Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFrigyes Takács Megváltozta több, mint 9 éve
1
Grafológia és internet Kockázatok és lehetőségek Inessza Goldberg Izrael
2
Röviden magamról Inessza Goldberg - professzionális izraeli grafológus szakértő Anyanyelv – orosz A grafológia népszerűsítése orosz nyelven Széleskörű együttműködés a volt SzU országaival Az első és mindez ideig egyetlen, hivatalos oklevéllel rendelkező, orosz nyelven praktizáló grafológus 2
3
Az internetes munka előzményei Ügyfeleim és tanítványaim többsége fizikailag nagy távolságban lakik Oroszország és a volt SzU többi országának földrajzi léptékei Az anyagok hagyományos postai úton való eljuttatásának ideje nehezíti a munkát –Az anyagokat interneten keresztül kell átküldeni legalább előzetes megtekintésre Az időzónák jelentős eltérése – nem a megszokott időszakban végzett munka 3
4
Az internetes munka előzményei A grafológia népszerűsítésének új lehetőségei Az internet-felhasználók száma csupán Oroszországban meghaladja az 50 milliót Új társalgási formák, melyek lehetővé teszik a távolságok és időzónák szabta korlátok leküzdését –Fórumok –On-line konzultációk –On-line oktatás –Információs levelezőlisták 4
5
Ügyfelek és tanítványok térképe A térkép nem mutatja a Nyugat-európai és USA-beli orosz nyelvű ügyfeleket Piros színnel jelölve Tel-Aviv és Budapest 5
6
Internetes projektünk Internetes oldal és fórum –Ingyenes elemzések százai –Cikkek százai –Fórum, több mint 800 felhasználóval Oktatás Skype-on keresztül Oktatás virtuális osztályokban Internetes újság A nyomtatott könyvek vásárlói, a rádió- és tévéműsorok hallgatói ellátogatnak az oldalra 6
7
A Grafologia.co.il oldal internetes projektjének statisztikája Интернет сайт и форум HitsCountry 10807730.90%Russian Federation 6476418.52%US Commercial 4568913.06%Unidentified 202975.80%Israel 77132.21%Ukraine 26310.75%Germany 11830.34%Belarus 9770.28%Latvia 4990.14%Moldova 3590.10%Sweden 2850.08%Lithuania 2060.06%USSR (former) 1690.05%United Kingdom 1600.05%Uzbekistan 1560.04%Norway 1430.04%Saudi Arabia 1390.04%Hungary 1250.04%Armenia 930.03%Czech Republic 720.02%Kyrgyzstan 710.02%Georgia 7
8
A munkavégzés sajátosságai Oroszországban Nagy különbségek a központ és a vidék között –A munkaaktivitás színvonalában –Az életszínvonalban –Az internetes infrastruktúra minőségében Üzleti és irányítási centralizáltság Viszony a külföldiekhez –Az új iránti érdeklődés az egyszerű polgárok részéről –Gyanakvás a hivatalos személyek részéről –A tömeginformációs eszközökhöz való hozzáférés A munkavégzési közeg sajátosságai –Kapcsolatokat építeni egyszerűbb a grafológia iránt lelkesen érdeklődőkkel, mint a hivatalos szinteken Az internet lehetőséget nyújt az érdeklődőkkel való közvetlen kapcsolatteremtésre 8
9
Információbiztonság a kézírások internetes továbbítása során előadja: Igor Goldberg A most következő 15 percet az információ- biztonság problémáinak elemzésére szánjuk Grafológusok esetében léteznek általános problémák (jellegzetes támadások, levélszemetek stb.) és specifikusak Mi a grafológusokra kifejezetten jellemző specifikus problémákra összpontosítunk Igor Goldbergről Inessza projektjének műszaki kérdésekért felelős résztvevője A programtámogatás szakmai kidolgozója 16 éves gyakorlat az izraeli high-tech területén Információbiztonsági elemzési tapasztalatok 9
10
Információbiztonság Alapfogalmak Threat Modeling – Fenyegetés-modellezés Fenyegetés – olyan forgatókönyv, amely kárt okozhat (anyagi vagy arculati) Kockázat = kárméret * a fenyegetés forgatókönyvének valószínűsége Countermeasures – ellenintézkedések – teljesen vagy részben csökkentik a kockázatot Feladatunk – elfogadható minuimumra csökkenteni a kockázatot 10
11
Kérdés: Mi nem stimmel ezzel az írásmintával? 11
12
Ez az írásminta papíron sohasem létezett Számítógép generálta egy eredeti kézírás egyenként kiválogatott betűiből –A betűkre különböző sablonokat használtak fel –A távolságokra bizonyos variációkat alkalmaztak A programot egy ügyes orosz készítette dokumentumhamisítási célból, egészen konkrétan egyetemistáknak dolgozatok készítésére A program szerzői meg akarták téveszteni a grafológusokat, és mint valódi írásmintát küldték el elemzésre Válasz: Ez nem emberi kézírás 12
13
További példák generált kézírásra 13
14
Egyéb kockázatok Az első íráson látszik, hogy az illető beleegyezett az elemzésbe A második íráson látszik, hogy egy harmadik személyről van szó, akitől annak hozzájárulása nélkül vették az írásmintát 14
15
Egyéb kockázatok Írásminták manipulálása: A második írásmintából kivették a halvány tónust Ez befolyással volt a nyomaték megállapítására 15
16
STRIDE – a számítógépes támadás típusa szerinti osztályozás (a támadó motivációja szerinti is ) Spoofing Identity - dokuemntumhamisítás Tampering with Data – az írásminta megváltoztatása Repudiation –„ez nem én voltam” lehetősége Information Disclosure –idegen információba tekintés Denial of Service Elevation of Privilege Az általunk vizsgált problémák az első négybe tartoznak A két utolsó típus nem tartozik ide: -Az oldal működésének megzavarása -Próbálkozások a grafológus elektronikus leveleinek „elcsípésére” és levelek küldésére annak nevében Egy kis további terminológia A kockázatok osztályozása 16
17
Kockázatok és ellenintézkedések Valamennyi kockázat közvetlen elkerülésének garantált módja – ne továbbítsunk írásmintát elektronikus formában, csakis eredetit elemezzünk Két fő esetben azonban elkerülhetetlen az írásminták elektronikus formában történő továbbítása –Előzetes elemzés a munkafelvétel során, amely lehetővé teszi a jelentkezők előszelekcióját, nem várva az eredeti kézírásra –Anonim elemzések internetes fórumokon (ebben az esetben is meg kell győződni arról, hogy az illető beleegyezik az elemzésbe és közzétételbe) Szükség van a duktor személyének és belegyezésének azonosítására szolgáló mechanizmusra Lényegében egy ilyen mechanizmust nyújt maga a grafológia is 17
18
Kockázatok és ellenintézkedések A kézírás a duktor személyiségének azonosságát hordozza Az elbírálásához az is elegendő, ha maga az írásminta kibővített formában magába foglalja az íráselemzésbe való beleegyezést A kézírás grafológiai azonossága gyakorlatilag helyettesíti a közlési integritás hitelesítésének kriptográfiai mechanizmusát Ezt a mechanizmus tekinthetjük úgy, mint egy sajátos titkos és nyilvános kulccsal való védelmet –Titkos kulcs – a duktor agya, amely grafikai jegyek különleges komplexumát állítja elő –Nyilvános kulcs – bármely képzett grafológus alkalmassága felismerni ezeket a jegyeket Hamis kézírások esetében azonosság egyszerűen nem létezik 18
19
Kockázatok és ellenintézkedések A titkos és nyilvános kulccsal védett rendszerek fontos szempontja a minősítő szervezet szükségessége –A duktor személyét a minősítő szervezet azonosítja Munkaügyi részlegekkel és munkaközvetítő ügynökségekkel végzett munka során a duktor személyének azonosítása az ügynökség személyzetére hárul Fórumon történő egyszerű elemzéseknél a duktor személye azonosítatlan. Ez elfogadható, mivel: –A fórumtagok eredendően anonimek, és nick-név mögött rejtőznek –Az elemzésbe való beleegyezésük megerősített Az anyagok (írásminták) minőségének problémája mindig aktuális, ennek megoldása a munkaközvetítő ügynökségek és közvetlen ügyfelek instruálása alapján lehetséges 19
20
Információbiztonság - Következtetések Az írásmintát a duktor a megadott szabályok szerint készítse Amennyiben az írásminta munkaközvetítő ügynökségek és munkaügyi részlegek számára készül, úgy a munkatársaknak meg kell győződniük a duktor személyéről, az írásmintát a jelenlétükben kell felvenni A duktor anonimitásának elvárt megőrzése esetén a személy azonosítására nincs szükség Az interneten keresztül küldött írásmintának tartalmaznia kell az elemzésbe való kibővített beleegyeztést Az egyéni kliensek és munkaközvetítő ügynökségek figyelmét fel kell hívni arra, hogy számítógépes manipulációkat ne alkalmazzanak 20
21
Az internetes szerői jogok kérdése Az internetes szövegeket könnyű lemásolni Vannak olyan internetes oldalak, amelyek teljesen vagy részben az oldalunkról másolt szövegeket tartalmaznak Könyvek jelennek meg internetől összegyűjtött szövegekkel Az oldalutánzatok kinézete többnyire professzionális Ellenintézkedések: –Fel kell tüntetni a Copyright-ot az oldalon –Rendszeresen tallózni kell az internetet –Meg kell előzni az utánzókat az anyagok mennyisége és minősége tekintetében –Jogi eszközök 21
22
Oktatás interneten keresztül Az interneten keresztül történő oktatás Oroszország léptékei és időzóna-eltérései miatt szükségszerű A térkép forrása: http://www.rostovhotel.com/refer/amap.shtml 22
23
Internetes oktatási módok Véleményünk szerint csakis a tanár élő részvételével megvalósuló grafológia-oktatási módok jöhetnek számításba –Az önálló tanulás szabványos automatizált rendszerei erre nem alkalmasak Ily módon az alábbi két mód lehetséges: –Egyéni oktatás, egy az egyben Skype vagy ehhez hasonló eszköz segítségével a minőségi írásminták a tanulónak előzetesen megküldve –Csoportos tanulás virtuális osztályban a minőségi írásminták a tanulónak előzetesen megküldve az osztályban a táblán az írásminta kevésbé jó minőségű változata látható 23
24
Az internetes oktatás előnyei Kényelmes tanulás otthonról Nincs utazási időveszteség és közlekedési probléma Nem szükséges időt fecsérelni a készülődésre és a külalakra Lehetőség van együtt foglalkozni különböző városokból és időzónákból Könnyebb megválasztani az optimális tanóraszámot A tanulók kénytelenek konkrétabb feleleteket és magyarázatokat adni a nonverbális kommunikáció hiánya miatt 24
25
Az internetes oktatás hátrányai 25
26
Az internetes oktatás hátrányai 26
27
Az internetes oktatás hátrányai 27
28
Műszaki hibák és üzemzavarok Mikrofonproblémák a tanulóknál Fejhallgató helyett hangszóró = visszhang Helyi lekapcsolódás valamelyik tanulónál –A probléma az órák felvételével oldható meg A virtuális osztályt működtető szerver lekapcsolódása (nagyon ritka) Az internetkapcsolat minőségi problémái távoli vidékeken Túlterheltség csúcsidőben és az audiókapcsolat akadozása Összességében a technikai infrastruktúra a minimálisan szükséges minőséget mindenki számára biztosítja 28
29
Oktatásszervezési alapelvek Inessza Goldberg Grafoanalízis Iskolájában Valamennyi tanuló egységes tanterv szerint tanul A tanulmányok négy félévre vannak osztva Az egyéni tanulók esetében egy félévben kevesebb foglalkozás van, a csoportosnál pedig több, ami kompenzálja az anyagelsajátításban és a gyakorlati munka intenzitásában mutatkozó különbségeket Az internetes csoportok nagyon kicsik, nem több mint 5-6 fő A két félévet elvégző tanulók jogot kapnak arra, hogy ingyenes internetes fórumunkon tanári felügyelet mellett íráselemzéseket végezzenek 29
30
Inessza Goldberg Grafoanalízis Iskolájának tanterve Első félév Bevezetés a grafológiába A forma négy alapeleme CNT-RLS – „szabad és tilos”: a feszültségkontroll és a szabadság- oldódás koordináta rendszere Írássebesség – „hajtóerő” A forma és fajtái A rendezettség és fajtái A mozgás és fajtái A személyiség fejlettségi szintje IQ, a szellemi fejlettség szintje Vertikális mérés A három betűzóna Felső és alsó margó Sortávolság A kézírás mérete A betűk vertikális szórása A sorok iránya Horizontális mérés Dőlésszög A kézírás szélessége Bal- és jobb margó Szótávolság Betűtávolság 30
31
Inessza Goldberg Grafoanalízis Iskolájának tanterve Második félév Mélységi mérés Nyomaték Vonalkarakter Az érintkezés folyamatossága Pszichodiagnosztika és tipológia A pszichológiai problémák jegyei A grafológiai szakvélemény összeállításának fő kritériumai Temperamentumtípusok (4 fő típus, kolerikus, szangvinnikus melankólikus, flegmatikus, definíciók) Beveztés Jung tanaiba – személyiség- elmélet Extraverzió – Introverzió Logika – Etika Érzékelés – Intuíció A pszichotípus és altípus meghatározása Érzékelő extravertált Érzékelő introvertált Logikus extravertált Logikus introvertált Etikus extravertált Etikus introvertált Intuitív extravertált Intuitív introvertált 31
32
Inessza Goldberg Grafoanalízis Iskolájának tanterve Harmadik félév A megbízhatatlanság jegyei a kézírásban Bevezetés Odem tanaiba – potenciális típustan vagy „életformák” 1-es potencia – „Lassú” vagy „Hanyag” 2-es potencia – „Integratív” vagy „Alkalmazkodó” 3-as potencia – „Impulzív” vagy a „Szélsőségek embere” 4-es potencia – „Racionális” vagy „Gondolkodó” 5-ös potencia – „Autisztikus” vagy „Elkülönülő” 6-os potencia – „Nárcisztikus” vagy „Egocentrikus” 7-es pontencia – „Reformer” vagy „Megszállott” 8-as potencia – „Sértett-haragvó”, „áldozat” vagy „Neurotikus” 9-es potencia – „Betegesen anarchisztikus” vagy „Éretlen- ingerlékeny” Grafológiai szindróma, grafológiai szindrómák összeállítása Kiegészítő grafológiai és rajztesztek – Vartegg, Szám-, Csillag és hullám-, valamint Fateszt 32
33
Inessza Goldberg Grafoanalízis Iskolájának tanterve Negyedik félév GYAKORLAT és SZAKOSODÁS 5 foglalkozás: Gyakorlati foglalkozás valamennyi átvett témából és teljes (személyiség)kép szintetizálása; 2 foglalkozás: A lelki állapot értékelése; 2 fogalkozás: A megbízhatóság meghatározása; 4 foglalkozás: A személyiségvizsgálat, az összeférhetőségi vizsgálat és a munkamegfelelőségi vizsgálat (kompetenciánként és blokkonként) összeállításának és elvégzésének sajátosságai; 2 foglalkozás: A hitelképesség pszichológiai értékelésének sajátosságai hitelfelvevőknél; 33
34
Inessza Goldberg Grafoanalízis Iskolájának tanterve A kötelező tantervbe nem tartozó témák Le-Senne tipológiája: 8 személyiségtípus 1 Kolerikus 2 Flegmatikus 3 Szangvinnikus 4 Passzionárius 5 Ideges-ingerlékeny 6 Szentimentális 7 Amorf 8 Apatikus Az egyes kombinációk és arányok által létrehozott féleségek főbb mutatói „A látókör, illetve a szűk és széles látókör” fogalma Ellentétpárok fogalma „Emocionalitás" - „Emocionalitás- mentesség" „Aktivitás" - „Passzivitás" „Primeritás" - „Szekunderitás" Pophal – mozgástan: a vonal 5 megszilárdulási és minőségi foka Különböző nyelvű kézírások elemzése A bírósági grafológia sajátosságai (azonosságvizsgálat) Gyermek- és kamaszkézírások Vartegg – mélyebben Egyéb 34
35
BEMUTATÓ A Grafoanalízis Iskola virtuális osztályának élő bemutatója 35
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.