Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGéza Pataki Megváltozta több, mint 9 éve
1
„A fürdő és a marketing kapcsolata”
2
Amire a válaszkeresés irányul: Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
3
FÜRDŐMARKETING=? „4p+3p”=„7p” Bük: „Több mint fürdő” „4p”: termék, ár, értékesítési csatorna, kommunikációs politika + „3p”: emberi tényező, tárgyi elemek, folyamat
4
Kereskedelmi és marketingosztály Bükfürdőn 1993; 1999: szolgáltatási, marketing osztály; 2000: PR manager; Kereskedelmi, marketing osztály; Vállalkozási, kereskedelmi, marketing osztály; 2003: kereskedelmi marketing osztály.
5
A Büki Gyógyfürdő Zrt. fő szolgáltatási csoportjai: fürdőszolgáltatás; gyógyszolgáltatás; Termál Gyógykemping; Konferencia-központ
6
Versenytárs-analízis szempontjai 1. Országok közötti konkurencia Szolgáltatás: gyógyjelleg 2. Országrészek közötti konkurencia Fő profil: +gyógyászati- és gyógyjelleg +egyedi, speciális vonzerő 3. Megyén és régión belüli konkurencia +gyógyászati- és gyógyjelleg +wellness szolgáltatások 4. Fürdőváros, vagy közvetlen vonzáskörén belüli konkurencia 5. Egészségturizmus kontra egyéb turisztikai termékek, szolgáltatások versenye „a nem fürdőzés konkurenciája”
7
A büki fürdővendégek küldő terület szerinti százalékos megoszlása
8
Az egészségturizmus célcsoportjai Szolgáltatá s FitnessÉlményfürdőWellnessGyógyfürdő Korosztály 18-35 év 1.aktív fiatalok 2.szórakozást kereső fiatalok 3.egészségtudatos fiatalok 7.műtét utáni rehabilitációra szorulók 35-55 év 4.családos középkorúak 5.egészségmegőrző középkorúak 55 évestől 6.egészségtudatos idősek 8.gyógyulni vágyó idősek (Budai, 2004)
9
Kérdés és válaszok: Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben? Nyugat-Európa egészségturisztikai irányzatait figyelni és azokhoz igazodni; nem egy szezont kell eladni; régi vendégeket megtartása; új vendégek toborzása; fejlesztésekkel elért minőséget folyamatosan fenn kell tartani; „Serviceguide” létrehozása; márkanév-védjegy-nemzetközileg elismert minőségbiztosítási rendszer; a gyógyászat tudományos, hitelt érdemlő igazolása; összefogott országos és regionális marketing.
10
A siker kulcsa: Ma felismerni a holnap igényeit. A piacok keresik a vendégeket. A prospektusok keresik a vendégeket. Magyarország turizmusának a magyarországi fürdők nélkül nincs jövője.
11
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.