Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
DIGITÁLIS MESTERKURZUS
Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
5
Közösségi média szereplők
Mindenki Inkább fiatalok Gmail használók (kevesen aktívak) 20-30 nők Divat és kiegészítők kategória 25< fiatalok fényképeznek Trendszetter 2%-uk aktív tartalomelőállító Gazdasági elit Versenyszféra, közép-felsővezetők, ambíciózus fiatalok *Forrás: DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
6
Közösségi média szereplők
24< fiatalok (Mikroblog Nagyon rövid tartalmakkal) 40< Ismerkedők (Mobil alk.) 15-30 Facebookon túli kommunikáció (mobi alk.) <25 Facebookon túli kommunikáció (mobi alk.) 28-40 Hosszabb, komolyabb tartalommal 15-40 Iserkedők *Forrás: DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
7
>45 perc eltöltött idő /nap
A Facebook számokban 3,5M napi elérés 2,3M napi elérés 4.9M havi elérés >45 perc eltöltött idő /nap 3,3M Havi elérés -a a felhasználóknak minden nap belép 72% *Forrás: facebook.com DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
8
Facebook: demográfiai és geográfiai adatok
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
9
Facebook és TV elérés Mo-on teljes korcsoport
Összes TV csatorna együttes elérése Adott időszakra vonatkozó óránkénti átlagos adatok. Magyarország, december 9-15., korcsoport: Mindenki. Forrás: Nielsen Közönségmérés, Facebook.com DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
10
Facebook és TV elérés 18-34 korcsoportban Mo-on
Összes TV csatorna együttes elérése Adott időszakra vonatkozó óránkénti átlagos adatok. Magyarország, december 9-15., korcsoport: Forrás: Nielsen Közönségmérés, Facebook.com DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
11
Hirdetési eszközök és a Marketing tölcsér
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
12
78% 44% 44% 78% Szokott találkozni reklámmal a Facebookon? 87%
Hirdetések nem különülnek el az organikus tartalomtól 87% Mivel elkülönülnek a Newsfeedtől 44% A kilépők találkoztak már hirdetéssel 78% Bázis: a Facebookot legalább hetente használó felnőtt magyar internetezők (n= 800 fő) DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
13
Hirdetési releváncia mutató
Relevancia mutató 1-10 között Befolyásolja az emberek elérésének árát A várható pozitív és negatív felhasználói „akciókat” összegzi Pozitív : videómegtekintés, konverzió Negatív: hirdetés elrejtése, jelentése Hirdetők letesztelhetik, monitorozhatják a különböző kreatívok és célközönségek kombinációit kampány előtt és közben. A garantált megjelenésű hirdetéseket nem befolyásolja a relevancia mutató A relevancia mutató nem helyettesíti a bidding stratégiát! DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
14
Válasszuk ki a kampány célját!
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
15
Célzás Facebook adatok
Célzás: belső és külső adatok használata Célzás Facebook adatok alapján Célzás külső aktivitások alapján Célzás külső adatbázis alapján Vevőszerzés Remarketing DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
16
Ismerjük meg célközönségünk szokásait (Audience Insights)
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
17
Állítsuk be a célzást! DIGITÁLIS MESTERKURZUS
Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
18
Célzási lehetőségek DIGITÁLIS MESTERKURZUS
Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
19
Platform-függetlenül követhető a felhasználó a vásárlási folyamat során (FB ID vs. Cookie)
A hatékonyság vizsgálható kreatívok, formrátumok, idő és frekvencia szempontból is DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
20
Márkaépítés: Videó / Kép Page Post
Desktop Newsfeed Mobile Newsfeed Jobb oldali sáv *Forrás: DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
21
Targetálás: Életkor, nem szerint Targetálás: Életkor, nem szerint
Márkaépítés: Nagy elérésű prémium megjeleésekkel Desktop Reach block Mobile Reach block Elérés: UV/nap Targetálás: Életkor, nem szerint Elérés: UV/nap Targetálás: Életkor, nem szerint DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
22
Új mérési megoldások a videó hirdetésekben
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
23
Remarketing videó megtekintőkre
Videó call to action és remarketing Video call to action A videó megtekintése után beállítható call to action szöveg és link Remarketing videó megtekintőkre Szekvenciális márkaüzenetek hozhatók létre. Elsősorban premium videohirdetések lekövetésére alkalmas DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
24
Tippek videó hírdetésekhez
Használjuk videókat! Videóknál gondoljunk a mobilra is! A Facebookra töltsük fel a videót, ne linkeljük be máshonnan Tarsuk röviden a videót! Ne legyen 1 percnél hosszabb! A fő bevonó üzenetet, call to actiont a videó első felében helyezzük el Használjuk megtekintési statisztikák eredményeit a tartalmak előállításánál DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
25
Értékesítés ösztönzés: Link Page Post Ad
Desktop Newsfeed Mobile Newsfeed Jobb oldali sáv CTR: 1-1,5% CTR: 1-1,5% *Forrás: DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
26
Dinamukus termékhirdetések
Kinek ajánlott: Webshopoknak nagy termékportfólióval Milyen kampányhoz: Elsősorban remarketing kampányokhoz Előnyök: Cross device megoldás (látogatás desktopon, remarketing mobilon) Termékedatbázis lehet statikus, vagy dinamikus Hirdetésben egy, vagy több dinmikus változó termék is megjeleníthető DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
27
Több kreatívot/terméket tartalmazó hirdetések
Akár 5 különböző kép, szöveg és link egy hirdetésben Kreatívok megadása: Fixek előre feltöltve Teljes termékadatbázisból vagy szűréssel (pl. adott kategóriából) DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
28
Felhasználási lehetőségek: Ismertség, Megfontolás
Imertség, megfontolás Használj több képet és szöveget egy hirdetésben hogy elmesélj egy történetet a márkádról DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
29
Megfontolás, preferencia
Felhasználási lehetőségek: Megfontolás, preferencia Megfontolás, preferencia Mutass meg több részletet a termékedről, hogy még vonzóbbá válljon DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
30
Értékesítés, remarketing
Felhasználási lehetőségek: Étékesítés, remarketing Értékesítés, remarketing Mutass meg egy hirdetésben több terméket is, hogy biztosabban találjon megfelelőt a vásárló. DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
31
Mobile App Install Ad – mobil applikáció disztribúcióhoz
Facebook targetálási funkciók Saját CRM adatbázisra targetálás Facebook elhagyása nélküli app install Testreszabható hirdetés Videó, vagy kép kreatív Alkalmazás használatra ösztönző App engagement ad DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
32
Esettanulmány: Történetmesélés és értékesítésösztönzés szinergiája
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
33
Esettanulmány: Történetmesélés és értékesítésösztönzés szinergiája
Ügyfél: Rafinery29 (Fashion, Style website) Ügynökség: Adaptly (New York) Időszak: 12 nap (2014 májusában) Célzás: Ügyfél adatbázisának legaktívabb 5%-ból custom audience képzése (match rate 69%) Core audiencből 2mio fős lookalike audience-t képeztek Ezt a közönséget véletlenszerűen 3 különböző 600K-s csoportra különítették el Mindenhol ugyanazt a bidding stratégiát használták DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
34
3 csoport – 3 különböző típusú marketing üzenet
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
35
Kampány célok és erdmény
Cél1: Hányan látogattak a weboldalra miután látták a hirdetést (View through) Cél2: Hányan iratkoztak fel a hírlevélre DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
36
Kampány erdmény - következtetés
Sequenciális üzenetekkel a látogatók száma 86%-kal A konverziók száma 56%-kal nőtt Elemezd a márkád ismertségét, preferáltságát és ezek fügvényében döntsd el a hangúlyokat Pontosan célozz (használj saját adatokat) Megfelelő kreatívokat használj az egyes lépcsőkhöz DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
37
Milyennek ismertük, és merre tart a Facebook?
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
38
a Facebook... Annál inkább szeretne lenni: Nem szeretne lenni (csak)
Social media Teljesítmény marketing csak display hirdetések Márkaépítés Csupán like és kattintással mérhető Megtérülés DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
39
Mit érdemes megjegyezni
A Facebook 2015-ben mobilról és a videóról szól. Figyeljünk erre a hirdetői tartalmak megalkotásánál A hatékony kampány kulcsa a jó targetálás és a jó (egyszerű és ötletes) kreatív Ne kattintásokat és lájkokat tűzzünk ki egyedüli kampánycélnak. Használjunk a klasszikus marketing és üzleti KPI-okat (pl. reach, frekvencia, konverzió). Folyamatosan elemezzük az eredményeket, és optimalizáljuk a kampány paramétereit.
40
DIGITÁLIS MESTERKURZUS
Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.