Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGyörgy Halász Megváltozta több, mint 9 éve
1
Dr. Schiffer Csilla
2
Továbbképzés előnyös: ha általános válaszok adhatók egy problémára, ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel közvetíthető, ha azt a gyakorlati szakemberek megfelelően alkalmazzák, és ezáltal megoldják a problémáikat, előre jól tervezhető, prognosztizálható helyzetekben. A reflektív gyakorlat előnyös: ha a helyzet komplex, ha gyorsan új tudást igényel ha több személyt be kell vonni a megoldásba Előre nehezen tervezhető, és előre látható helyzetekben.
3
„ami az elvárásoknak megfelel” (Kempfert-Rolff, 2005 4 41) Kinek az elvárásainak? Gazdasági elvárások – OECD, ENSZ, EU Társadalmi standardok – Salamancai ajánlások Helyi minőségfogalom – Iskolák!
4
ElőfeltételekElsődleges jelzések és folyamatok Eredmények Feltételek (Input)Oktatási intézmények minősége Tanítási és tanulási helyzetek minősége Rövidtávú hatások (Output) Hosszútávú hatások (Outcome) Struktúrák - Gazdasági - Anyagi - Személyi - Szociális- regionális - Támogató rendszerek Célok - Tanterv -Teljesítmény -Attitűd Magatartás Intézményi szint - Iskola alapelvei -Iskolavezetés - Kooperáció és koordináció - Személyzet- fejlesztés Tanítandók - Tanulási tartalmak és eszközök - A tanítás és tanulás minősége Tanulandók Oktatási célok - Teljesítmény - Attitűd - Magatartás - Szakmai siker - Társadalmi és szociális részvétel Szándékolt tanterv Megvalósuló tantervMegvalósult tanterv In. QuaSSU idézi Ditton 2000
5
oktatás (tanulás)- fejlesztés Személyzet (tantestület)- fejlesztés szervezetfejlesztés A pedagógiai iskolafejlesztés rendszerének összefüggései Kempfert Rolff 2005, 39
6
A hazai szakirodalomban tanulásfejlesztésként is megjelenik (Bognár, 2003). Az oktatásfejlesztés vagy tanulásfejlesztés elsősorban az osztálytermi szinttel foglalkozik, amely a tanulók eredményességének mérése által nyújtott visszajelzésekre épít. (Kempfert és Rolff, 2005)
7
Egy ország közoktatási rendszerének reformja, közoktatási innovációinak rendszer pl. OM középtávú közoktatásfejlesztési stratégiája 2003,
8
a differenciált oktatás bevezetése, a kooperatív oktatás bevezetése, a kéttanáros modell bevezetése (Papp, 1995) programadaptációk (Gyermekek Háza program, Lépésről lépésre program) módszeradaptációk
9
Inkluzív nevelés = tanítási módszerek megváltoztatása? nem az iskola működési folyamatait hassa át az inklúzió szemlélete az oktatás módszereit, a tanulást is!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.