Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Mi a Maci? Maci a MAgyar Civilszervezetek rövidítése.
2
Mi a kampány célja? A rövid távú cél, hogy az állampolgárok számára közérthetően megfogalmazzuk, kik és mik a magyar civil szervezetek, mit csinálnak, hol találhatók és hogy lehet velük kapcsolatba kerülni.
3
A kampány akkor érte el célját, hogy ha évek múltán a polgárok bármilyen formában és felületen is találkoznak a macival, automatikusan tudják, hogy azok a dolgok valamilyen módon kapcsolódnak a magyar civil szervezetekhez.
4
Kik csatakozhatnak a kampányhoz? Azok a bejegyzett magyar civil szervezetek, amelyek elfogadják a csatlakozás négy alapfeltételét: legyen bejegyzett, aktív civil szervezet; legyen átlátható a működése; ne végezzen pártpolitikai tevékenységet; ne legyenszélsőséges,kirekesztő, diszkriminatív.
5
Civil szerveződések is csatlakozhatnak a MACI- kampányhoz, mert nagyon fontosnak érezzük a bejegyzett civil szervezetek és a nem bejegyzett csoportok, szerveződések kapcsolatát.
6
A csatlakozás önbevallás alapján megy. Ha valaki azt állítja magáról, hogy a csatlakozási feltételeknek megfelel, azt mi elhisszük. Mégpedig azért, mert meg vagyunk győződve arról, hogy a civil szervezetek alapvetően törvényesen működnek és a csatlakozási kritériumok a törvényi feltételeket tükrözik.
7
A feltételek teljesülését nem ellenőrízzük, de ha kételyek merülnek fel a teljesülést illetően, akkor a MACI-kampány Szervező Csapata fenntartja magának a jogot, hogy a szervezetet a kampányból kizárja.
8
Egy ilyen átfogó, országos, és minden civil szervezetet bevonni képes kommunikációs kampánnyal már nagyon régóta adósai vagyunk a magyar lakosságnak. Annak, hogy miért most indítottuk, két fontosabb oka van:
9
Szeretnénk kihasználni azt, hogy az elmúlt 1-2 évben lényegesen több médiafigyelmet kaptak a civil szervezetek - erre saját forrásainkból soha nem lettünk volna képesek
10
Most érett meg a szektor arra, hogy vállalja és megmutassa sokszínűségét, hogy együtt kampányoljon a vidéki a fővárosi szervezettel, a kicsi a naggyal, a szolgáltató az érdekképviselővel, a jogvédő a közösségfejlesztővel - annál sikeresebb lesz kampányunk, minél több és többfajta civil szervezet kapcsolódik be.
11
2015 februárjában bontott zászlót a kampány az azóta híressé vált „brummogós“ filmmel. 93 civilszervezet kezdeményezte a kampányt, 2015 szeptemberében a kampányhoz csatlakozott civilszervezetek száma 343, a csatlakozott civil szerveződéseké pedig 4.
12
Kampány finanszírozói: Nyílt Társadalom Intézet Európai Alapítványok Hálózata Közös Európai Alap Magyarországért
13
A MACI-kampányt a Szervező Csapat koordinálja és irányítja. A Csapat tagjai önkéntesként végzik a munkájukat. Az ARC és partnerei a kampányokat a média piaci árakhoz képest lényegesen alacsonyabb áron készítik el.
14
A Szervező Csapat tagjai: Bakos Gábor és Molnár Hédi (ARC), Gerencsér Balázs (NIOK), Keveházi Kata (Jól¬lét Alapítvány), Simon Ildikó (Cromo Alapítvány), Scsaurszki Tamás (KözösALAPON), Varga Máté (Civil Kollégium Alapítvány). A Szervező Csapat munkájában részt vesz még Martinkovics Kati (MASZK).
15
Megyénkből csatlakoztak: EcoCenter Alapítvány Kaptárkő Egyesület LG White Interaktív Művészeti Világ Egyesület Magyar Speciális Művészeti Műhely Egyesület Életfa Környezetvédő Szövetség
16
A Magyar Civil Szervezetek kampányról részletes információk olvashatók a http://sziamaci.hu/ Portálon.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.