Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Agria Média Konferencia 2011. október 11-12. Dr. Kokovay Ágnes Digitális tartalomfejlesztés sajátosságai, tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen A felhasznált.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Agria Média Konferencia 2011. október 11-12. Dr. Kokovay Ágnes Digitális tartalomfejlesztés sajátosságai, tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen A felhasznált."— Előadás másolata:

1

2 Agria Média Konferencia 2011. október 11-12. Dr. Kokovay Ágnes Digitális tartalomfejlesztés sajátosságai, tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen A felhasznált grafikák Táncos László grafikus alkotásai

3 Vázlat  Bevezetés – kezdetek  Helyzetkép a Semmelweis Egyetemen  Hosszú és rövidtávú célok  A fejlesztés menete, problémák  Összegzés

4 Bevezetés Előzmények  A Semmelweis Egyetem küldetésnyilatkozatában „…a prioritások között szerepel az egészségtudományi oktatás területén egy európai tudásközpont létrehozása, mely magasan képzett szakembergárdájával modern technológiák alkalmazásával a legrangosabb intézmények közé kíván emelkedni…”  Az előzőekhez kapcsolódóan az egyetem kiemelt fejlesztési célja: többek között a „..e-learning beindítása, az intelligens tanulási környezet kialakítása, a már meglévő és fejlesztés alatt álló elektronikus oktatási tartalmak összerendezése – elmozdulás az elektronikus egyetem felé.” SE Intézményfejlesztési Terv (2006 – 2011 )

5 Bevezetés Előzmények  A SE Informatikai stratégiájának sarkalatos célkitűzése a korszerű IKT módszerek meghonosítása az oktatásban + az oktatók digitális írástudásának fejlesztése, felkészítés az IKT alkalmazására, és problémamentes használatára.  A SE Információs Rendszerstratégiája központi feladatként kezeli az oktatást támogató rendszerek (pl.: e-learning, blended learning) fejlesztését. SE Intézményfejlesztési Terv (2006 – 2011 )

6 Helyzetkép  Elektronikus felületek használata – elterjedt  jellemző - egymástól elszigetelt fejlesztés - átfedések - eltérő színvonal - eltérő megjelenés – design  Jelenleg közel 10 TÁMOP pályázat kapcsán folynak tananyagfejlesztések.  jellemző - az intézmény a nevét adja, de nem kötelezi konzorcium esetén a partnereket arra, hogy az egyetem hírnevét vihesse az elkészült tananyag, hisz többnyire kizárólag független felületeken illetve a partnerek felületein kerülnek bemutatásra. Előzmények E-learning Fejlesztő Munkacsoport megalakulása 2010. december

7  Egy olyan egységes keretrendszer kialakítása, melyben a már meglévő, a fejlesztés alatt álló, és az ezután fejlesztésre kerülő tananyagok folyamatosan beintegrálhatók.  Az e-tartalmak minőségbiztosítási rendszerének felépítése és működtetése – egységes arculat.  Az e-tananyagfejlesztések szakmai módszertani hátterének biztosítása, a fejlesztések előkészítése, lebonyolítása.  A belended learning koncepció kidolgozása és megismertetése.  A képzők képzése, oktatók folyamatos felkészítése az elektronikus tananyagok fejlesztésére.  A bevezetésre került e-learning keretrendszer megismertetése (MOODLE; Mahara e-portfolio).  Az egységes és biztonságos felhasználóbarát központi azonosító-rendszer létrehozása és üzemeltetése. Helyzetkép Helyzetelemzés  Az e-tartalomfejlesztések az E-learning Fejlesztő Munkacsoport szakmai módszertani jóváhagyása nélkül nem kerülhetnek a rendszerbe, illetve nem hirdethetők a Semmelweis Egyetem elektronikus tananyagaként. Az egység szükségessége, indoklása

8 A fejlesztés lépcsői I. 2. EDITI megalakulása – elvi döntés E-learning és Digitális Tartalomfejlesztő Intézet létrehozása Elvi döntés 2011 szeptember

9 A fejlesztés lépcsői II. 3. Célok  A SE minden stratégiai dokumentumában elkötelezte magát az elektronikus tartalmak fejlesztése mellett.  Az intenzív fejlesztés két irányban lehetséges - Decentralizáltan bővítjük az elektronikus tananyagok választékát, egy kritikus mennyiség felett indítjuk a keretrendszer kialakítását - Központilag kialakítjuk és beüzemeljük a MOODLE rendszert, és a folyamatosan fejlesztett tananyagokat azonnal bevezetjük az oktatásba, ill. értékesítjük. Fejlesztési irányvonalak meghatározása Hosszú és rövidtávú célok

10 Tananyagfejlesztés 3. TÁMOP - elkészült tananyagok  „Klinikai Moduláris és Interdiszciplináris Tananyag- és Tartalomfejlesztés a Semmelweis Egyetem öt klinikáján”  Az elkészült tananyagok: Neurológia Neurology Ortopédia Orthopaedics Fül-orr-gégészet E.N.T. Pszichoterápia Medical Psichotherapy Onkológia Elkészült tananyagok TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0019

11 Tananyagfejlesztés 3. TÁMOP - előlészítés Munkaterv TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0019 Feladatok Hónapok IX.X.XI.XII.I.II.III.IV.V. A tananyag szerkezeti felépítése Szept. 20. I. Tanulási egység/fő fejezet bevezető oldalának megszerkesztése 1db. Fejezet (alfejezet) teljes kidolgozása Tanulási ütemterv elkészítése a teljes tananyagra Értékelés + javítás sze27 A tananyag 1/3-ának elkészítése dec. 13. A tananyagrészhez tartozó gyakorló és ellenőrző feladatok elkészítése Értékelés + javítás 30. A tananyag 2/3-ának elkészítése febr. 28. A tananyagrészhez tartozó gyakorló és ellenőrző feladatok elkészítése Tanulási útmutató elkészítése Értékelés + javítás 7 A tananyag 3/3-ának elkészítése Határidő: április 28. A tananyagrészhez tartozó gyakorló és ellenőrző feladatok elkészítése Végső ellenőrző feladatok kidolgozása Értékelés + javítások 30

12 A fejlesztés folyamata A tananyagfejlesztők felkészítése 3. TÁMOP - előkészítés

13 Lineáris elrendezés A fejlesztés folyamata TÁMOP - tananyag tartalmi feldolgozása 1 2 3 4 E E E 1.B 1.A 1.C Gy 2.A 2.B Gy 3.A 3.B 3.C Gy Olyan esetben javasolt, amikor a felhasználónak az adott tananyaggal kapcsolatban számottevő ismeretei nincsenek; Vagy: A tananyag tartalma kívánja meg ezt az elrendezési formát

14 A fejlesztés folyamata Tanítás tanulás a MOODLE rendszerben Komponáltság Tudatos színhasználat A képi kiemelés eszközeinek használata: méret előtér háttér Ábrák Logikai képek Képi analógiák

15 A fejlesztés folyamata Tanítás tanulás a MOODLE rendszerben Tevékenység – aktivitás alapfokon Írásbeli feladatok/jegyzőkönyvek Fogalomtárak Gyakorló és Ellenőrző tesztek Kísérleti alkalmazás 2011 – 12 tanév

16 Összegzés A kor kihívása: az információs technológiák oktatásban történő alkalmazása. Ez egy lehetőség, amelyet ki kell használni az ismeretszerzés hatékonyságának növelésére. Fogadjuk el a kor kihívását, ugyanis….. …… ahogy a beszédet nem szorította ki az írás, az írást nem szorította ki a könyvnyomtatás ugyan úgy nem fogja kiszorítani a hagyományos oktatás értékes részét az e-learning, DE egy fontos hozzáadott érték lehet, mely oktatási rendszerünk hatékonyságnövelésének egyik eszközévé válhat.

17 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! akokovay@tf.hu


Letölteni ppt "Agria Média Konferencia 2011. október 11-12. Dr. Kokovay Ágnes Digitális tartalomfejlesztés sajátosságai, tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen A felhasznált."

Hasonló előadás


Google Hirdetések