Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztina Borosné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Dr. Schiffer Csilla
2
Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése Azok alapján való csoportba sorolás gyakori Szükséges segítségek óvatos meghatározása
3
Nem függ az életkortól Nem függ a fogyatékosság típusától és súlyosságától
4
Tanárok képességeinek fejlesztése Gyerekek befogadóképességének kialakítása, növelése Egyénre szabott támogatás biztosítása az aktív tanulói lét érdekében
5
1. A család azon céljának tisztázása, hogy sajátos nevelési igényű gyermeküket befogadják a közeli iskolába, és a gyermek vágyainak és képességeinek megismerése. 2. Az igazgató segítségének igénybevétele a tanuló befogadásához. 3. Az osztályfőnök bevezetése a tanuló befogadásába. 4. Az osztálytársak bevonása a tanuló osztályon belüli fogadásába, és az új osztálytársak megismerésébe. Más személy bevonása az iskolán vagy a közösségen belül, aki segíteni tudja ezt a törekvést. 5. Az érdekelt személyek összegyűjtése, a tanterv és az osztálytermi szokások folyamatos adaptálásának folyamatának kialakítására, annak érdekében, hogy a tanuló az osztály részévé váljon és képességei fejlődjenek.
6
Tanár/Tanárok Igazgató Iskolai dolgozói Szülők Osztálytársak Maga a gyermek Összehangolt erőforrások!
7
A résztvevők által, például… A diákok egy csoportja foglalkozik a személyek közötti problémákkal, amik felmerülnek Egy tanár együttműködik az igazgatóval és a gyógypedagógussal, hogy megoldják az oktatási problémákat A tanárnak és a szülőnek egyet kell értenie a gyermek viselkedés problémájának megközelítésében
8
Erősen támogatja az inklúziót Megbizonyosodik róla, hogy minden szükséges feladat jól van elvégezve mindegyik gyermeknél Egy kört alakít ki a családtagok, a tanárok, a tanulók, és az iskolai vezetés között a szükséges személyes kapcsolatok szem előtt tartásával Segít a problémák megoldásában Irányítja a tantestületet, a személyzetet és a diákokat az integrációs és inklúziós kérdésekben Segítheti az iskolavezetőséget és a tantestületet az iskola és a kerület stratégiájának fejlesztésében az inklúzióért és a további integrációért
9
John O’Brien, Marsha Forest, Judith Snow, Jack Pearpoint, David Hasbury (1989): Inklúziós Akcióterv. Inclusion Press, Toronto, Canada.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.