Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok"— Előadás másolata:

1 Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
5. előadás

2 Blokkok Belső blokk (Block) Külső blokk (Wblock)
Az aktuális rajzban (ahol a blokk létre lett hozva) bármikor használható. Az adott blokk néven szereplő blokk átszerkesztésekor a rajban lévő összes azonos nevű blokk átveszi az új tulajdonságokat és értékeket. Rajzon belül, a rajzzal együtt tárolódik. Külső blokk (Wblock) Az aktuális rajzon belül és más rajzokban is bármikor felhasználható. A rajztól külön, önálló állományként tárolódik.

3 Blokkdefiníció létrehozása az aktuális rajzban (Blokk definiálás)
Hozza létre a blokkdefinícióban szerepeltetni kívánt objektumokat. A Rajz menüből válassza a Blokk » Készítés menüpontot. A Blokk definiálása párbeszédpanelben, a Név mezőbe írja be a blokk nevét. Az Objektumok területen válassza ki a Konvertálás blokká rádiógombot. Amennyiben azt szeretné, hogy a blokk definiálásában szereplő eredeti objektumok a rajzban maradjanak, a Törlés opciót ne válassza ki. Kattintson az Objektumok kiválasztása nyomógombra. A mutatóeszköz használatával jelölje ki a blokkdefinícióban szereplő objektumokat. Nyomja meg az ENTER billentyűt az objektum-kiválasztás befejezéséhez. A Blokk definiálása párbeszédpanel Bázispont területén adja meg a blokk beillesztési pontját az alábbi módszerek valamelyikével: Kattintson a Pont választása gombra majd a mutatóeszközzel adjon meg egy pontot. Adja meg a beillesztési pont X,Y,Z koordinátáit. A Leírás mezőbe írjon be egy blokkdefiníciót jellemző szöveget. Ez a leírás a DesignCenter™ ablakban jelenik meg (ADCENTER). Kattintson az OK nyomógombra. A blokkdefiníciót a program elmenti az aktuális rajzban, és bármikor beilleszthető.

4 Blokkdefiníció létrehozása az aktuális rajzon kívül (Blokk kiírás)
Parancsbevitel: blokkdef (Wblock) Objektumokat ment vagy blokkot fájllá konvertál. A Blokk kiírása párbeszédpanelen különbözőek az alapértelmezett beállítások a következő három eset függvényében: semmi sincs kiválasztva, egyetlen blokk van kijelölve, illetve nem blokk van kijelölve. Forrás Megadja a fájlba történő írásra kijelölt objektumokat és blokkokat, valamint a beillesztési pontokat. Blokk Egy létező blokkot ad meg a fájlba történő íráshoz. Válasszon egy nevet a listáról. Teljes rajz Blokként kiválasztja az aktuális rajzot. Objektumok Meghatároz egy bázispontot a blokkhoz. Az alapértelmezett érték 0,0,0. Bázispont

5 Előző folytatása Pont kijelölése Objektumok Megtartás
Ideiglenesen bezárja a párbeszédpanelt, így megadhat egy beillesztési bázispontot az aktuális rajzban. X A bázispont X koordinátaértékét határozza meg. Y A bázispont Y koordinátaértékét határozza meg. Z A bázispont Z koordinátaértékét határozza meg. Objektumok Beállítja, hogy a blokk elkészítése után mi történjen a blokk definiálásához használt objektumokkal. Megtartás Megtartja a kiválasztott objektumokat az aktuális rajzban fájlként történő mentésüket követően is. Konvertálás blokká A kijelölt objektumot vagy objektumokat blokká konvertálja az aktuális rajzban fájlként történő mentésüket követően is. A blokk neve a Fájlnév mezőben megadott név. Törlés a rajzból Törli a kijelölt objektumokat az aktuális rajzból a mentés után. Objektumok kiválasztása gomb Ideiglenesen bezárja a párbeszédpanelt, így kiválaszthat objektumokat a rajzban. Gyors kijelölés gomb Megnyitja a Gyors kijelölés párbeszédpanelt, amelyet a kiválasztási halmaz szűrésére használhat. Kiválasztott objektumok A kiválasztott objektumok számát mutatja. Cél Megadja a fájl nevét és helyét és a blokk beillesztésekor használt mértékegységeket. Fájlnév és elérési út Megadja azt a fájlnevet és elérési útvonalat, ahova a blokk vagy objektumok mentése történik

6 Külső blokkok elérési helyének rögzítése
Config (Beállít) Support fájlok Könyvtár beáll.

7 Block parancs D=600; f=12; k=39,6; r1=27

8

9 Belső blokk készítés

10 Külső blokk készítés

11 Attribútum definiálása

12

13 Blokkok beillesztése Insert (Beill) dialógus ablak
-Insert (-Beill) parancssor (főként ismert belső blokknál) Blokkok jelemző pontja a beillestési pont! Osnap beállításnál /Insert/

14 Gyakorlás 01

15 Gyakorlás 02 (Attribútummal)

16 Dinamikus blokkok Dinamikus blokk létrehozása
Kattintson az Eszközök menü   Blokkszerkesztő parancsra.A parancssorba írja be: BSZERK. A Blokkdefiníció szerkesztése párbeszédpanelen végezze el az alábbi műveletek egyikét: Válasszon egy blokkdefiníciót a listából. Válassza az <Aktuális rajz> elemet, ha a rajzot dinamikus blokként kívánja menteni. A Létrehozni vagy módosítani kívánt blokk mezőben adjon meg egy nevet az új blokkdefiníciónak. Kattintson az OK gombra. A Blokkszerkesztőben szükség szerint adjon hozzá új-, vagy szerkesszen már meglévő geometriát. Tegye a következők egyikét: A Blokk szerzői paletták Paraméterkészletek lapjáról egy vagy több paraméterkészletet is hozzáadhat, követve a parancssorban megjelenő utasításokat. Kattintson kétszer a sárga figyelmeztető ikonra (vagy használja a BMŰVELETBEÁLL parancsot), és kövesse a parancssorban megjelenő promptokat a művelet geometriai kiválasztási halmazhoz történő hozzárendeléséhez. A Blokk szerzői paletták Paraméterek lapjáról egy vagy több paramétert is hozzáadhat, követve a parancssorban megjelenő promptokat. A Műveletek lapról egy vagy több művelet hozzáadását is elvégezheti a parancssori promptokat követve. A Blokkszerkesztő eszköztárán kattintson a Blokkdefiníció mentése gombra. Kattintson a Blokkszerkesztő bezárása eszközre.

17 Dinamikus blokkok paraméterek
Működés részletes leírása PDF-ben.

18 Itt az 5. előadás vége


Letölteni ppt "Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések