Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az iskolai szervezet és fejlesztése
2. óra
2
A szervezetek fő jellemzői
Az iskola speciális célok érdekében létrehozott és működő szervezet. A szervezet célja: - A cél jelzi, hogy a szervezet miért jött létre, hogy működik? - A célmeghatározást fokozatos megközelítéssel, az általános célokat meghatározó dokumentumokból kiindulva lehet megállapítani. ~ dokumentumok - Az Alkotmány - A Közoktatási Törvény - Az Alapító okirat - A Pedagógiai program - A Minőségirányítási program
3
A szervezetek fő jellemzői
A nevelési-oktatási szervezetek céljai ~ komplex személyiségfejlesztés ~ ismeretátadás ~ képességfejlesztés A tömör, érthető, rövid célmeghatározás világos üzenet a partnereknek - ez az ún. küldetésnyilatkozat. pl.: „Célunk, hogy fejlesztéseink eredményeképpen nyelvoktatási rendszerünk a lehető legjobban alkalmazkodjon a tanuló elvárásaihoz. (nyelviskola) „Legfontosabb célunk, hogy az általunk forgalmazott minőségi termékkel és magas színvonalú szolgáltatásainkkal kihívjuk a vevők maradéktalan megelégedettségét. (Tűzvédelmi Kft.)
4
Az iskola Az iskola formális színtér
Az iskola: Nevelési és oktatási feladatokat tervszerűen és folyamatosan ellátó intézményrendszer valamely intézménytípusa, amelynek a működését törvények határozzák meg. Az iskola a tanulók és a pedagógusok „szervezetéből” áll. Más szervezeti egységek egészítik ki. (kollégium) Az iskola társadalmi és pedagógiai intézmény. társadalmi: mindig a társadalom által elvárt tudáselemeket, társadalmi kulturális tartalmakat, értékeket őrzi meg, fejleszti tovább pedagógiai: a tanulók egész személyiségének alakulására gyakorol hatást
5
Az iskola Az iskola funkciói - tényleges - rejtett
- hivatalos - tényleges - rejtett A hivatalos és a rejtett funkció kapcsolata ~ kiegészíti ~ korlátozza ~ keresztezi
6
Az iskola Az iskola mint társadalmi intézmény legfontosabb funkciói
- individuális funkció (tudás, személyiségfejlesztés) - szocializációs (közvetítse a társadalom rendjét, normáit, értékeit, viselkedési formáit) - kvalifikációs (pályaválasztás, felnőttkori élethívatás) - szelekciós (konzerválja a már meglévő társadalmi egyenlőtlenséget)
7
Az iskola Az iskola nevelési céljai - affektív
(emberi kapcsolatok: együttérzés, összetartozás) - kognitív (kommunikáció, tanulmányi eredmény) - morális (erkölcsi, akarati) - életmóddal, életstílussal kapcsolatos (egészséges életmód, felnőtt életre nevelés) - állampolgárságra, hívatásra nevelés (munkára nevelés, demokratikus gondolkodás)
8
Otthoni feladat: Gyűjts össze 2 iskolai, óvodai küldetési nyilatkozatot
9
Kellemes hétvégét, jó pihenést!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.