Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 1 Moodle a tananyagfejlesztésben Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 1 Moodle a tananyagfejlesztésben Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző."— Előadás másolata:

1 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 1 Moodle a tananyagfejlesztésben Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola gyula.papp@gmail.com

2 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 2 Tartalom A Moodle  A Moodle Debrecenben  Miért pont Moodle Az „Elektronikus tananyagok” tantárgy  A Moodle Magyarorzságon  Eszközök  Célok  Módszerek A Moodle és a Calderoni keretrendszer kapcsolata  Az egyszerűbb néha több…  Tartalmaink és a Calderoni keretrendszer

3 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 3 A Moodle Debrecenben  DE TTK Szilárdtest Fizika Tanszék  DE BTK Szociológia és Szociálpolitika Tanszék  DE Egyetemi Könyvtár  DE Informatika Kar  DE-AMTC Agrár és Vidékfejlesztési Kar  Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola  Debreceni Református Kollégium  DE BTK Angol-Amerikai Intézet  DE Állam- és Jogtudományi Kar

4 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 4 A Moodle a Magyar felsőoktatásban 1.Budapesti Corvinus Egyetem, 2.Budapesti Gazdasági Főiskola, 3.Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 4.Budapesti Műszaki Főiskola, 5.Debreceni Egyetem, 6.Dunaújvárosi Főiskola, 7.Eszterházy Károly Főiskola, 8.Eötvös Lóránd Tudományegyetem, 9.Károli Gáspár Református Egyetem, 10.Károly Róbert Főiskola, 11.Kecskeméti Főiskola, 12.Kodolányi János Főiskola, 13.Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, 14.Nyíregyházi Főiskola, 15.Miskolci Egyetem, 16.Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, 17.Nyugat-Magyarországi Egyetem, 18.Pannon Egyetem, 19.Pázmány Péter Katolikus Egyetem, 20.Pécsi Tudományegyetem, 21.Szegedi Tudományegyetem, 22.Szent István Egyetem, 23.Széchenyi István Egyetem, 24.Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem

5 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 5 Miért pont Moodle  Pedagógiai, módszertani előnyök  A végletekig testre szabható  Szolgáltatások  Nyelv  Megjelenés  Dinamikus fejlődés  Nagy közösség és sok tapasztalat  Szabványok alkalmazása/támogatása  Tanulótámogatás

6 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 6 „Statikus” tartalmak Tananyag a Moodle-ban  Szöveges oldal létrehozása  Weboldal létrehozása  Hivatkozás fájlra vagy weboldalra  Könyvtár mutatása  Címke beszúrása  IMS tartalomcsomag

7 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 7 Tevékenységek I. Kommunikáció Fórum Üzenetküldés Csevegés RSS (fórumból, adatbázisból, szótárból) Blog

8 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 8 Tevékenységek II. Értékelhető tevékenységek Fórum Teszt Feladat (Offline, Online szöveg, Egyetlen állomány feltöltése, Speciális állományfeltöltés ) Szótár (Fogalomtár) Adatbázis (gyűjtőmunka) Hot Potatoes teszt Műhely

9 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 9 Tevékenységek III. Struktúrált/interaktív tananyagok Lecke LAMS (Learning Activity Management System) SCORM/AICC tartalomcsomagok (SCORM 1.2 és SCORM 2004) Wiki

10 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 10 Tevékenységek IV. Kollaboratív, kooperatív tevékenységek Fórum Műhely Szótár (Fogalomtár) Adatbázis (gyűjtőmunka) Wiki

11 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 11 Tevékenységek V. Egyebek Válasz Felmérés Jelenléti ív … Kérdőív http://moodle.org Moduls and plugins Több, mint 240 modul, bokk és plugin

12 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 12 Értékelési formák Formatív szöveges – Skálák Szabad szöveges Pontozás – Ne osztályozz!!  Kategóriák kezelése  Súlyozás  Kizárás  Kivételek kezelése  Automatikus osztályozás (Oklevél )  Megjelenítés testre szabása

13 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 13 Elektronikus tananyagok

14 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 14 Mottó „A kommunikációs technológia hálózata átfogja az egész világot, és meg is változtatja azt.”

15 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 15 Reformok reformja  Újra át kell gondolni: „hol” „mikor” és „mit” kell tanulni.  Irány: az ismeretgazdaság közéleti szabályozása  Új pedagógiai stílus bevezetése, amely egyszerre részesíti előnyben a személyre szabott és a hálózati együttesben való tanulást  A tudás és a kompetenciák megszerzésében mindenki által elért teljesítmény megfelelő elismertetése  A pedagógus új, vagyis a kollektív-intelligencia-animátori szerepének kialakítása  Az ismeretek átadásának monopóliumával szemben e téren az új ismeretgazdaság működtetésére kell helyezni a hangsúlyt

16 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 16 Miért van szükség a tantárgyra?  Az IKT bevonul az iskolákban  Szociális előrehaladás  Interaktív hálózatok  Az új tömegek, mint hatalmi tényező  Kollektív intelligencia  A tudáshoz fűződő új viszony  Az esélyegyenlőség eszköze  Katalizátorszerep vs. módszertani kultúra  „Új humanizmus”

17 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 17 Tematika  Digitális tananyagok  Multimédiás tananyagok  Szerzői rendszerek  Mi az e-Learning  Az elektronikus tananyagok felépítése  Learning Design tananyagok  E-Learning tananyagok  Metaadatok  Keretrendszerek  Kommunikációs formák  e-Learning 2.0

18 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 18 Célok  Gyakorlati ismeretek biztosítása  Módszertani ismeretek elsajátítása  Az e-Learning fogalomrendszerének a megismerése  Bevezetés a digitális tananyagok készítésével kapcsolatos alapismeretekbe  IKT kompetenciák fejlesztése  Az eszközválasztás készségének kialakítása  Pedagógusi kompetenciák fejlesztése  „Új” pedagógusi szerep gyakorlása  Kollaboratív módszerek elsajátítása és alkalmazása  „Új” értékelési módszerek elsajátítása

19 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 19 Az alkalmazásokról Moodle-t Moodle-lal Moodle-ra ATutor, Authorware, Claroline, COEDU, Colloquia VLE, CooSpace, del.icio.us, Digg, Macromedia Director, DoceboLMS, Dokeos, ELGG, eXe Editor, Macromedia Flash, Flickr, Google-Alert Google-Calendar, Google-Maps, Google-Reader, Google-Docs; ILIAS, LAMS, Mahara, Marratech, Messenger, Moodle, Neobook, Neptun LMS, OLAT, Pronto, Reload Metadata and Content Packaging Editor, Scala Multimedia MM200, Sakai, SDT, Skype, Slideshare, TalkToWrite, ToolBook Instructor, VMukti, Wikipédia, YouTube…

20 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 20 Módszerek  Mestermunka készítése – A hallgató által választott tananyagrészlet (2-4 tanórát átölelő téma) feldolgozása...  Eszközök (szoftverek) összehasonlító elemzése  Viták, vélemények, tapasztalatok megosztása  … valamely reformpedagógiai módszer szerint  Közösségi hálózat építése  Csoportmunka  Gyűjtőmunka  Alkotó tevékenység  Mikrotanulás  Előadás

21 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 21 A vállalkozás

22 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 22

23 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 23

24 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 24

25 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 25

26 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 26 Az egyszerűbb néha több…  Mit tároljak?  Módszert? Mi lesz a kontextussal?  Tevékenységorientált tanítás – Hol a tartalom?  Új viasz? – azaz miért nem LOM?  Szó vs. cselekvés  Moodle kurzus leírása  MoodleCore (LOM)  Az esélyegyenlőség eszköze  Tanulási forrást?  Moodle kurzusforma tárolása (.zip)

27 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 27 Tartalmak  Hallgatói segédletek  Oktatói segédletek  Szaktudás  Moodle kurzusok?  SCORM csomag(ok) ……  ??? .. ..

28 C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 28 Köszönöm figyelmüket! Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola gyula.papp@gmail.com


Letölteni ppt "C 5 K 3 – V. Calderoni Kompetencia Kerekasztal – Debrecen 2008. 03. 3-4. 1 Moodle a tananyagfejlesztésben Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző."

Hasonló előadás


Google Hirdetések