Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás"— Előadás másolata:

1 MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2015

2

3 QFD

4

5 A vevő elvárásai, a Kano-féle minőség-megközelítés
A vevői igények oldaláról nézve a minőség: „Egy termék, rendszer vagy folyamat saját jellemzői együttesének az a képessége, hogy kielégítse a vevők és más érdekelt felek követelményeit.”

6 A termék előállítóinak ezeket a termékjellemzőket meg kell tervezni!
Ehhez pontosan ismerni kell: a vevők által elvárt, kifejezett és értékelt minőségszinteket, ezeknek az előállítási módját, a minőség egyes összetevőit és azok javítási lehetőségét és mindezek költségét.

7 A Kano-modell

8 A jól tervezett terméknél:
az alapkövetelmények megbízhatóan teljesülnek, a teljesítményként elvárt jellemzők magas szintűek, néhány lelkesítő extrát is tartalmaznak.

9 A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői
Minőségkövetelmény: A termékre vonatkozóan meghatározott hatósági előírás, szabvány, szerződési kötelezettség és/vagy a vevő által elvárt igények összessége. Mérhetővé kell tenni, lehetőleg mennyiségi követelménnyé kell alakítani!!

10 A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői
A minőségkövetelmények leírásához egy modellezési és egy leképzési folyamat társul. (mint a QFD-ben) Elvárás: a vevői igényeknek való megfelelés. Elemzési szempontból a minőség: Megfelelés: a szabványoknak, előírásoknak, direktíváknak, a használatra való alkalmasságnak (alapkövetelmények kielégítésének), a vevők kifejezett elvárásainak, a vevő rejtett (látens), ki nem mondott (de elfogadott) igényeinek.

11 QFD - A minőség funkcionális beépítése
Eszköze: a minőségház (House of Quality – HOQ) vagy QFD-kártya A HOQ nem más, mint a QFD "fordítási" módszerének grafikus megjelenítése!

12 HOQ - A minőségház felépítése

13 HOQ - Minőségház a minőségjellemzők leképezéséhez

14 A QFD folyamata A minőség házsor
A QFD a termék konstrukciós- és gyártástervezési folyamatát kisebb, áttekinthetőbb, könnyebben kezelhető részekre osztja. A minőség házsor

15 Példák a QFD számítógépes támogatására

16 Érdekességek QUALITY IN THE 21ST CENTURY - JOHN OAKLAND
Quality Function Deployment (QFD) and House of Quality House of Quality / QFD (Quality Function Deployment) Intro QFD House Of Quality Template in Excel QUALITY IN THE 21ST CENTURY - JOHN OAKLAND

17 A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői
Minőségjellemző: A minőségjellemző a terméknek, folyamatnak vagy rendszernek egy követelménnyel kapcsolatos saját jellemzője. Fontos: A kiválasztásuk, fajtájuk meghatározása A felhasználásuk módja A forrásuk

18 A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői

19 A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői


Letölteni ppt "MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések