Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErnő Pintér Megváltozta több, mint 9 éve
1
Kommunikációs alapismeretek – KEF-ek részére Hatékony és káros üzenetek XIII. Országos KEF Konferencia 2008. június 19. Budapest, Novotel Budapest Centrum Buda Béla dr.
2
1. „Nem lehet nem kommunikálni …” minden társadalmi szerveződés médiafigyelem fókuszába kerülhet, és akkor „kommunikál”, mert hírt adnak róla a „passzív kommunikáció” nehezen kontrollálható „aktív kommunikáció” – előnyök és veszélyek a kommunikációs monitorizálás és tervezés fontossága
3
2. A kommunikáció belső tematizálása a „hirtelen” kommunikáció veszélyei (mind kezdeményezés, mind reagálás esetében) a kommunikáció tudatosítása – a felkészülésen kívül szervezetfejlesztő erő az önkép – imázs – kérdése a KEF hivatali környezetében és a képviselt intézményekben, ill. a partnerekben (pl. más KEF-ek, regionális szerveződések, NDI, drogkoordináció stb. adatok és szubjektív benyomások (dialógus, kritikus összesítés, monitorizálás)
4
3. Szervezeti alapkérdések – a kommunikáció nyomán megfogalmazva kik vagyunk, mit akarunk, milyen céljaink, programjaink vannak, melyek az erőforrásaink, mik a főbb hiányosságok stb. vágyak és fantáziák magunkról a vezetés és a belső kohézió kérdései (optimálisan moderátorral – szupervizorral, mediátorral, coach-csal stb. megbeszélve) önmagunktól mit kommunikáljunk, és ki kommunikáljon?
5
4. Nehezen észlelhető kommunikációs mozzanatok minden jelenlét, képviselet, információs befogadás, szerepből való érdeklődés stb. kommunikáció imázs – és ennek rejtett kontextusa „helyzetek” – szituációk és ezek szociokulturális keretei „ügyek” – érdekek, előítéletek, fenyegetések a kollektív és egyéni tudattalanban (különösen a drogtémában) dekódolás (Norbert Wiener: „Azt, hogy mit mondtam, akkor tudom meg, ha tisztázom, hogy a másik hogyan értette.”)
6
5.Üzenetek -- keretadás logók, grafikai elemek, szimbólumok, nyelvi formulák (rövidítések) stb. önképhordozó komplex üzenetek – szóróanyagok, kiadványok, spotok összegzések – beszámolók, jelentések (ezek erőforrás jellege, ill. veszélyei) mi a nyilvános nálunk, mi az, amit nem szívesen helyezünk előtérbe? monitorizálás – az emblematikus kommunikáció folyamatkövetése
7
6. Üzenetek -- program formai követelmények, „nyilvánossági fogalmazás”, figyelemfelkeltés (optimálisan: a szakmai programból kongruens módon generálva) célcsoportok tudatosítása, átgondolása multiplikátorok? – a helyi médiumok áttekintése, rejtett multiplikátorok, az országos média potenciális jelenléte? program: elsődlegesen kommunikáció hálózatok és információáramlási utak generálása (amelyből együttműködés keletkezik) „szövődmények és mellékhatások” – a negatív (botránykeltő, ill. politikai stb.) célok áttekintése
8
7.Üzenetek – kampány, akció, mozgósítás a belső előkészítés fontossága, feladatmegosztások, felelősségviszonyok, algoritmusok A személyes és a csoportos (szervezeti, ill. intézményi) mozgósítás fontossága – szimbolizáció, kontextualizáció, motivációk megszólítása szoros folyamatkövetés és –értékelés, a célok vetületében is visszajelentések, segítők, akadályozók, problémakezelés (a kommunikációban)
9
8. Dialógusok és viták médiafigyelem és médiareakciók generálása – a partnerek kialakításának eszköze érdekazonosítások, „stakeholder” elemzés és megközelítés a dialogikus vita fontossága – hangnem, formák, szereplők a „durva” vita – megtámadottság, erőteljes fellépési kísérlet stb. – „eszkalálódási”, félreértési, imázsrontási stb. veszélyek – a konstruktív átfordítás jelentősége tanácsadás, szupervízió, coaching, ill. hivatásos kommunikátor bevonása a „veszélyes üzemmódba”
10
9. Hatékony kommunikáció célkövetés, folyamatos értékelés, rövid és hosszú távú hatások a redundancia fontossága a figyelemfelkelő, motivációkat érintő, memorizálható, kognitív hátterekbe illő kommunikációs eszközök (humor, irónia, kontraszt, paradoxonok, metaforák stb.) kellő „dúsítása” a kommunikációs „építkezés” – az emblematikus üzeneti siker is érintő, belsőleg koherens és egymást erősítő üzenetek sora
11
10. Káros üzenetek alaptétel: minden, ami a konszenzuális céloknak, a szervezetnek, ill. a benne lévő képviseleteknek árt gyakorlatban: ártalmas az „óvatlan” – előkészítetlen, spontán, indulatvezérelt, félreérthető stb. üzenet árthat a redundancia, az „építkezés”, ill. a „közegellenállás” figyelembe nem vétele (a jó üzenetek „romlékonysága”) távlati ártalom: kommunikációs stratégiák hiánya országos média: nehéz befolyásolhatósága miatt veszélyforrás
12
11. Témák a megbeszélés számára pozitív és negatív médiaesemények megbeszélése (amelyek a drogügyben, a szociálpolitikában, az ellátásban stb. közismertek) mit kellene tematizálni, mit kellene előbbre vinni országos kommunikációban a KEF-ek érdekében? NDI – miben segít(het), mit nem tesz elég jól? pozitív megoldások saját tapasztalatból negatív események, rossz tapasztalatok, tanulságok
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.