Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI"— Előadás másolata:

1 II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI

2 A marketing fogalma A marketing társadalmi és vezetési lépések láncolata, melynek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak, s cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket és igényeiket.

3 A szükséglet, az igény és a kereslet fogalma:
Az emberi szükségletek bizonyos alapvető kielégítetlenség esetén hiányérzetként jelentkeznek. Az igények az ilyen alapvető szükségletek konkrét kielégítésére irányulnak. A kereslet egy konkrét termék iránti olyan igény, ami mögött vásárlóképesség és vásárlási hajlandóság áll.

4 A termék fogalma marketing szempontból
A termék - tág értelemben - átfogja mindazt, ami valamely szükséglet vagy igény kielégítésére felkínálható. A termék - szűkebb értelemben - olyan közvetítő eszköz, amelyen keresztül előnyökhöz, szolgáltatásokhoz jutunk.

5 A csere és az ügylet fogalma
A marketing akkor jelenik meg, amikor az emberek úgy döntenek, hogy szükségleteiket és igényeiket csere útján elégítik ki. A csere a megkívánt termék megszerzésének az a változata, amikor viszonzásképpen felajánlunk érte valamit.

6 Az ügylet(tranzakció) két fél közötti értékcseréből áll:
ÜGYLETMARKETING KAPCSOLATI MARKETING (Az egyes különálló ügyletek nyereségmaximalizálása helyett egyre inkább a másik féllel folytatott kapcsolatok előnyeinek maximalizálására törekszik. A működés alapelve : ” Építs ki jó kapcsolatokat, s ezek majd meghozzák a nyereséges ügyleteket” MARKETINGHÁLÓZAT KIÉPÍTÉSE

7 A piac fogalma A piac mindazon potenciális fogyasztókból áll, akiknek közös szükségleteik ill. igényeik vannak, s ennek kielégítésére hajlandók és képesek is csereügyletekbe bonyolódni.

8 A piac méretének jelzőszámai
Piacpotenciál Piacvolumen Piacrészesedés Egy adott termékből az elméletileg lehetséges eladások összességét piacpotenciálnak nevezzük. A megvalósuló eladások összessége a piacvolumen. A piaci részarányt piacrészesedésnek nevezzük (saját eladás/piacvolumen).

9 A marketing (menedzsment) fogalma
A marketing (menedzsment) a tervezésnek és a végrehajtásnak az a folyamata, melynek során elképzelések, áruk és szolgáltatások teremtése, árazása, ösztönzése és elosztása megy végbe annak érdekében, hogy a cserén keresztül megvalósuljanak az egyéni és szervezeti célok


Letölteni ppt "II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI"

Hasonló előadás


Google Hirdetések