Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Elektronikus biztosítóberendezések
2
. . . . . . SIMIS-C ELEKTRONIKUS BIZTOSÍTÓBERENDEZÉS ILTIS
kezelőfelület Rutinok FSZ W GA Elemadattárak FSZ.A FSZ.B W.1 W.2 GA.2 . . . . . . EKIR EKIR Biztonsági buszrendszer BSTR BSTR BSTR . . . Statikus adatok Saját elemtípus Szomszédos elemek Tervezési esetek Dinamikus adatok Jelentések általában külsőtéri elemek állapota Állapotok az elem belső, logikai állapotai Szerep-jelzések milyen módon van vágányútban érintve Időzítők
3
. . . KONFIGURÁLÁS A SIMIS-C BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSBEN
1 2 B/C A C B C FSZ.A A B GA.A/1 A A W.1 B C W.2 A A FSZ.B B B GA.B/C A B FSZ.C A szomszédos elem melyik szárával csatlakozik: A: 00 B: 01 C: 10 D: 11 A szomszéd elem melyik számítógépben van: Ugyanebben: 0 Másik szg.-ben: 1 Elemadattár részlete . . .
4
EGYÉNI PARANCSOK VÉGREHAJTÁSA
5
VÁGÁNYÚT ÁLLÍTÁS PARANCS VÉGREHAJTÁSA
6
MEGENGEDHETŐSÉG-VIZSGÁLAT
EKIR EKIR EKIR Megengedhetőség-vizsgálat távirat FSZ W FSZ A megengedhetőség-vizsgálat távirat a körzeti számítógép szintjén fut végig a vágányút nyomvonalában érintett elemeken a vágányút célpontjától kezdve a start felé. A vágányút beállíthatóságának feltételeit minden egyes elem önmaga ellenőrzi a távirat beérkezésekor. Ha a feltételek nem teljesülnek, akkor az adott elem azonnal „megengedhetőség-vizsgálat negatív” táviratot küld vissza az EKIR-nek. Ha a feltételek teljesülnek, akkor a táviratot továbbküldi a szomszéd elemnek. Csúccsal álló váltó esetén a táviratban szereplő, az EKIR által összeállított útvonalkód határozza meg, hogy merre kell továbbküldeni a táviratot. Ha a távirat megérkezik a starthoz és a feltételek ott is teljesülnek, akkor a startelem pozitív nyugtázó táviratot küld vissza az EKIR-nek.
7
VÉGREHAJTÁS EKIR EKIR Végrehajtás távirat FSZ W FSZ A végrehajtás távirat szintén a körzeti számítógép szintjén, a céltól a a start felé halad. A végrehajtás távirat minden elemnél beállítja az állapotváltozókat (az elemek lezáródnak). A váltók állítási parancsot kapnak, és oldalvédelmet keresnek maguknak. Ha a távirat megérkezik a starthoz, akkor az nyugtázást küld az EKIR-nek. Ezzel egyidejűleg inicializálja a vágányút-ellenőrző táviratok küldését a vágányút célpontjában.
8
VÁGÁNYÚT-ELLENŐRZÉS Vágányút-ellenőrző távirat FSZ W FSZ A vágányút-ellenőrző táviratot a vágányút célpontja küldi ciklikusan (~300 ms) a start felé. Az ellenőrző távirat vizsgálja a vágányút épségét és az oldalvédelem meglétét. Az első vágányút-ellenőrző távirat hatására épül fel a vágányút, és ha minden feltétel teljesül, akkor megtörténik a jelzőállítás. Szintén az első ellenőrző távirat során vizsgálják a pontszerűen ellenőrzendő feltételek meglétét. A kijelzendő sebességet a távirat tartalmazza és a vágányútban érintett legkisebb sebességgel járható elem határozza meg. A ciklusidő csökkentése érdekében minden elemnél van egy ún. újdonság-bit. Ha az elem állapota nem változik, akkor az újdonság-bit értéke 0, ilyenkor az elemnél nem történik meg a vágányúti feltételek kiértékelése. Ha az elem állapota megváltozik, akkor az újdonság-bit 1 lesz, ennek hatására a következő ellenőrző távirat kiértékeli a feltételeket. Ha az ellenőrző távirat negatív eredménnyel érkezik meg a starthoz (a folyamatosan ellenőrzendő vágányúti feltételek valamelyik elemnél nem teljesülnek), vagy ha két ellenőrző távirat egymás után kimarad, akkor a startjelző megállj állásba kerül.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.