Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Érvényes: 2012. október 1-jétől
2
Milyen lehetőségei vannak az ügyfélnek, ha előrelátóan gondoskodik az egészségéről?
Egészségpénztár Egészségbiztosítás (Összegbiztosítás) Egészségbiztosítás (Szolgáltatás- finanszírozás)
3
A gondoskodást megteheti
Magánemberként és/vagy Cégként
4
2012-es adóváltozás Az SZJA törvény 1. sz. melléklet 6.3. pontja szerint 2012-től az adómentesen köthető biztosítások köre nem szűkült, hanem BŐVÜLT, miszerint a kockázati életbiztosítás (whole life), a balesetbiztosítások és az egészségbiztosítások tartoznak ide.
5
Adómentesen adható juttatások
Kockázati életbiztosítás (whole life is) Balesetbiztosítás Betegségbiztosítás A fentiek nem számítanak bele az évi Ft béren kívüli juttatások keretébe!
6
Kinek ajánljuk? Célcsoport
Mindenkinek, aki magas színvonalú egészségügyi ellátást szeretne igénybe venni! Akinek számít a gyorsaság, a környezet, és a kényelem! Célcsoport Minden magyar állampolgár Minden nem magyar állampolgár, aki egy ideig nálunk él (angolul is beszélnek!)
7
Célcsoportok Családok Cégek 6 főig (gyermek féléves kortól)
csoportos 10 főtől béren kívüli juttatásként vagy cafeteriaban 10 fő alatt: egyéni tarifa szerint
8
Generali Egészségprogram
szolgáltatás-finanszírozó egészségbiztosítás 3 csomag: Alap Ideál Extra
10
Szolgáltatási csomagok
Szolgáltatás típusok ALAP IDEÁL EXTRA Generali Extrák Generali Egészségvonal 24-órás telefonos egészségügyi tanácsadással, ellátásszervezés időpontfoglalással, orvosi rendelésre állással J Generali preventív szűrő-programok Generali preventív szűrőprogram (életkor szerinti, személyre szabott) Szájüregi/fogászati szűrés és fogkő levétel (évente) Bőrrákszűrés (kétévente) E-pszichológiai (felnőtt és gyermek-fiatal) tanácsadás: párkapcsolati problémák, életmóddal kapcsolatos témák, életvezetési problémák, munkahelyi és más stresszhelyzetek, egzisztenciális problémák, gyermeknevelési tanácsok, speciális élethelyzetekkel kapcsolatos problémák (idős szülők, pályaválasztás). Terhesség megállapítása Alap ellátás Járóbeteg-ellátás: belgyógyászat, fül-, orr-, gégészet, szemészet, nőgyógyászat, urológia, bőrgyógyászat, gyermekgyógyászat Laborvizsgálatok: alapvető vérvizsgálatok,vizeletvizsgálat, székletvizsgálat, alapvető fertőzésvizsgálatok, férfiaknak: prosztatarák kiszűrése (PSA) Diagnosztikai vizsgálatok: nőgyógyászati citológiai vizsgálat, EKG, ultrahang (UH), Röntgen, mammográfia, Doppler illetve arteriográfos érvizsgálat, hallásvizsgálat, anyajegy-vizsgálat, allergiateszt, csontsűrűség-vizsgálat sarokcsontból, szem- és látásvizsgálat
11
Szolgáltatási csomagok
Szolgáltatás típusok ALAP IDEÁL EXTRA Extra ellátás Járóbeteg-ellátás: allergológia, kardiológia, reumatológia, ortopédia, tüdőgyógyászat, neurológia, gasztroenterológia, onkológia, dietetika J Laborvizsgálatok: immunológiai vizsgálatok, hormonvizsgálatok, daganatos betegségek kiszűrése, HIV-teszt és más szexuális úton terjedő betegségek kiszűrése, genetikai vizsgálatok, mérgezések vizsgálata Diagnosztikai vizsgálatok: sejt- és szövetvizsgálatok, allergének kimutatása vérből,endoszkópos-tükrözéses vizsgálatok, MRI, CT, PET, centrális csontsűrűség-vizsgálat, az agy és izmok illetve idegek elektromos aktivitásának vizsgálata (EEG, EMG, ENG), érrendszeri vizsgálatok és angiográfia, enterográfia, radioizotopos vizsgálatok, izületi tűszúrásos vizsgálatok, légzésfunkció vizsgálata Terhesgondozás (Egészségközpontokban, Bp.-en, családi szerződés esetén!) Házivizit: Orvosszakmailag indokolt akut esetben otthoni gyermek- és felnőtt orvosi ellátás Bp.-en és 60 km-es körzetében + Nyíregyházán + Békéscsabán, valamint gyermek esetén D.újvárosban, Esztergomban, Sz.fehérváron (Családi szerződés esetén!) Betegszállítás (mentővel max Ft/fő/év) Ambuláns műtétek Egynapos sebészet Kórházi fekvőbeteg-ellátás VIP-szinten (max.60 nap, max Ft/biztosítási év)
12
Szolgáltatási csomagok LIMIT NÉLKÜL!
Alap Ideál Extra A leggyakoribb, mindennapos, alap-belgyógyászati és járóbeteg szakellátásokra, minőségi színvonalon! Komplex járóbeteg ellátás (széleskörű, fejlett diagnosztikai vizsgálatokkal, terhesgondozással) Házivizittel, Betegszállítással, és Ambuláns műtéttel Teljes körű megoldás, kórházi ellátással, várólista nélkül, V.I.P színvonalon! Csomagok változtatása: alacsonyból magasabba évfordulókor magasabból alacsonyba két biztosítási év eltelte után
13
A szolgáltatás igénybevételének menete
A szükséges egészségügyi ellátás típusától függően lehet: tervezhető: 7-14 napon belüli ellátás, akut: 48 órán belüli ellátás, azonnali eset: azonnali, sürgősségi ellátás (mentés, sürgősségi ügyelet) Minden esetben a Generali Egészségvonalat kell hívni! A telefonszám szerepel a biztosított Generali Egészségkártyáján (névre szóló, plasztik kártya)!
15
A szolgáltató - Medicover
A magán-egészségügyi piac vezetője Közép-Kelet Európában 6 országban működik Kelet-Közép-Európában: Csehországban, Észtországban, Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában és Magyarországon Európában: 60 modern felszerelésekkel ellátott Medicover Központot működtet, több mint 3000 egészségügyi dolgozót alkalmaz. Több mint 2000 szerződéses egészségügyi partnerrel áll kapcsolatban. 6000 cég számára biztosít egészségügyi ellátást. Több mint Ügyféllel rendelkeznek. Körülbelül 1.3 millió orvosi vizsgálatot biztosít évente.
17
Szolgáltatás menete Ellátás igénybevétele Ügyféligény
Az ügyfélnek nem kell fizetnie! Szolgáltatási igény bejelentés Generalinak nincs Generali Egészségvonal felhívása Ellátás szervezés, időpontfoglalás Medicover és Generali elszámol
18
Ki nem lehet biztosított egyéni szerződésben?
Aki versenyző sportoló.
19
Ki lehet a biztosított egyéni szerződésben?
KO kérdések (3 kérdés, akár egy „igen” válasz esetén a program nem ajánlható fel) Jelenleg előfordul Önnél vagy folyamatban van az alábbiak bármelyike: munka- vagy keresőképtelenség; előjegyzés vagy javaslat kivizsgálásra, kórházi kezelésre, műtétre, szervátültetésre; szerepel szervátültetési vagy műtéti várólistán? igen nem
20
Ki lehet a biztosított egyéni szerződésben?
KO kérdések (3 kérdés, akár egy „igen” válasz esetén a program nem ajánlható fel) Volt vagy van tünete, pozitív teszteredménye vagy diagnosztizálták-e, illetve kezelik vagy kezelték-e Önt az alábbiak tekintetében: 1-es típusú cukorbetegség, szervátültetés (a várólistán szereplést is beleértve), sclerosis multiplex, idült veseelégtelenség, koszorúérbetegség, koszorúérszűkület, szívelégtelenség, szívinfarktus, epilepszia, Parkinson-kór, Alzheimer-kór, HIV-fertőzés, AIDS betegség, nyirokcsomóbetegség , immunrendszer-betegségei, autoimunn betegségek (különösen SLE), Lyme-kór, rák- rosszindulatú daganat, stroke, mentális retardáció, pszichiátriai betegség, Down-kór, progresszív izomsorvadás (Lou Gherigs (ALS)), kromoszóma-rendellenesség. igen nem
21
Ki lehet a biztosított egyéni szerződésben?
KO kérdések (3 kérdés, akár egy „igen” válasz esetén a program nem ajánlható fel) Fogyasztott Ön legalább 30 napig tartó időszakban heti rendszerességgel kábítószert (nem gyógykezelési céllal és az előírt dózisnak megfelelően), vagy állt valaha kábítószer fogyasztása miatti elvonó kezelés alatt? igen nem
22
Ajánlattétel Egyéni ajánlat és tarifa Csoportos ajánlat és tarifa
23
Az OVB tanácsadó munkafüzete
24
Kik a szerződés alanyai?
Biztosító Szerződő Biztosított (egy vagy több) Kedvezményezett (A biztosított a biztosító szolgáltatására vonatkozó jogáról lemond a biztosítóval szerződött egészségügyi szolgáltató javára, azaz a ténylegesen felmerülő költségeket a biztosító nem az ügyfélnek, hanem az egészségügyi szolgáltatónak fizeti ki. Ezt nevezik „engedményezésnek”.) A szerződő és a biztosított köteles a közlési- és változás-bejelentési kötelezettségének eleget tenni! A biztosított a szerződés létrejötte után nem köteles az egészségi állapotában bekövetkező változást a biztosítónak bejelenteni!
25
Kik a szerződés alanyai?
Mennyi biztosított lehet egy szerződésben és belépési korok 1 fő (18-59 év) egyéni szerződés 2-6 fő (6 hó-59 év) családi szerződés 1-9 fő (18-59 év) „kis céges” szerződés 10 főtől (18-59 év) munkáltatói, kollektív szerződés A biztosított max. belépési kora: 59 év 65 éves korban lejár a szerződés! – pozitívan változhat!
26
Hogyan jön létre a biztosítási szerződés?
Ajánlattétel a szerződő részéről. Min. 2 havi díjnak megfelelő díjelőleg befizetésre kerül a szerződő által. A biztosító az ajánlat elfogadása előtt kockázatelbírálást végez! Telefonos egészségi nyilatkozat (időpontfoglalás ajánlattételkor a tanácsadó feladata: , munkanapokon 8:00-20:00 között). Kockázatelbírálás eredménye: elfogadás vagy elutasítás. Elfogadás: ajánlattal megegyező tartalmú vagy attól eltérő tartalmú kötvény kibocsátásával (pl. díjemelés, kizárás alkalmazása).
27
Hogyan jön létre a biztosítási szerződés?
kockázatviselés kezdete A szerződés létrejöttét (kötvény kiállításának napját) követő nap 0. óra
28
Hogyan jön létre a biztosítási szerződés?
technikai kezdet A szerződés létrejöttének napját követő hónap 1. napja
29
Hogyan jön létre a biztosítási szerződés?
Várakozási idő csak egyéni szerződések esetében (orvosi vizsgálattal nem váltható ki) Kockázatviselés kezdetétől számított 3 hónap! A biztosító kockázatviselése a biztosítottra vonatkozó várakozási idő alatt részleges, kizárólag a balesetből eredő sürgősségi esetekre, valamint az akut belgyógyászati alapellátási esetekre terjed ki. Akut belgyógyászat körébe tartozó esetek: ha a várakozási idő alatt a biztosítottnak pl. fáj a füle, gyomra, stb. felhívhatja a Generali Egészségvonalat és időpontot kérhet a belgyógyászati szakrendelésre. A belgyógyász (mint a „háziorvos”) a megadott időpontban a rendelés keretében meghallgatja a panaszt/megvizsgálja a biztosítottat, tanácsot ad a probléma megoldására, vagy ha orvosszakmailag indokolt, javasolja, hogy az ügyfél menjen el pl. az orr-fül gégészet járóbeteg szakrendelésre, ahová az időpontot azonnal egyeztetni lehet. DE!! A várakozási idő alatt a járóbeteg szakrendelés költségeit a biztosítottnak ki kell fizetnie, ezt a költséget a biztosító utólag sem téríti meg!
30
Munkáltatói csoportos
Nincs egészségi kockázatelbírálás (a meglévő betegségek nem állnak biztosítási védelem alatt) Nincs várakozási idő
31
Milyen tartamra jön létre a szerződés?
A szerződés határozatlan tartamra jön létre, évről évre meghosszabbodik.
32
A biztosítási díj Korcsoportonként eltérő, unisex.
Függ: a biztosított aktuális életkorától, egészségi állapotától, tevékenységétől (foglalkozás, munka,), a választott szolgáltatási csomagtól.
33
Biztosítási díjak Bruttó éves díjak havi díjfizetési ütem szerint
Kor Díj Alap Ideál Extra 0,5-24 évesek 60 000 99 000 25-29 évesek 62 000 30-34 évesek 73 000 35-39 évesek 79 000 40-44 évesek 86 000 45-49 évesek 97 000 50-54 évesek 55-59 évesek 60-65 évesek Csoportos (Ft/fő) 92 000 A díj a biztosított növekvő kora miatt korcsoport váltás esetén (5 évente) emelkedik.
34
Díjfizetési ütem szerint Létszám-kedvez-mények
Kedvezmény mértéke Éves 5% Féléves 3% Negyedéves 2% Létszám-kedvez-mények Típus Létszám Családi 2-6 fő 6% "Kis céges" 2-5 fő 6-9 fő 8% Csoportos 10-19 fő 0% 20-49 fő 50-99 fő 12% 100 fő felett 18%
35
Amiben a Generali kiemelkedik a piacon
Életmód tanácsadás: E-pszichológia Limit nélküli szolgáltatások Éves ingyenes szűrőprogram MINDEN CSOMAGBAN Telefonos kockázatelbírálás Otthoni orvosi ellátás Fekvőbeteg-ellátás (kórház) - Unionnal és Uniqaval szemben
36
Értékesítést segítő anyagok
Ajánlat iránymutató és kitöltési útmutató Folder ügyfelek, partnerek részére
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.