Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Aknaajtók Szerkezet és biztonság
2
Aknaajtók
10
Biztonság Elsődleges biztonsági berendezések hajtótárcsás felvonóknál: 1. Biztonsági zár (aknaajtók, fülkeajtók) 2. Fogókészülék 3. Sebességhatároló 4. Védőberendezés a felfelé mozgó fülke sebességtúllépése ellen 5. Ütköző (a nem lineáris-, továbbá a visszafutáscsillapított energiatároló és az energiaelnyelő) 6. Biztonsági kapcsolások elektronikus elemekkel
11
Néhány további biztonsági intézkedés: 1. Aknaajtó tűzállósága 2. Üvegezett felületek aknaajtókban és fülke oldalfalakban 3. Kétkörös fék Biztonság
12
Biztonsági reteszelés Előírások Kireteszelési zóna: általában: + / - 0,2 m fülkeajtókkal együtt mozgó gépi aknaajtóknál: + / - 0,35 m Köténylemez (általában) Reteszelés
13
Rámpamenet, további főbb előírások: max. sebesség: 0,3 m/s aknaajtó és a fülkeajtó csak a rámpa felöli oldalon lehet nyitva a rámpamenet-vezérlés helyéről a mozgás tartománya legyen jól látható csak kulcsos bizt. kapcsolóval lehessen bekapcsolni – a normál vezérlést hatástalanítani – mozgatás öntartás nélküli fel- és le gombokkal a karbantartási vezérlésnek legyen elsőbbsége a rámpameneti vezérléssel szemben a fülkében legyen vészleállító (STOP) kapcsoló
14
Reteszelés
15
A fülke csak akkor indulhat, ha a csukott aknaajtó reteszelve van, vill. bizt. érintkezővel ellenőrizni kell. A fülke csak akkor indulhat, ha a retesz min. 7 mm-re behatolt:
16
Reteszelés A reteszt súly, rugó vagy permanens mágnes nyomja be Fém, vagy fémes merevítés Porvédelem és ellenőrizhetőség A rugó v. a mágnes hatásának megszűnésekor a súlyerő nem okozhat kireteszelést A vill. ellenőrzés működtetése közvetlen és alakzáró A retesz viselje el maradó alakváltozás nélkül a nyitó irányú erőt, amely: 1000 N tolóajtóknál 3000 N csuklópántos ajtóknál
17
Reteszelés A fülkeajtóval működtetett aknaajtónak be kell csukódnia Az aknaajtó csukott helyzetét villamosan ellenőrizni kell Együtt működtetett, vízszintesen tolódó fülke- és aknaajtóknál a csukott és a reteszelt helyzetet ugyanaz az érintkező érzékelheti A személyek által hozzáférhető helyről ne lehessen a felvonót elindítani nyitott, vagy nem reteszelt aknaajtóval, egyetlen illegális művelettel (hibás zárás elleni védelem) A hibás zárás elleni védelem kényszerműködésű legyen Többszárnyú tolódó ajtóknál mechanikus kényszerkapcsolat esetén: - csukott helyzet ellenőrzése elegendő az egyik szárnyon - elegendő az egyik szárny reteszelése, ha a kapcsolat miatt egyik szárny sem nyílhat ki
18
Reteszelés Fülkeajtóknál: – Akna homlokfal belső felülete és a fülke küszöbe, ajtókerete ill. az ajtó záróéle közötti távolság: 0,15, ill. 0,2 m – Fülke csak reteszelt ajtóval indulhat – Ehhez kényszerpálya kell! – Típusvizsgálat szükséges
19
Reteszelés
21
Vészkireteszelés
22
Reteszelés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.