Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Moodle távoktatási rendszer alkalmazási lehetőségei az egyetemi képzésben dr. Molnár Tamás Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Moodle távoktatási rendszer alkalmazási lehetőségei az egyetemi képzésben dr. Molnár Tamás Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és."— Előadás másolata:

1 A Moodle távoktatási rendszer alkalmazási lehetőségei az egyetemi képzésben dr. Molnár Tamás
Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és a mobil eszközökkel együtt nőnek fel a legújabb kommunikációs formákat használják ( FB > 1milliárd ) a fiatalok információkezelési átalakultak, ezt az oktatásban is figyelembe kell venni 2013: minden hetedik, 2014: minden negyedik ember okostelefon tulajdonos a világon

2 Az E-learning bevezetésének szükségessége
a hallgatók igénylik a bárhol, bármikor, rugalmasan hozzáférhető tananyagot új képzési módszerek: többcsatornás képzés és személyre szóló képzés hallgatói létszám növekszik

3 A megoldás: E-learning

4 A távoktatás jellemzői
Önirányításos tanulás, rendszeres visszacsatolás ellenőrzés mellett tanár: ismeretátadó és tanulásirányító tanuló: a tanulási folyamat aktív résztvevője, önirányítás internet alapú kommunikáció a tanulás és a tanítás térben és időben távolra kerülhet egymástól

5 A távoktatás előnyei rugalmas, időhöz és helyhez nem kötött
személyre szóló, irányított módon, de egyéni tempóban tanul egy hallgató több kurzusban is részt vehet egy kurzusban sok hallgató is lehet kapcsolattartás internetes eszközök (mail, skype) használatával multimédiás anyagokat (kép, animáció) tartalmazhat részvétel, teljesítmény naplózása költséghatékony

6 A távoktatás a hallgatót folyamatos tanulásra készteti
teljesítés nyomon követése ( a következő tananyag teszt vagy feladat teljesítése után érhető el ) beküldendő feladatok előírása (időtartamhoz köthető) interaktív tevékenységek (hallgató közreműködése szükséges) interaktív teszt (target marker) lecke szimuláció on line szimuláció csoportmunka tanulásra ösztönöz felkészülés az életre

7 Távoktatás – külföld: Top US universities put their reputations online
"Harvard and the Massachusetts Institute of Technology are launching a nonprofit, open-sourced online learning venture called EdX, a platform to deliver courses online - with the modest ambition of ‘revolutionising education around the world’. “ "Harvard Launches First Free edX Courses Today; Over 100,000 Students Registered.„ “… in 2012 more than a million students are going to take part in an experiment that could re-invent the landscape of higher education.” “With roots in Silicon Valley, Stanford academics have set up the online Coursera platform, which will provide courses from Stanford and Princeton and other leading US institutions.”

8 E-learning bevezetése: Itt az idő!
DE OEC Kaplan online

9 Moodle = Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment
Mi a Moodle ? A Moodle olyan nyílt forráskódú programcsomag, amely elektronikus tanulás és tanítás lebonyolítását teszi lehetővé egy tanulási környezeten keresztül. Moodle = Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment

10 A Moodle választásának előnyei
a programcsomag ingyenes, nyílt forráskód elterjedt rendszer, gazdag eszköztár, széles szakértői háttér rengeteg modul, igény szerint újabbak fejleszthetők támogatja a fontosabb nemzetközi szabványokat: SCORM (Sharable Content Object Reference Model) együttműködés más rendszerekkel (Neptun, LDAP)

11 e-Pedagogy: az e-learning pedagógiája
A távoktatási kurzusok saját pedagógiai elvek szerint készülnek.

12 A Moodle pedagógiai alapelve
Szociális konstruktivizmus: az emberek akkor tanulnak legjobban ha egyénileg vagy csoportokban tanulási eszközöket hoznak létre másoknak. A Moodle a tanár-tanuló és tanuló-tanuló kapcsolatokra, kölcsönhatásra összpontosít! Tanár - tanuló Tanár - csoport

13 Megjegyezni - Tanítani, Megérteni
Nem lehet mindent távoktatásban tanítani. Nem is akarunk mindent 

14 Kurzus elemei: Tananyag és Tevékenység
hallgató tanár – hallgató hallgató - hallgató folytonos kölcsönhatás

15 A kurzus elemei: Tananyag

16 Kurzus elemei: Tevékenység -> Teszt
1. What is the shape of the chest? A, Barrel chest B, Flail chest C, Normal chest D, Pigeon chest teszt: gyakorló, feltételes, vizsga beugró, vizsga keverés magyarázat

17 Tesztek – Kérdés típusok
igaz/hamis rövid válasz többszörös választás esszé párosító számításos drag and drop marker drag and drop text

18 Tevékenység – Teszt - interaktív – folyamatos figyelem fenntartása

19 Teszt – Pharmacology - tesztelés a tudás anyja, nem az ismétlés
folyamatos tanulás többen járnak előadásra (10 -> 60 !) - feedback

20 Kurzus elemei: Tevékenység -> Fogalomtár
SE (Spin Echo) SI (Signal Intensity) SSS (Superior sagittal sinus) TS (Transverse sinus)

21 Kurzus elemei: Tevékenység -> Feladat (egyéni, csoportos)

22 Kérdőív: népegészségügyi felmérések, minőségellenőrzés
Az egyik Moodle kérdőívben kötött kérdések vannak, melyekkel felmérhető a tanítás hatékonysága és a tanulók elégedettsége. Készíthető egyéni felmérés is, amely az oktató tetszőlegesen összeállított kérdéseit tartalmazza.

23 Web dokument - Moodle lecke
start 1. téma 1. téma nincs tervezett út a hallgató szabadon választ téma sorrendet nincs teljesítés ellenőrzés sok, tervezett útvonal van a tanár határozza meg a témák sorrendjét a hallgatónak követelményeket kell teljesítenie 2. téma 2. téma 3. téma end

24 Kurzus elemei: Tevékenység -> Lecke

25 Kurzus elemei: Tevékenység -> Lecke: Szimulácó és online szimuláció
szöveget és képet tartalmazó oldalak mindegyik oldal tartalmazhat kérdéseket az oldalak következhetnek sorban vagy elágazás szerint önirányitott tanulás hallgató valósidejű kölcsönhatás emberekkel virtuális környezet: kórház szerepek: ápoló, orvos, beteg előretervezett események történnek valósidejű kölcsönhatás emberekkel: online fórumok és beszélgetések videók kérdésfeltevés többféle módon

26 Moodle + Second Life = Sloodle Online szimuláció 3D virtuális környezetbenen
Online, egy vagy többrésztvevős szimuláció, virtuális környezetben. A virtuális kórházban a hallgatók esetbemutatókat, szimulációkat, videókat és személyes kapcsolatot használnak. A 3D virtuális környezet felkelti a mai “internet generációs” fiatalok figyelmét.

27 Látogatottság: DE E-learning központ (http://tavoktatas2. med. unideb
kurzus ~ 250 hallgató ~ 6000

28 az e-learning segíti az oktatót!
TÉVES: az e-learning működik oktató nélkül TÉVES: e-learning plusz teher az oktatónak

29 Az e-learning tanulási környezet előnyei
a hallgatók rugalmasabban oszthatják be az idejüket oktatóknak több idejük jut a kutatásra és a személyes képzésre

30 Köszönöm a figyelmet! 


Letölteni ppt "A Moodle távoktatási rendszer alkalmazási lehetőségei az egyetemi képzésben dr. Molnár Tamás Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és."

Hasonló előadás


Google Hirdetések