Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés"— Előadás másolata:

1 A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés
Tavaszi Zsolt elnökhelyettes

2 A számfejtés számokban
Több, mint 12 ezer számfejtett intézmény. Közel 900 ezer fő számfejtett létszám: Ebből: több, mint 100 ezer fő egészségügyben dolgozó.

3 Központosított illetmény-számfejtés KIR3
A központosított illetmény-számfejtésben érintettek köre: kormánytisztviselők, köztisztviselők, közalkalmazottak, igazságügyi alkalmazottak, munkaviszonyban, hivatásos szolgálati jogviszonyban, hivatásos nevelőszülői jogviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban állók. Feladata: a személyi juttatások, egészségbiztosítási ellátások (táppénz, GYED, terhességi gyermekágyi segély, baleseti táppénz), illetve a munkáltatókat terhelő közterheknek elszámolása.

4 KIRA A Központosított Illetményszámfejtő Rendszer (KIR) 2002-es bevezetése óta a szakmai igények jelentősen változtak, így 2006 óta egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy új illetményszámfejtő rendszerre van szükség. Így született meg a KIRA koncepciója. A KIRA kapcsán a Kormány is kifejezte elvárásait, eszerint sokkal pontosabb és precízebb, átláthatóbb számfejtési folyamatokra van szükség, amelyek által csökken a számfejtési tevékenység ideje és a hibabejelentések száma is. Kiemelt európai uniós projekt Korszerű és biztonságos infrastruktúrán alapuló megújuló rendszer A közszféra valamennyi intézményére kiterjeszthető konzisztens, zárt és átlátható rendszer

5 Mit nyújt a KIRA? Maradéktalanul megfelel az illetményszámfejtéssel kapcsolatos jogszabályoknak; támogatja az elektronikus kommunikációt az adatokat szolgáltató és felhasználó rendszerek között; korszerű adatszolgáltatási és elemzési funkciók interface kapcsolat a humánpolitikai és a számviteli rendszerekkel kommunikáció a NAV, Kormányhivatalok, KSH, OEP és ONYF rendszereivel. A KIRÁ-t a Kincstár 19 megyei igazgatóságánál több mint 1000 felhasználó fogja alkalmazni, és több mint 10 ezer intézménytől fogad majd online adatot.

6 Mit nyújt a KIRA? II. Valós idejű adatfeldolgozás széles körű ellenőrzésekkel. Tárgyidőszaki számfejtés az eddigi ún. térítményezéses rendszer helyett. Egyidejű számfejtés, könyvelés és finanszírozás. Komfortos, felhasználóbarát felület. Riportok előállításának egyszerűsítése, felhasználók általi riportkészítési lehetőség támogatása. Pontos és naprakész vezetői információs- és jelentés rendszer kialakítása. Megbízható és több dimenziós tervezési lehetőségek biztosítása. Országos adatbázis.

7 KIRA alkalmazás modell
KTORZS K11 Kincstári ügyintézők MDM Szervezetek (pl.: pénztárak, letiltók, stb.) adatainak karbantartása Számfejtés előkészítése és bonyolítása, hibajavító és ellenőrző tevékenységek Intézményi felhasználók Adatszolgáltatás NAV Személyi juttatások számfejtése Szervezetek törzsadatai OEP Tranzakció alapú listák, lekérdezések Személyi juttatáso k tárgyidő- szaki szám- fejtése KSH Számfejtéshez szükséges humán (személyes, jogviszony, stb.) adatok Illetmények számfejtése Intézmények Mozgó bérek számfejtése Utalások (illetmények, járulékok, …) Nyilatkozatok, igazolások, nyomtatványok Távollétek számfejtése Letiltások, levonások kezelése, számfejtése Beosztás, távollét és mozgó bérek kezelése Könyvelés EB ellátások kezelése, számfejtése Egyéb juttatások (pl.:cafeteria) kezelése Egyéb juttatások számfejtése Bérjegyzék (elektronikus és papír alapú) Kódkatalógusok, paraméterállományok Ellenőrzési feladatok Humán modulok kapcsolódása egységes felületeken - számlanyitás, - értékpapír vásárlások Adattárház Tervezés, szimuláció Nettó finanszírozás Beszámolók (Kincstár, NGM, Intézmények,…) Clavis értékpapír rendszer

8 KIR3-KIRA legfontosabb változásai
Legfontosabb újdonságok: országos adatbázis, azonos programok intézményi és számfejtő helyi oldalon, széles körű központi törzsadatok, magas szintű paraméterezettség (pl.: képernyő, bértábla, stb.), feladatvezérelt adatbevitel a felmerülés helyén két szintű ellenőrzésekkel, egyidejű számfejtés, könyvelés, bevallás, finanszírozás, utalás, paraméterezhető lekérdezés, számfejtéshez kapcsolódó adminisztratív feladatok támogatása, széleskörű adatkommunikáció külső rendszerekkel.

9 KIRA jelenlegi státusza
Adattisztítás és a migráció ütemezés alapján folyamatban van, az adatok migrálása megtörtént az éles adatbázisba. (kb. 3 milliárd rekord tisztítása, 18 adatbázisban – személyi és jogviszony adatok, TB adatok, stb.). Változáskezelési eljárás lépett érvénybe és az ez évi jogszabály módosítások által generált változtatások specifikálása folyik párhuzamosan a működő KIR rendszerrel. Humán és könyvelési rendszerekkel kommunikáló interfészek fejlesztése Folyamatos teljesség és szakmai tartalom ellenőrzés történik. Informatikai és szakmai tesztelések.

10 KIRA indulás ütemezése
Tervezetten július hónapban országos oktatás. 2015. szeptember - pilot indulás 2015. november - országos indulás. 2016. január 1-je újonnan csatlakozók indulása.

11 KIRA indulás ütemezése II
Az új rendszer használatához kapcsolódó oktatásokat a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságai ütemezetten végzik. A lebonyolítási kérdésében az illetékes megyei igazgatóság közvetlenül veszi fel a kapcsolatot az intézményekkel.

12 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya
A tartozásállomány növekvő tendenciája 2010. januárban 9788 millió Ft, márciusában millió Ft 2010. januárban az intézmények száma: 19 Központi költségvetési körbe vont, átvett intézmények száma: 93 Jelenlegi intézmény szám az időközbeni megszűnést, beolvadást figyelembe véve: 103 Az év eleji (januári) tartozásállomány összege mindig meghaladja az előző év decemberi tartozásállomány összegét az év végi forrásbiztosítást csökkenti az adósságot Következő évtől viszont újra halmozódik (termelődik)

13 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya

14 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya

15 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya
Jelentősebb változások az egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények számában: : 35 db megyei és fővárosi önkormányzati egészségügyi intézmény átvétele : 35 db települési önkormányzati egészségügyi intézmény átvétele : 20 db korábban nonprofit gazdasági társaságként működő egészségügyi intézmény átvétele : 3 db korábban gazdasági társaságként működő egészségügyi intézmény átvétele

16 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények tartozásállománya
Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények részére biztosított plusz források Mrd Ft Dátum Tárgy Forrás Összeg adósságkonszolidáció OEP 8,8 kasszamaradvány 6,3 9,8* 28,9 konszolidációs támogatás a lejárt szállítói tartozások csökkentésére 438/2013. (XI.19) Korm.rendelet 32,7 12,5 10,5 *a Kormányhivatalok konszolidációjára fordított összeget is tartalmazza

17 Egészségügyi fekvőbeteg ellátó intézmények adatszolgáltatásainak teljesítése a K11 rendszerben
Adatszolgáltatásokat határidőben nem teljesítő fekvőbeteg ellátó intézmények száma: 2014. évi 12. havi időközi költségvetési jelentés: 55 db 2014. évi gyorsjelentés: 76 db havi időközi költségvetési jelentés: 22 db havi időközi költségvetési jelentés: 57 db 2014. évi beszámoló állapota április 21-i állapot szerint: Fejezet által jóváhagyott: 11 db Intézmény által véglegezett, de a fejezet által még nem elfogadott: 10 db Folyamatban lévő: 82 db

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A Magyar Államkincstár és a központosított illetményszámfejtés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések