Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLilla Deákné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia 2015. Március 19-20. Egerszalók
2
2 Tartalom I. Bevezetés II. Infokommunikációs robbanás III. Gyorsuló világ IV. Hálózati átrendeződés V. Kommunikációs eszközök változása VI. Kommunikáció tervezés VII: Jövőkép VIII. Együttműködés, partnerség IX. Társadalmi felelősségvállalás
3
3 Bevezetés Általános definíció: A kommunikáció az információ csere folyamata általában egy közös jel, jelrendszer segítségével. Menedzsment eszköz Értékesítési célú / Image formáló / Belső kommunikáció Külső – belső kommunikáció Bányászat Kormányzat Önkormány- zatok Hivatalok Érdek- képviseletek, civil szervezetek Oktatási intézmények, kutatási központok Befektetők, vállalkozások Munkavállalók, lakosság Külföld
4
4 Infokommunikációs robbanás ÉvWeboldalInternet felhasználók 1991.08.01.1 1996257 60077 433 800 200129 254 370500 609 200 200564 780 6001 027 580 900 2013672 985 1002 756 198 400 2015.03.12.1 234 111 4003 083 173 800 http://www.internetlivestats.com/ 2004 Bányabezárási hullám 1998 1999 2001 2005 2008
5
5 Gyorsuló világ „... a fénysebességre gyorsult világban milyen hamar elavulnak a dolgok, es egyetlen mondat végére sem lehet igazán pontot tenni.” Sas István Média- és kommunikációkutató Technológiai változások Társadalmi változások Médiapiaci változások Gazdasági változások
6
6 Hálózati átrendeződés Múlt – Mass media: One to many Offline Korlátozott (időigényes és moderálható) vélemény nyilvánítás Rugalmatlan Jelen – My media: Many to many Online Korlátlan vélemény nyilvánítás Rugalmas (a befogadó egyben forrás is)
7
7 Kommunikációs eszközök változása Innováció – nem csupán lehetőség, hanem elvárás! Leggyakrabban alkalmazott kommunikációs eszközök: arculat, termék (csomagolás, megjelenés, ár stb.), értékesítési pontok, eladáshelyi reklám, vevőszolgálat, eseménymarketing, média (nyomtatott, TV, rádió, online), konkurensek kommunikációja,, vásár/kiállítás, szponzorálás, szóbeszéd, sms marketing, direkt marketing, weboldal, közösségi média stb.
8
8 Kommunikáció tervezés Általános kérdések: Ki? / Mit? / Mikor? / Hogyan? / Kinek?
9
9 Jövőkép AdatvagyonTermék/szolgáltatás Bányász kultúra Társadalmi elfogadottság Gazdaságfejlesztés Érdekérvényesítés Munkavállalási hajlandóság Stratégiailag tervezett integrált kommunikáció Értékesítés növekedés Márka ismertség Dolgozói elköteleződés
10
10 Együttműködés, partnerség Kormányzat Önkormányzatok Hatóságok Civil szervezetekVersenytársak Oktatási intézmények, kutatási központok Média
11
11 Társadalmi felelősségvállalás Bányászattal szembeni támadások, tévhitek: Környezetszennyezés Elavult technológiák Rossz, egészségre ártalmas munkakörülmények stb., stb. Megoldás: CSR - Corporate Social Responsibility „A vállalati társadalmi felelősségvállalás olyan törekvés, melynek értelmében a vállalatok önkéntes alapon üzleti tevékenységükbe integrálnak társadalmi és környezetvédelmi célkitűzéseket is, és ezen elvek mentén alakítják kapcsolataikat érintettjeikkel. „ Európai Bizottság, 2001
12
Köszönöm a figyelmét!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.