Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Országos kompetenciamérés
2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola
2
A mérés területei A matematikai eszköztudásra és a szövegértésre
irányul. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a matematika és a magyar tantárgy tanításának eredményessége lenne a vizsgálat tárgya. A matematikai eszköztudás, valamint a szövegértés fejlesztése az iskola, a tantestület kollektív feladata és felelőssége. A mért eredmények sem kizárólagosan a matematikát, valamint a magyar nyelvet tanító pedagógusok sikere vagy éppen kudarca.
3
Matematikai eszköztudás mérése
A mindennapi életben előforduló, matematikai problémákra visszavezethető feladatokból áll. A felmérés figyelembe veszi a kerettanterveket, de nem azoknak az egyes évfolyamokra vonatkozó követelményeit kéri számon. A tesztek olyan, többnyire életszerű szituációban megjelenített feladatokat tartalmaznak, amelyek megoldásához szükséges ismeretekkel már rendelkezhetnek a diákok. 4 tartalmi területet különböztethető meg: •– mennyiségek és műveletek, •– hozzárendelések és összefüggések, •– alakzatok síkban és térben, •– események statisztikai jellemzői és valószínűsége. 3. melléklet a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelethez
4
Matematikai logika
6
A különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések jellemzően az információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várják el a tanulóktól minden évben Szövegértés
7
Szövegértés
8
Mitől függ egy tanuló teljesítménye?
Iskola hatékonysága, tanárok felkészültsége, iskolai attitűd, intelligencia, tanulási képesség, otthoni körülmények, anyagi és kulturális háttér, szülők iskolai végzettsége, értékrendje, olvasási szokások, otthoni tanulást segítő eszközök, továbbtanulási ambíciók stb.
9
A tanulást támogató pszichológiai tényezők
Ki kell alakítani a tanulás igényét, fejleszteni a tudáshoz kapcsolódó értékeket, megtanítani a gyerekeket tanulni, elérni, hogy magukra hagyva, belső késztetéseiktől vezérelve tanuljanak.
10
Átlageredmények Telephelyi összefoglaló
A 6. évfolyamosok esetében eredményeink az országos eredményekhez képest matematikából jobbak, szövegértésből, a 8. évfolyam esetében mindkét kompetenciaterületen elmondható, hogy szignifikáns változás sem pozitív, sem negatív irányban nem történt. Átlageredmények
11
A telephely eredménye az eddigi kompetenciaméréseken
Saját osztályainkhoz képest az elmúlt 4 évi eredményhez képest hatodikosaink a évi matematikaeredményhez, nyolcadikosaink a és évi eredményekhez viszonyítva mindkét kompetenciaterületen gyengébben teljesítettek.
12
Az alapszintet el nem érő tanulók aránya
13
Tanulási nehézségekkel küzdő tanulók aránya
14
A különböző képzési formákban továbbtanulók aránya
15
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
16
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
17
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
18
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
19
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
Képességeloszlás
20
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
21
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
22
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
Családi háttér index – a család által kitöltött kérdőívek alapján
23
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
24
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
25
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
26
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika
27
Saját hatodikosaink teljesítményéhez képest
matematika 6. Bajza 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. 1627 1539 1497 1562 1552
28
6. évfolyam, matematika
29
6.a Matematikából 6. szinten: 2 fő 5. szinten: 8 fő 4. szinten: 7 fő
3. (alap)szinten: 10 fő 2. szinten: fő Az osztály átlaga: 4. szint 57% alapszint fölött 33% alapszinten 10% alapszint alatt
30
6.b Matematikából 5. szinten: 3 fő 4. szinten: 5 fő
3. (alap)szinten: 5 fő 2. szinten: fő 1. szinten: fő Az osztály átlaga: 3. szint 36% alapszint fölött 23% alapszinten 41% alapszint alatt
32
6. évfolyam, matematika
33
A kerület hatodikosainak matematikai logikai eredménye
34
Hibás, az országos átlagnál gyengébben megoldott feladatok
% országos MK06701 21 5 9% mozaik MK07802 30% robot MK23701 12% mocsár MK07601 20 9 23% kiegészítés MK12901 19% színház MK24102 17% építkezés MK15401 19 14 32% asztal MK17701 63% Badacsony MK19501 26% mézeskalács MK25301 41% baktérium szaporodása MJ01402, 18 37% díszkert MK06201 gyermektábor MK11301 35% vacsora MK21201 25% szavazás MJ05901 20% parkolóóra MK22101 33% édesítőszer MK21001 17 23 27% kerékpártúra MK26101 utazás MK08501 16 27 csatlakozás MK23301 hurrikán MK97801 38% nappalok hossza MK00201 15 32 39% medicinlabda MK15101 36 44% zedországi főutak MK08001 13 41 43% térfogat MH25601 12 45 65% napnyugta MH24302 11 50 51% riadólánc MG22701 10 55 59% makett MK23401 67% könyvvásárlás MK22801 59 66% rajt MG08901 8 64 szakkörök MG43101 6 73 80% foltvarrás MH07202 74% papírhópehely MG21601 77 88% a büfében MH42601 85% iparipark Hibás, az országos átlagnál gyengébben megoldott feladatok 6.a fő % országos MK06701 28 7 9% mozaik MK10101 27 10 12% világítótorony MK23701 mocsár MK21201 24 20 25% szavazás MK08001 19 37 43% térfogat
35
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
36
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
37
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
38
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
39
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
40
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
41
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
42
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
43
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
44
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
45
Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés
46
Saját hatodikosaink teljesítményéhez képest
szövegértés 6. Bajza 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. 1610 1531 1500 1588 1545
47
6. évfolyam, szövegértés
48
6. évfolyam, matematika és szövegértés
49
6.a 77% alapszint fölött 13% alapszinten 10% alapszint alatt
Szövegértésből 7. szinten: fő 6. szinten: fő 5. szinten: fő 4. szinten: fő 3. (alap)szinten: 4 fő 2. szinten: fő Az osztály átlaga: 4. szint 77% alapszint fölött 13% alapszinten 10% alapszint alatt
50
6.b 45% alapszint fölött 27% alapszinten 28% alapszint alatt
Szövegértésből 5. szinten: fő 4. szinten: fő 3. (alap)szinten: 6 fő 2. szinten: fő 1. szinten: fő Az osztály átlaga: 3. szint 45% alapszint fölött 27% alapszinten 28% alapszint alatt
52
6. évfolyam, szövegértés
53
A kerület hatodikosainak szövegértési eredménye
54
Hibás, az országosnál gyengébben megoldott feladatok
% országos OK01513 22 9% öreg ember, öreg fa OK01517 14% OK03711 21 5 21% Ferenc József OK09506 17% könyvtár OK01510 19 14 33% OK03704 17 23 53% OK01911 16 27 26% hajózási ajánlat OK03204 48% szeptember OK09514 31% a pénz kialakulása OK01908 36 37% OK03709 13 41 51% OK01505 12 45 54% OK01518 56% OK03701 50% OK03716 59% OK03201 11 50 OK03708 55% OK01519 10 55 63% OK01912 44% OK09517 8 64 67% OK01904 7 68 79% OK01507 6 73 82% OK01501 77 80% OK08608 78% OK08611 83% Ok01915 3 86 88% 6.a fő % országos OK01513 29 3 9% öreg ember, öreg fa OK03709 17 43 51% Ferenc József OK03704 16 47 53% OK09504 15 50 62% könyvtár OK09502 13 57 58% OK01504 12 60 64% OK01501 8 73 80% OK01904 7 77 79% hajózási ajánlat
55
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
56
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
57
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
58
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
59
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
60
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
61
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
62
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
Nem érkezett vissza annyi kitöltött kérdőív, amiből biztonsággal lehetne következtetni a megfelelő fejlődésre
63
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
64
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
65
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
66
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
67
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
68
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
69
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
70
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
71
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
72
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
73
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika
74
Telephelyi jelentés 8. a-b / matematika
75
Saját nyolcadikosaink teljesítményéhez képest
matematika 8. Bajza 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. 1646 1711 1701 1666 1627
76
8. évfolyam, matematika
77
6. és 8.-os képességszintek 8.a matematika
2 fő 6. szint 1 fő 5. szint 3 fő 4. szint 4 fő 9 fő 3. szint 13 fő 5 fő 2. szint 7 fő 0 fő 1. szint 1. szint alatt 6. 8. 25% 29% (4) 46% 43% alapszinten 28% alapszint alatt
78
Hozzáadott érték a 8.a-ban matematikából
79
6. és 8.-os képességszintek 8.b matematika
1 fő 6. szint 5. szint 0 fő 4. szint 2 fő 7 fő 3. szint 8 fő 6 fő 2. szint 3 fő 1. szint 4 fő 1. szint alatt 6. 8. 17% 11% (4) 33% 39% alapszinten 50% alapszint alatt
80
Hozzáadott érték a 8.b-ban matematikából
81
A 8-a és b eredményei matematikából
82
8.a-b matematika matematika 2014. országos átlag 1617 4.
községek átlaga 1570 városok átlaga 1593 megyeszékhelyek átlaga 1636 Budapest átlaga 1649 Általános iskolák 1602 8 évf. gimn. 1760 5. 6 évf. gimn. 1749 Újpest átlaga 1688 Bajza 1627 8.a 1673 8.b 1576
83
A kerület nyolcadikosainak matematikai logikai eredménye
84
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
85
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
86
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
87
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
88
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
89
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
90
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
91
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
92
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
93
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
94
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
95
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
96
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
97
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
98
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
99
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
100
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
101
Telephelyi jelentés 8. a / szövegértés
102
Telephelyi jelentés 8. b / szövegértés
103
Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés
104
Saját nyolcadikosaink teljesítményéhez képest
szövegértés 8. Bajza 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. 1624 1682 1653 1626 1568
105
8. évfolyam, szövegértés
106
8. évfolyam matematika és szövegértés
107
6. és 8.-os képességszintek 8.a szövegértés
1 fő 2 fő 5. szint 3 fő 8 fő 4. szint 14 fő 3. szint 9 fő 2. szint 0 fő 1. szint 1. szint alatt 6. 8. 64% 48% (4) 32% 38% alapszinten 4% 14% alapszint alatt
108
Hozzáadott érték a 8.a-ban szövegértésből
109
6. és 8.-os képességszintek 8.b szövegértés
1 fő 6. szint 2 fő 5. szint 0 fő 4. szint 5 fő 8 fő 3. szint 3 fő 2. szint 4 fő 1. szint 1. szint alatt 6. 8. 37% 17% (4) 33% 44% alapszinten 30% 39% alapszint alatt
110
Hozzáadott érték a 8.b-ben szövegértésből
111
A 8-a és b eredményei szövegértésből
112
8.a-b szövegértés szövegértés 2014. országos átlag 1557 4.
községek átl. 1497 városok átlaga 1531 Megyesz.h. á. 1587 Budapest átl. 1596 Ált. iskolák 1540 8 évf. gimn. 1714 5. 6 évf. gimn. 1696 Újpest átlaga 1632 Bajza 1568 8.a 1622 8.b 1503
113
A kerület nyolcadikosainak szövegértési eredménye
115
A jó tanár Elfogadta saját magát Szeret Egész életével tanít és nevel
Szemléletet ad, az ismeretek összefüggéseit, az ismerethálózat felépítését mutatja meg Koherens, integráns és hiteles értékmintát jelent Nyitott, együttműködő és a diákkal együtt tanul Mindenben a jót, a pozitívat, az értéket keresi Egyszerre az állandóság és a változás egysége A jó tanár
116
Mindenki megtekintheti saját eredményeit:
Országos mérések Tanulói jelentés Írják be a méréskor kapott mérési azonosítót. Ezzel az azonosítóval a 6., 8. és 10. évfolyamos mérési eredmények nyomonkövethetők
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.