Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHenrik Bogdán Megváltozta több, mint 9 éve
1
Iskolák magatartása Tanulók motiváltsága Szülők elhivatottsága Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI
2
Az iskolák befogadási készsége, igénye - BLSzSzK - Fáy Szakképző Iskola - Kereskedelmi Szakközépiskola
3
Kapcsolatfelvétel céljából szóba jöhető intézmények adattárának elkészítése (részletes táblázat: Nógrád megye, Heves megye és BAZ megye keleti része) Kapcsolatfelvétel levél formájában Személyes beszélgetés a osztályfőnökökkel, iskolaigazgatókkal,pedagógusokkal Részletes TÁJÉKOZTATÁS a programról Megállapodás a kapcsolat módjáról, információ az érintett tanulói kör elérhetőségeiről Helye: Általános iskolák JULI Családsegítőkkel való kapcsolatfelvétel, információgyűjtés Önkormányzatokkal, jegyzőkkel való kapcsolatfelvétel Civil szervezetek kapcsolati hálójának kiépítése
4
A tanulók elfogadási készsége Jelentkezik-e igény a programban való részvételre?
5
Személyes kapcsolatfelvétel TALÁLKOZÁS a nyolcadik osztályos GYEREKEKKEL - ismertető a programról Helye: Általános iskola, osztályfőnöki óra „Vissza az iskolába” A gyerekekkel való személyes találkozás után néhány nappal a szülők felkeresése. Időpontot kérünk a felkeresésére.
6
A szülők elfogadási készsége A szülőt mennyire sikerül motiválni abban, hogy kollégiumi körülmények közé helyezze gyermekét? A szülő átérzi-e annak jelentőségét, hogy gyermeke biztonságos fejlődéséhez a program jó körülményeket biztosít?
7
Személyes kapcsolatfelvétel a szülőkkel családlátogatás formájában Az érdeklődő gyerekek felkeresése, a család és a környezet megismerése A szülők, nagyszülők, rokonok személyes tájékoztatása a programról, lehetőségekről.
8
Ismerkedés a kollégiummal és a programmal A program iránt ÉRDEKLŐDŐ NYOLCADIK OSZTÁLYOS gyerekeket, akik megfelelnek a felvétel feltételeinek, egy hétvégére (péntek, szombat, vasárnap) beköltöznek a kollégiumba - ez legyen ingyenes számukra! - Játékos ISMERKEDÉS - ők a kollégiummal, mi velük! - MÉRÉSEK (logika, szövegértés, szociális készségek, IQ, motivációk, stb.) - Közösségformáló játékok, események, foglalkozások
9
Gólyatábor – egy kollégiumi hét modellezése ismerkedés a kollégiumi élettel, a pedagógusokkal, a várossal (iskola és kollégium részéről egyaránt) további mérések elvégzése kirándulások, színház, mozi, közösségformáló foglalkozások, ekkor kell beiratkozniuk a gyerekeknek, amit a kollégium koordinál.
10
Létszámadatok Egyéni beszélgetések - benyomások Kollégiumi hétvége - tapasztalatok Mérési eredmények
11
KÖZÖS TÁJÉKOZTATÓ: visszajelzés a mérésekről, a benyomásokról Résztvevők: osztályfőnök - gyerek - szülő Helye: Ált. iskola Akik kellően motiváltak, akiről úgy gondoljuk, hogy őket kerestük, ösztönözzük a pályázata beadására, jelezzük, hogy felvettük, ha beadja! Pályázati határidő: 2010. szeptember 15-ig megjelenő pályázati felhívás rögzíti!
12
Egyéni fejlesztési tervek Háromoldalú megállapodás (tanuló-szülő-kollégium) Együttműködési megállapodás az iskolákkal
13
Szülői értekezlet a felvettek részére (január 30- ig megkapják az előzetes értesítést a felvételről, ha hozzánk jelentkezik) ISMERKEDÉS a kollégiummal, a leendő tanárokkal, foglalkozás megtekintés, szerződéskötés. Helye: Kollégium
14
A felvettekkel történő kapcsolattartás Levelezések – feladatokkal (ütemterv szerint) Találkozások Osztálytalálkozó - egy-egy kollégiumi rendezvényen, eseményen
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.