Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szegmentáció & pozicionálás
2
Marketingstratégia lépései
› Piacszegmentáció › Célpiac kiválasztása › Termékdifferenciálás › Termékpozicionálás
3
Szegmentáció: Közös tulajdonságokkal rendelkező vevők azonosítása a marketing stratégia meghatározása érdekében oly módon, hogy a csoportokon belüli eltérés minél kisebb, a csoportok közötti különbség minél nagyobb legyen.
4
A szegmentáció szintjei:
tömegmarketing szegmentációs marketing szegletmarketing lokális marketing egyéni marketing
5
A hatékony szegmentáció követelményei
mérhetőség méret elérhetőség megkülönböztethetőség kezelhetőség
6
A piaci szegmentum kiválasztása
Differenciálatlan marketing Differenciált marketing Koncentrált marketing szelektív szakosodás termékszakosodás piacszakosodás teljes piaci lefedés
7
A szegmentáció alapjai
1. TERÜLETI Távolság Lakóhely Település Tájegység
8
2. Demográfiai 3. Társadalmi életkor foglalkozás nem
iskolai végzettség családi viszonyok jövedelem nemzetiség életmód vallás életszínvonal
9
4. Magatartási Termékhasználat Márkahűség Személyiségi jegyek
10
Szervezeti piacok szegmentálása
Mikroszegmentáció Makroszegmentáció választási kritériumok versenyszituáció döntéshozó egység felépítése szervezeti méret döntéshozó folyamat iparág vásárlási szituáció földrajzi elhelyezkedés vásárló szervezet innovációs képesség
11
Célpiaci marketing Saját erőforrások Piaci tényezők Versenyhelyzetek
a szegmens mérete, növekedése, árérzékenysége, megszólításának lehetőségei a közvetítők alkuhelyzete Versenyhelyzetek a verseny erőssége, jellege belépési, kilépési korlát kormányzati magatartás
12
Differenciálás, pozicionálás
A differenciálás lehetőségei * Termék * Szolgáltatások megrendelési mód házhoz szállítás üzembe helyezés betanítás vevőszolgálat karbantartás egyéb * Személyzet *Csatorna * Imázs
13
Pozicionálás Versenyképes helyzet teremtése a marketingmix elemeinek optimális felhasználásával.
14
Termékpozicionálás Módok Követelmények egyértelműség következetesség
tulajdonságok alapján következetesség előny alapján hitelesség felhasználás alapján versenyképesség célpiacra koncentrálva versenytárshoz hasonlítva minőség- ár szerint
15
Hibák Újrapozícionálás Alulpozícionálás Túlpozícionálás
Zavaros pozícionálás Kétséges pozícionálás Újrapozícionálás
16
Nincs tovább
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.