Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése."— Előadás másolata:

1 Társ a tanulásban

2 Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése

3 Társ a tanulásban A marketing 5 alapelve 1.Termék /Product/ 2.Csomag vagy csomagolás /Package or Packaging/ 3.Elhelyezés vagy pozicionálás /Place or Positioning/ 4.Ár vagy árazás /Price or Pricing/ 5.Reklámozás /Promotion/

4 Társ a tanulásban Termékek/szolgáltatások Termékek –Árucikkek, amiket megvásárolsz Autók, ruhák, élelmiszerek Szolgáltatások –Munka, amit valaki elvégez neked Szőnyegtisztítás, autószerelés

5 Társ a tanulásban 2. feladat/1: Új termék vagy szolgáltatás jellemzése Termék/szolgáltatás Érvek/előnyök Ellenérvek

6 Társ a tanulásban 2. feladat/2: Egy termék/szolgáltatás kiválasztása Tényezők a kiválasztott termék támogatásához: Hasznosság Idényszerűség Élettartam Megbízhatóság Biztonságosság Megjelenés Technikai szint

7 Társ a tanulásban 2. feladat/3: Csomagolás márka és/vagy terméknév embléma használati utasítás További reklámcímke vagy információ, mint például: –egy híresség ajánlása –idézetek a felhasználóktól –feliratok, mint például „ÚJ”, „MEGÚJULT” –akciók, mint „Egyet fizet, kettőt kap” –kivágható kupon

8 Társ a tanulásban 2. feladat/4: Elhelyezés/termékpozicionálás Hová illik a termék vagy a szolgáltatás a piacon? Hogyan jut el a termék vagy a szolgáltatás a fogyasztóhoz? Milyen utakon keresztül lehet hozzáférni a termékhez, pl. országon belül vagy nemzetközileg, on-line vagy a helyi áruházakban, stb.?

9 Társ a tanulásban Ár A termék árazása általában háromféle számítást tartalmaz: Ár/kiadások a gyártó számára (a gyártás teljes költsége) Ár/kiadások a kiskereskedő számára (nagykereskedelmi ár) Ár/kiadások a fogyasztók számára (kiskereskedelmi ár)

10 Társ a tanulásban 2. feladat/5: Árazási táblázat Termékfejlesztési/költségvetési táblázat egy darabhoz (vagy egységhez) Kiadások és költségek egy egységhezBecsült összeg Marketingkutatás költségei50 Ft A termék alapköltsége/Termék150 Ft A csomagolás költsége/ Csomagolás25 Ft A terjesztés költsége/Elhelyezés vagy termékpozicionálás75 Ft A reklámozás költsége/Reklám100 Ft A. Gyártás teljes költsége400 Ft B. Haszonarány12,5% C. Haszon a gyártónak50 Ft D. Összes kiadás a kiskereskedőknek (nagykereskedelmi ár)450 Ft E. Haszonarány33%33% F. Haszon a kiskereskedőknek149 Ft G. Összes kiadás a vásárlóknak (kiskereskedelmi ár)599 Ft

11 Társ a tanulásban Reklám Hirdetés Nyilvános kapcsolatok (PR) Különleges alkalmak Erőfeszítések az eladó részéről

12 Társ a tanulásban 2. feladat/6: Igazság a reklámban – Valódi hirdetések vizsgálata

13 Társ a tanulásban Kérdések a 2. feladat 6. részéhez Ha elfogulatlan kijelentéseket teszrek a reklámozás során (pl. „A próbák azt bizonyították, hogy…”), képesek vagytok-e arra, hogy minden állítást alátámasszanak, különös tekintettel a termék biztonságosságára és teljesítményére? Fel tudjátok-e őszintén vállalni a reklámban szereplő idézeteket, ajánlásokat vagy a résztvevő hírességek véleményét? Belevennétek „cáfoló” állítást a marketinganyagba? Észrevettétek, hogy egy termékbemutató során a reklámozóknak azt kell bemutatniuk, hogyan működik a termék normális használat közben? Biztosítanátok-e pénz-visszafizetési garanciát az elégedetlen vásárlóknak – ha igen, milyen körülmények között?

14 Társ a tanulásban 2. feladat/7: Reklám Minden csapat készít egy: –Röplapot, brosúrát vagy weboldalt –Sajtókiadványt a termékhez


Letölteni ppt "Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések