Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEdit Balázs Megváltozta több, mint 9 éve
1
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE AZ IKSZT-KUTATÁS ELSŐ EREDMÉNYEI II. SZAKMAI MŰHELY KŐVÁGÓSZŐLŐS, 2015 MÁJUS 21.
2
II., Kővágószőlősi szakmai műhely A TELEPÜLÉS ERŐSSÉGEI IKSZT-vezetők –Élénk kulturális élet: 64 % –Összetartó közösségek, egymást segítése, sok civil szervezet, együtt : 42% –A táj, a természet szépsége: 31 % Lakossági lekérdezés –Élénk kulturális élet: 43% –A jó hangulat a település élhetősége: 19% –Összetartó közösségek, egymást segítése, sok civil szervezet, együtt : 15 %
3
II., Kővágószőlősi szakmai műhely Fejleszteni kívánt szolgáltatások Ifjúságfejlesztés: 72% Könyvtári szolgáltatások, olvasásfejlesztés, információszolgáltatás, civil együttműködések, egészségfejlesztés: 50% felett Új szolgáltattásokat az IKSZT-k 44% szeretne bevezetni Értékőrzés, helytörténet: 17% Közösségfejlesztés: 16% Önkéntesség 14% A felnőttkori tanulás segítése: 11%
4
II., Kővágószőlősi szakmai műhely Az IKSZT-munkatársak által jelzett problémák Túl sok adminisztráció: 45% Forráshiány: 41% Az érdeklődés hiánya: 37% Az épület nem elég nagy: 31% A humán erőforrás hiánya: 28% Minél képzettebb tapasztaltabb a munkatárs, annál többféle hiányt jelez
5
II., Kővágószőlősi szakmai műhely A kisebb településeken az átlagosnál nagyobb problémát jelent a forrás- és munkaerőhiány a nagyobb településeken az épület túl kicsi mérete és a nem megfelelő/hiányos eszközállomány jelent inkább gondot. A külterületi IKSZT-knél az épület elhelyezkedése és felszereltsége mutatkozott különösen problémásnak. Az önkormányzati fenntartású IKSZT-k az átlagosnál nagyobb arányban panaszkodtak a fogadókészség, az együttműködő partnerek hiányára A nem önkormányzati fenntartásúak pedig a forráshiányra.
6
II., Kővágószőlősi szakmai műhely Különösen sikeres programot említett: 99 % -Közművelődési program: 81% -Ifjúsági program: 32% -Gyermekprogram: 24% A többi programtípust hasonló arányban említették: testi-lelki egészségmegőrző programok, (17%), képzések-tanfolyamok (14%), könyvtár, olvasás (14%), informálás-tanácsadás (11%)
7
II., Kővágószőlősi szakmai műhely Különösen sikertelent említett: 81% - Informálás, tanácsadás: 46% (leggyakrabban a vállalkozások számára és az MNVH tájékoztatási pont esetében) - Közművelődési programok: 25% - Ifjúsági programok 14%
8
II., Kővágószőlősi szakmai műhely Az IKSZT-k látogatói a lakossági megkérdezés alapján -A 18 éven felüliek 93%-a hallott már róla -A 18 éven felüliek 84%-a járt már ott, a nők között 88%, a férfiak között 83% az arány -A 8 általánossal nem rendelkezők 70 %-a -A diplomások 88%-a járt már az IKSZT-ben Azok közül, akik jártak már az IKSZT-ben 10% naponta, 16% hetente többször, 17% hetente egyszer (legalább hetente: 33%). Legalább havonta egyszer: 25%, 2-3 havonta: 18%, ennél ritkábban: 14%
9
II., Kővágószőlősi szakmai műhely Elégedettség 1.: -40 % teljesen elégedett -52% elégedett -5% nem elégedett -1% egyáltalán nem elégedett -A programokkal kapcsolatban változtatást javasolók aránya 17% -Több programot szeretne a válaszadók 5%-a -Több programot szeretne meghatározott célcsoport számára a válaszadók 3%-a Új programokat igényel az önkitöltős kérdőíveken 30%, a lakosságinál 52% (közművelődés, sport) Viszonylag nagy arányban említették a különböző sportprogramokat, sportolási lehetőségeket (9%, ill. 7%), a képzéseket-tanfolyamokat (8%, ill. 3%), A testi-lelki egészségfejlesztő programokat (4%, ill. 1).
10
II., Kővágószőlősi szakmai műhely Elégedettség 2.: -Az intézmény külleme, gondozottsága 4,6 -a dolgozók kedvessége, illetve szakértelme 4,5 pont, ill. 4,4 pont -jó érzés bejönni 4,3 -jól felszerelt 4,2 -színvonalasak a programok és jók a gyerekprogramok 4,1 Magyarországon a hasonló kérdések esetében a négyes alatti osztályzatok jeleznek problémát -az IKSZT a település igazi központja lett 3,9 -sok program van 3,8 -változatos a kínálat 3,8 -itt mindig történik valami érdekes 3,3 -előfordul, hogy bejövök konkrét program nélkül is 2,8
11
II., Kővágószőlősi szakmai műhely A kapott eredmények alapján az átlagos IKSZT olyan intézmény, ahová jó bejönni, kedves és hozzáértő munkatársakkal rendelkezik, jók a programjai, de nem elég színes a kínálata, pezsgő benne az élet, s az ember nem igazán ugrik be csak úgy, a társaság kedvéért.
12
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! KOVÁCS GÁBOR KULTURÁLIS KOORDINÁTOR KOVACS.GABOR@NMI.HU 30/508-1369 KOVACS.GABOR@NMI.HU
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.