Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, 2014. szept. 19-20. Dr. Polonkai Mária a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, 2014. szept. 19-20. Dr. Polonkai Mária a."— Előadás másolata:

1 A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, 2014. szept. 19-20. Dr. Polonkai Mária a MTT alelnöke

2 A MTT célkitűzése : - ismerje, összefogja, szervezze, koordinálja mindazokat az intézmények működését, melyek fontos feladatuknak tekintik a tehetséges gyermekek nevelését, képzését; - szakmai segítséget nyújtson a partnereknek, a hozzá fordulóknak, akik a tehetségnevelés gyakorlati megvalósulásán fáradoznak.

3 I. 1985. évi I. törvény a közoktatásról 1993-ban megjelent a közoktatási törvény, 1995-ben kiadták a Nemzeti alaptantervet, 1996-ban megalkották a magyar közoktatás távlati fejlesztési koncepcióját. Aktuálissá vált az iskolai tehetségnevelési program kidolgozása, amelyben megfogalmazódnak a tehetségfejlesztés hosszú távú céljai és rövidtávú programjai.

4 1997 szeptemberében az MKM felkérte a MTT-t, hogy készítse el „A tehetségnevelés távlati fejlesztési programját”. A tehetségnevelés tartalma: - átfogó programmal rendelkező bázisiskolák, iskolák, tehetséggondozó kollégiumok, iskolaszövetségek, nevelőintézetek nyújtsanak segítséget programjaikkal; (gazdagítás, dúsítás --- átvehető, adaptálható programok) - szakemberek felkészítése, pedagógusok képzése, továbbképzése, szülőkkel való foglalkozások, egyéni fejlesztések;

5 - szolgáltatások megszervezése, pl. tehetség-felismerésre, tehetségfejlesztésre, speciális programok megszervezésére; - Tehetséggondozó Központ kialakítása ( Budapest után, Debrecen, Kecskemét, Győr); - kutatások feltételeinek megteremtése, az eredmények hasznosítása.

6 A tehetségnevelés strukturális szabályozásának kialakítása; - Tehetség Koordinációs Tanács, - Kutatások, - Szolgáltatások, - Képzés továbbképzés, - Bázisiskolák, más intézmények.

7 A tehetségnevelés strukturális szabályozásának felépítése A Tehetség Koordinációs Tanács MKM. MTT, választott személyek Nemzetközi kapcsolatok MTT, civil szervezetek. alapítványok, Szolgáltatások Teh. Közp., Ped. Int. Kutatások Kutatóintézetek, egyetemek, főiskolák, Képzés, továbbképzés egyetemek, főiskolák, Ped. Int., TK, Bázisiskolák Fenntartók,iskolák, koll. TANULÓK

8 2. képzés- továbbképzés 3. fenntartó- iskola-szülő Hazai tehetségnevelési modell 1. kutatás

9 1.Kutatás - tehetségdiagnosztika, - hatásvizsgálati módszerek, - hatásvizsgálati eredmények felhasználása, - fejlesztő programok, 2. Képzés, továbbképzés - fejlesztő programok készítése, - tanácsadás gyermekeknek, szülőknek, - felkészítés az önismeretre, személyiségfejlesztésre, - felkészítés a tanulásmódszertan, komm.- fejlesztő foglalkozásra,

10 3. Fenntartó – iskola – szülő - regionális tehetséggondozó központok létrehozása, - szakkörök, önképzőkörök működtetése, - iskolai programok támogatása, - táborok tervezése, - egyéni fejlesztés (mentorálás), - egyéni tanácsadás szülőknek, - szülők felkészítése a tehetséges gyerekek nevelésére.

11 II. Az Oktatási Minisztérium 1999-ben a MTT-ot kérte fel az AJTP tartalmi kidolgozásában való közreműködésre Az AJTP alapvető céljai: a tudás tekintélyének visszaállítása; az esélyteremtés, vagyis a különböző szociális, kulturális gazdasági háttérrel rendelkező szülők gyermekeinek egyenlő esélyeket biztosító oktatási rendszer és támogatási rendszer kialakítása; a tehetséggondozás; valamint az oktatás tartalmának korszerűsítése, minőségének fejlesztése.

12 A 9/AJTP előkészítő év iskolai óraterve, majd kerettanterve: ◦ magyar nyelv és irodalom; ◦ matematika; ◦ angol nyelv; ◦ német nyelv; ◦ informatika; ◦ testnevelés; ◦ komplex humán tárgyak; ◦ természettudományi alapismeretek; Arany János-i blokk: - önismeret, - tanulásmódszertan és kommunikáció.

13 A 12. évfolyam végére elérendő cél a tanulók számára: - középfokú C típusú nyelvvizsga angol és/vagy másik idegen nyelvből; - ECDL vizsga; - gépjárművezetői engedély megszerzése; - sikeres egyetemi, főiskolai felvételi vizsga.

14 Kerettantervek a Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi Program 9/AJKP évfolyama számára magyar nyelv és irodalom matematika angol/német nyelv dráma testnevelés patrónusi foglalkozás természetismeret informatika életpálya-építés művészetek tanulásmódszertan társadalomismeret

15 OM felkérés tehetséggondozó kerettantervek elkészítésére 1. magyar nyelv és irodalom 2. történelem 3. matematika 4. biológia 5. kémia 6. fizika

16 2014-ben az EMMI kérése volt, helyezzük el az AJP-okat a magyar köznevelési rendszerben


Letölteni ppt "A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, 2014. szept. 19-20. Dr. Polonkai Mária a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések