Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMariska Vassné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Antonio Di Musciano Tel/fax 0039.085.8798743Cell.0039 3333063338 Email: adimusc@tin.it Insegnante di educazione fisica / Testnevelő tanári végzettség laureato in Scienze Motorie / Mozgástudományokból diplomázott Allenatore UEFA “B” / UEFA „B” edző Specializzazione : Tecnica e Tattica calcistica / Futball technikai és taktikai specializáció Preparatore Atletico Professionista Docente Corsi Allenatori Settore Tecnico Coverciano Responsabile Tecnico Scuole Calcio Regione Abruzzo Allenatore Corsi Milan Junior Camp Docente Università Scienze Motorie di Chieti Docente Corsi Specializzazione S.I.S Università di Teramo Esperienze calcistiche in vari Paesi Europei ed extra Europei: Canada – Grecia – Danimarca – Giappone – Albania – Kosovo – Polonia – Mongolia, Ecc……. Autore libro: Un Anno di Specializzazione nel Calcio Autore di articoli in riviste sportive e della Federazione Italiana Calcio
2
Az AC Milan gyermek projektje Milan Futball iskola Milan Soccer School Milan Junior Camp Milan Lab 105 egyesület OLASZORSZÁG 25.000 gyermek 14 egyesület KÜLFÖLD 3.000 gyermek 300 hét 25 helyszín OLASZORSZÁG ÉS KÜLFÖLD 16.000 gyermek 10.000 teszt OLASZORSZÁG ÉS KÜLFÖLD
3
A.C. MILAN EDZŐI KÉPZÉS / TOVÁBBKÉPZÉS 200 tanóra – több, mint 60 résztvevő oktató EDZŐI KÉPZÉS MILAN UTÁNPÓTLÁS 330 tanóra – több, mint 2600 résztvevő oktató EDZŐI KÉPZÉS MILAN JUNIOR CAMP 60 tanóra – több, mint 550 résztvevő oktató Informatív találkozó a SZÜLŐKKEL 60 alkalom – több, mint 3000 résztvevő szülő Továbbképzések A.I.A.C. (Olasz Labdarúgóedzők Egyesülete) WORKSHOP országos és nemzetközi Továbbképző napok az edzők számáraSzolidaritás programok Szakmai anyagok – korosztályra specializáltan
4
Miben tér el a mi módszerünk? A legkisebbekkel… 5 éves kortól 13 éves korig A játékos megközelítés mindig jelen van A specifikus koordinációs és motoros elemek, amelyek minden, a játék során előforduló technikai mozgást és taktikai helyzetet megelőznek A mozdulattól a cselekvésig, a cselekvéstől a valóságig: ez mind, amelytől az edzéseink felépítése eltér
5
Miben tér el a mi módszerünk? A legkisebbekkel… 5 éves kortól 12 éves korig Játékos, kognitív megközelítés és taktikus gondolkodás a javaslataink alapján Egyéni technika és taktikai kivétel nélkül mindig, minden egyes edzésen nagy intenzitásban javasolt Aktív mentalitás és szándék a játék kialakításában, ezek minden edzés jellemző jegyei a játék és a taktikai alapelvek fejlődése érdekében
6
MILAN FILOZÓFIA > Az ütemezés során, igyekszünk a lehető legtöbb ingert beépíteni: TECHNIKAI/TAKTIKAI INGEREK MOTOROS/KOORDINÁCIÓS INGEREK KOGNITÍV INGEREK AZ ELMÉLETTŐL A GYAKORLATIG A labda megtartására irányuló edzőjátékokat hozunk létre
7
A GONDOLKODÓ JÁTÉKOS Intelligens játékos kiemelkedő személyiséggel Ügyes az egy-egy elleni helyzetekben (a játék két fázisában) Jártas a számbeli FÖLÉNY ÉS HÁTRÁNY felismerésében (a játék két fázisában) (kettő-egy elleni helyzetektől egészen a hat-négy elleni helyzetekig) Különösképpen: Olyan játékosok, akik kiemelkedő képességgel rendelkeznek ahhoz, hogy megválogassák és megoldják a lehető legnagyobb számú játékhelyzetet Melyik játékos?
8
AZ EDZŐ… …nem akkor remek edző valaki, mikor a játékosokat a saját szándékai szerint játszatja, hanem mikor megtanítja a játékosoknak, hogy hogyan játszanak önállóan EDZŐ VAGY TANÁR?
9
U10-11 KOROSZTÁLY JELLEMZŐI -Prof. Antonio Di Musciano-
10
JÁTÉK SZÓRAKOZÁS CÉLJÁBÓL TANULÁS CÉLJÁBÓL HASZNÁLNI AZ ESZÉT KOGNITÍV TEVÉKENYSÉG EGYÜTT LENNI MÁSOKKAL SZOCIALIZÁCIÓ A SAJÁT TESTÉNEK HASZNÁLATA MOTRICITÁS
11
INSTRUKTOROK – EDZŐK – OKTATÓK MIT IS JELENTENEK EZEK? TANULÁSI FELZÁRKOZTATÓK
12
A 8 ÉS 11 ÉV KÖZÖTTI ÉLETKOR A TANULÁS ARANYKORÁNAK TEKINTHETŐ
13
PSZICHOMOTOROS PROFIL
15
EBBEN AZ ÉLETKORBAN A MÉRKŐZÉS CSUPÁN CSAK AZ ELVÉGZETT MUNKA ELLENŐRZÉSÉRE SZOLGÁL ÉS ARRA, HOGY ÚJ, JAVASOLANDÓ CÉLOKAT KERESSÜNK A TOVÁBBI EDZÉSEKHEZ…
16
A 8-11 ÉVES GYERMEK SAJÁTOS ASPEKTUSAI 1.AZ U7 KOROSZTÁLYRA JELLEMZŐ EGOCENTRIKUS IDŐSZAKOT KEZDIK MAGUK MÖGÖTT HAGYNI 2.EGYRE INKÁBB HAJLANDÓAK AZ EGYÜTTMŰKÖDÉSRE 3.A CSELEKEDETEIK EGYRE INKÁBB BELEILLENEK A KÖZÖS JÁTÉK KERETEI KÖZÉ
17
4.A SZITUÁCIÓS JELLEGŰ IMPLUZUSOK SEGÍTSÉGÉVEL A LABDÁVAL VALÓ KAPCSOLATUK A KOGNITÍV SZINTEN SZABÁLYOZVA VAN 5.A TÉR ÉS IDŐ-PARAMÉTEREKET FOLYAMATOSAN ALAKÍTANI KELL ANNAK ÉRDEKÉBEN, HOGY ALKALMAZKODJANAK AZ ÚJ IGÉNYEIKHEZ 6.EBBEN AZ IDŐSZAKBAN …
18
ANALITIKUS
19
SZITUÁCIÓS
20
TERVEZÉS A TERVEZÉS VONATKOZTATÁSI PONTJAIT A HÁROM NAGY PARAMÉTER ADJA, AMELYEK A JÁTÉKTELJESÍTMÉNY SORÁN KÖLCSÖNHATÁSBAN VANNAK EGYMÁSSAL TECHNIKAI TAKTIKAI FIZIKAI
21
TECHNIKA A technika, azon túl, hogy egy vonatkoztatási modellt jelent,a gyorsaság keresésére és az ellenfelek jelenlétére vonatkozó idő- és térbeli természetű ösztönzések segítségével, nagy mértékben vagy kevésbé összetett helyzetekben, a megszerzett készség mértékétől függően, a koordinációs szinten fellépő nehézségeket is képes orvosolni
22
TAKTIKA A taktika (szoros szimbiózisban a technikai környezettel) együttműködő viselkedésformákat hoz létre a labda birtoklásának és az ellenfél labda birtoklásának fázisai során: Védelemmel/támogatással kapcsolatos fogalmak Támogató elől Hátsó biztosító Faljáték ( Védekező helyezkedés A terület fedezése Mozgás az ellenfél felé – aki birtokolja a labdát / védekezési mozgás
23
EZEN MAGATARTÁSI FORMÁK MINDEGYIKE BIZTOSÍTVA LEHETL: JÁTÉKON KERESZTÜL ÖNÁLLÓ MÓDON HATÉKONY MEGOLDÁSOKAT KERESVE EL KELL KERÜLNI, HOGY MEGOLDÁST ADJUNK A KÜLÖNBÖZŐ HELYZETEKRE !!!!!!
24
MINDEN GYERMEKNEK JOGA VAN AHHOZ, HOGY RÉSZT VEGYEN A JÁTÉKBAN ÉS SZÓRAKOZZON A MÉRKŐZÉS MINDENFÉLEKÉPPEN MEGHATÁROZÓ RÉSZÉT KELL, HOGY KÉPEZZE AZ OKTATÁSI PROGRAMNAK ÉS A FIATAL FUTBALLISTA KÉPZÉSI FOLYAMATÁNAK
25
Az alanyok jellemzőinek grafikai megjelenítése ALANYOK ERŐGYORSAS ÁG AEROB ELLENÁL LÁS SPEC. ÁLLÓKÉ PESSÉG ÍZÜL. MOZGÉ KONYS. KOORD. KÉPESS. KOGN. KÉPES SSÉG ÉRZELMI, TÁRSAS FEJLŐD. FONTOS KEVÉSBÉ FONTOS Nem fontos
26
A TÁMADÁS ALAPVETŐ ELVEI 1.GÓLT SZEREZNI 2.ELŐRE HALADNI 3.A LABDA MEGTARTÁSA
27
JÁTÉKBELI PROBLÉMÁK „ALACSONY FOKÚ FIGYELEM” ……………. 1.PSZICHOKINETIKA /pl. szinekkel játszás 2.TEMATIKUS JÁTÉKOK 3.KÉRDEZÉS miért így vagy úgy 4.MOTIVÁLNI A FIGYELMET
28
ÉVES OKTATÁSI TERVEZET
29
KATEGÓRIÁKU11 Előnyben részesített célkitűzésFutball sportjáték OKTATÁSI ALAPVELVEK- Edzés = játékos tevékenység - Mérkőzés = mindenki egyaránt részt vesz - Eredmény = a nevelő jellegűek kerülnek előnyben részesítésre A MOTORIKUS KÉPESSÉGEKRE VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEKKoordinációs képességek és technikai rátermettség A KOGNITÍV KÉPESSÉGEKRE VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEK- A koncentráció és a figyelem fejlesztése AZ ÉRZELMI ÉS BELEÉLŐ KÉPESSÉGEKRE VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEK -Megfelelő önértékelés elérése -Örömet lelni a futballban A TÁRSAS KÉPESSÉGEKRE VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEK- Tudni csapatban játszani (az egocentrizmus leküzdése) A SPORTOLÓI ÉLETMÓDRA VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEK- Egészséges életmód elérése (táplálkozás, mozgás, pihenés - Az ülőtevékenységek csökkentése - Tanulásban való elmélyülés
30
Fontos a következőt mindig észben tartani: „A FUTBALL HOZZUK KÖZELEBB A GYEREKEKHEZ, NE A GYEREKEKET A FUTBALLHOZ” (Bernicchi „mester”)
31
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.