Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A BKF tudástranszfer modellje a
Dr. Huzdik Katalin A BKF tudástranszfer modellje a Duális képzés sEgítségével Üdvözlés, bemutatkozás.
2
Tudástranszfer - Kérdések
A tudás tartalmi körülhatárolása versus minőségi tudás Mikor transzferáljuk a meglévő tudásunkat? Automatikusan transzferáljuk az ismereteinket? A mindennapi életünkben alkalmazzuk a meglévő tudásunkat, a kész sémáinkat. De csekély mértékben vagyunk képesek a tanultakat más, a tanulási szituációtól eltérő helyzetben alkalmazni. Miért különösen fontos ma a transzferálás képessége?
3
„kreatív gondolkodást fejlesztünk”
Tudástranszfer Közeli transzfer: az eredeti tanulás nagy mértékben hasonlít az új szituációhoz Távoli transzfer: az eredeti tanulási helyzet jelentősen eltér az új szituációtól Transzfer = a szituációk végtelen sorozata, ahol az új szituáció ismertetőjegyei egyre inkább eltérnek az eredetiétől Ha ez a távolság elég nagy, akkor kreativitásról beszélünk. „kreatív gondolkodást fejlesztünk”
4
A transzferálás útja Az előzetes tudástól a tanulásig terjedő transzfer; Tanulástól az újabb tanulásig terjedő transzfer (a későbbi tanulás előkészítése céljából való tanulás); A tanulástól az alkalmazásig terjedő transzfer (a gyakorlatért történő tanulás); Hogyan szerezzünk ismereteket, képességeket úgy, hogy azokat később más helyzetekben is alkalmazni tudjuk?
5
Az értelem csiszolása és az egyszerű transzferfolyamatok
változatosság automatizáció fokozatosság akaratlan implicit modellre támaszkodik megerősítésen alapul tipikus a szocializáció, kulturális beilleszkedés és tapasztalás alapú kognitív fejlődés folyamataira absztrakció tudatosság alapelvek alkalmazása előkészítő felhasználó előzetes tanulási fázisban jól elsajátított és elrendezett alapelvek és általánosításuk később azok spontán használata előzetes tanulás kontextus függő helyzetben eredmények absztrahálása a megoldandó szituációban az előzetes ismeretekhez való visszanyúlás
6
Duális képzés a BKF-en Szakok: Pénzügy és számvitel
DUÁLIS KÉPZÉS ANGOL NYELVEN IS Szakok: Pénzügy és számvitel Gazdálkodási és menedzsment (angolul is) Kereskedelem és marketing (angolul is) Emberi erőforrások Turizmus-vendéglátás (angolul is) Partnerek:
7
DUÁLIS KÉPZÉSI Modellünk
specializációk nemzetközi lehetőségek Üzleti angol Kompetencia- fejlesztés Tehetség- gondozás üzleti gondolkodás Versenyképes informatika
8
Duális képzési modellünk
Közös cél: gyakorlati tapasztalatokkal és készségekkel rendelkező minőségi közgazdászok képzése A Főiskola és a céges partner közösen vállalják a hallgató képzését. A duális képzésben résztvevő hallgatók a képzési idő felét a felsőoktatási intézményben, a másik felét a partnernél töltik. A Főiskola vállalja: a hallgatók elméleti és gyakorlati esettanulmányokkal kiegészített képzését; beépíti az intézményi képzési időbe a vállalat új belépőire vonatkozó céges belső képzések idejét; biztosítja az elméleti képzés mellett a heti 15 órás vállalati gyakorlati képzést; előszűrést végez a céges kiválasztási folyamathoz a legtehetségesebb hallgatók megtalálása érdekében.
9
A BKF duális képzése A duális képzés további pluszt ad az eddigi gyakorlati képzésünkhöz. Sokszínűségünk, rugalmasságunk valódi együttműködést valósít meg a partnereinkkel. A kidolgozott előszűrési folyamatunk segítségével a cég megtalálja az ideális jelöltet.
10
Köszönöm a figyelmet! WWW.BKF.HU/DUALIS
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet.” Arany János Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.