Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAntal Orsós Megváltozta több, mint 9 éve
1
1 Calderoni forráskezelő rendszer és adatbázis jellemzői, szerepe és lehetőségei a HEFOP 3.3.1. és 3.3.2. projekteredmények disszeminációjában Zellei László főiskolai docens Eötvös József Főiskola Szombathely, 2008. február 26. zellei.laszlo@ejf.hu
2
2 Áttekintés Előzmény - HEFOP (3.3.1., 3.3.2.) fejlesztések jelenlegi helyzete Calderoni program célok és feladatok, eredmények Calderoni program szerepe a fenntarthatóságban és a nyilvánosság biztosításában Folytatás – FEMIP projekt
3
3 HEFOP fejlesztések HEFOP eredmények – 56 projekt
4
4 HEFOP fejlesztések HEFOP eredmények státusza – 56 projekt
5
5 HEFOP fejlesztések Feladatok Fejlesztői honlapok és elérhetőségi adatbázis feltárása Elérés tervezett módon, személyes szakértői megkeresésekkel Partneri megközelítés, tájékoztatás, felhasználási feltételek tisztázása
6
6 Calderoni - célok Átfogó cél: A HEFOP 3.3.1 és 3.3.2 termékek disszeminációjának felgyorsítása Részcélok: A felsőoktatás igényeihez illeszkedő, felhasználó- központú, korszerű elektronikus keretrendszer megtervezése, specifikálása és ehhez kapcsolódó szoftverfejlesztés. Az oktatási programcsomagok alkalmazásához szükséges oktatástechnológiai és szakmetodikai ismeretek és készségek beépítése a tanárképzési programokba. Az elektronikus tanulási és más forráskezelési kultúra iránti érzékenyítés, különböző szervezeti; közösségi és egyéni hasznosítási algoritmusok kidolgozása.
7
7 Calderoni - célok Feladatok, funkciók: Workshopok, konzultációk, fórumok, projekt bemutatók szakterületek szerint, adatbázisok, e-learning rendszerek, web design, rendszerértékelés Keretrendszer fejlesztés, programozás, Tematikusan harmonizált adatbázis struktúra létrehozása, hozzáférési szabályok pontos definiálása Adatbázis építés–archiválás: az 50 projekt produktumainak konvertálása, az 5 konzorcium anyagainak integrálása
8
8 Calderoni - Forrásközpont Feladatok, funkciók: Az MPH taneszköz-információs és oktatástechnológiai központja, tartalom-szolgáltató keretrendszer, tanulási forráskezelő portál, kompetenciafejlesztő tanárképzési program adatbázis, elektronikus taneszköz etalontár és tankönyv bemutató, médiadidaktikai kutató és gyakorló laboratórium, the Calderoni Virtual Museum and European Educational Media Database
9
9 Calderoni - Eredmények Strukturálás - Műfaji besorolás Első áttekintésre 5, részletes vizsgálat alapján 66 „műfaji” tétel Példaként az „o” betűvel kezdődők: Oktatásmódszertani segédlet Oktatási programcsomag Oktatási segédlet Oktatási segédlet az előadásokhoz Oktatási segédlet és prezentáció Oktatási útmutató Oktatói segédlet on line fogalomtár
10
10 Calderoni - Eredmények Strukturálás – Összetett kereső rendszer Kereső felület rétegei (egy adott termékre vonatkozóan): Személynév (szerző) Testületi név (intézmény) Program címe Modul címe Dokumentum címe Létrehozás éve Tárgyszó Bokrosított tárgyszó Utalások
11
11 Calderoni - Eredmények Strukturálás – Összetett kereső rendszer További, a feldolgozás során a fájlhoz kapcsolt információk: link fájlnév fájl kiterjesztése fájl mérete elérési útvonal értelmezések
12
12 Calderoni – következő lépések Terepmunka – Tájékoztatás, vélemények, javaslatok Február 11 – március 10 között 6 szakértő 37 intézményt (projekt szakmai vezetőt) keres fel Keretrendszer fejlesztés, programozás, Tájékoztatás a fenntartási és nyilvánossággal kapcsolatos feladatokról Szerzői jogi és felhasználási kérdések egyeztetése Calderoni szolgáltatások bemutatása Fejlesztési eredmények átvétele elektronikus adathordozón Feldolgozás, strukturálás
13
13 Calderoni – Fenntarthatóság Fenntartás - a támogatási szerződés I. fejezet 5. pontja A fenntartási kötelezettség megnyilvánul különösen az eredmények fenntartásában, amely magában foglalja a projekt eredmények, pályázatban meghatározott cél szerinti, változtatás nélküli működtetését.
14
14 Calderoni – Nyilvánosság Nyilvánosság biztosítása - a VII. fejezet 1.-3. pontjai Vonatkozó jogalap: Európai Bizottság 1159/2000/EK számú rendelete A nyilvánosság biztosításának célja a támogatási rendszer átlátható működésének bizonyítása, valamint annak bemutatása, hogy milyen szerepet töltött be az Európai Unió az együttműködések és a projekt eredmények elérésének támogatásában. A kedvezményezettek számára 2013. december 31-ig érvényes kötelezettségek!
15
15 Calderoni – Felhasználhatóság Támogatási szerződés VI. fejezet 6. és 7. bekezdése Biztosítandó a projekteredmények jövedelemszerzést kizáró célú felhasználása a Támogató, és „bármely további felhasználó” számára, térítésmentes elérés mellett. OFI és megbízottai a Calderoni program megvalósítása során a Támogató felhatalmazásával járnak el.
16
16 Calderoni – Megfelelés Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Calderoni programja betartja a hivatkozott szabályokat, együttműködik a kedvezményezettekkel. A projektek szakmai vezetői véleménye és javaslatai figyelembe vételével alakítja ki elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszerrel támogatott kompetencia- fejlesztő program adatbázis létrehozásával segíti a fenti célok megvalósulását és kötelezettségek teljesítését.
17
17 Calderoni – Jövőkép Fejlesztők - autonóm fejlődés, folyamatos lehetőség eredményeik közzétételére Felhasználok - nagy szabadságfokkal elérhető, hatékony tudásforrás Csatlakozás más programokhoz - FEMIP
18
18 CALDERONI - FEMIP Felsőoktatási Minőségfejlesztési Program (FEMIP) célja és elemei Minőségbiztosítás ágazati-szakmai koordinációját ellátó Minőségirányítási Programiroda felállítása; A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjeinek adaptációja; Felsőoktatási minőségi díj és a kiválósági díj kritériumrendszerének létrehozása és továbbfejlesztése; Egységes minőségbiztosítási definíciós gyűjtemény és egységes indikátorrendszer kidolgozása; Minőségirányítási Portál kialakítása és működtetése;
19
19 FEMIP Felsőoktatási Minőségfejlesztési Program (FEMIP) célja és elemei Minőségbiztosítási szakértői adatbázis kialakítása; Jó gyakorlatok adattár létrehozása, disszeminációja; A minőségbiztosítás oktatási, kutatási, tanulás támogatási rendszerének kialakítása; Helyzetelemzés, igényfelmérés, tanulmányírás, konferenciák, szakmai napok, workshop-ok szervezése és lebonyolítása; Felkészülés arra, hogy a kialakítandó Minőségirányítási Programiroda Minőséghitelesítő-felkészítő Ügynökséggé váljon; A vezetői elkötelezettség elősegítése
20
20 Összefüggések FOI – Problémák, igények Válaszok - FEMIPTámogatások - CALDERONI Kompetencia, kapacitás és technikai erőforrások, szoftverek hiánya Szakértői adatbázis, jó gyakorlatok adattár Elektronikus tartalomszolgáltató Minőségügyi gondolkodásmód elfogadtatása Minőségbiztosítási definíciós gyűjtemény és egységes indikátorrendszer ágazati-szakmai koordináció e-tanulási forrásközpont A minőségügyi modellek adaptációja Európai sztenderdek adaptációja Kompetencia-fejlesztő tanárképzési programok
21
21 Összefüggések FOI – Problémák, igények Válaszok - FEMIPTámogatások - CALDERONI Szakmai anyagok terjesztése, Hírlevél, továbbképzések Minőségirányítási PortálHálózati szerveződés Internetes fórumFelsőoktatási minőségi díj Médiadidaktikai kutató és gyakorló laboratórium Tapasztalatcserék követendő példák terjesztése Minőséghitelesítő- felkészítő Ügynökség Rendszer fejlesztés
22
22 Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.