Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 Fogyasztói magatartás 110. lecke

3 Fogyasztói magatartás fogalma A fogyasztói magatartás a termékek és szolgáltatások megszerzése és használata során végzett tevékenységek összessége, amelynek célja a fogyasztói megelégedettség növelése.

4 A vásárlási folyamat Fogyasztói piac: –A termékeket és szolgáltatásokat személyes szükségletük kielégítésre vásárló egyének és háztartások összessége. Termékek csoportosítása –Napi cikkek –Tartós fogyasztási cikkek –Szolgáltatások

5 Fiziológiai szükségletek Biztonsági szükségletek Szociális szükségletek (szeretet) Az elismerés, siker iránti szükségletek Az ön- megvalósítás szükséglete Maslow motivációelmélete

6 A vásárlási folyamat Probléma felismerés Keresés Alternatívák értékelése Választás, vásárlás Vásárlás utáni tapasztalat

7 Vásárlási szerepek Kezdeményező Befolyásoló Döntéshozó Vásárló Használó

8 Elvárások Tényleges teljesítmény Összehasonlítás Elégedettség (tény>= elvárt) Elégedetlenség (tényleges<elvárt) A fogyasztói elégedettség

9 A vásárlói magatartás Külső tényezők –Gazdasági –Kulturális –Család –Referenciaszemélyek Belső tényezők –Motiváció* (Maslow) –Attitűd: Tárgyakkal, személyekkel, helyzetekkel kapcsolatos tanult beállítódás, viszonylag tartós viselkedési mód. (Általános skálákon mérhető.) Megváltoztatásához hosszabb idő (türelem, és pénz!) szükséges.

10 Inger –Érzékszervekre ható változás Érzékelés –Érzékszervi reakció Észlelés –Ingerek szelekciója, jelentéssé formálása: Olyan információ-feldolgozási folyamat, melynek során az emberek felveszik, ingerből ingerületté alakítják, tudatukban feldolgozzák a világ tárgyait és eseményeit. Észlelési tényezők

11 A küszöb Abszolút: –A legkisebb ingermennyiség, amit még képesek vagyunk érzékelni. Relatív: –Két inger megkülönböztetéséhez szükséges legkisebb különbség. Szelektív figyelem! Küszöb alatti reklám???

12 A személyiség Személyiség: –Befolyásolja az észlelést, és az ingerekre adott reakciókat. (Mi a hangos?)

13 A Rogers-görbe

14 Társadalmi csoportok: Fogyasztói konzervativizmus Innovátorok: –(2,5%) - kalandvágyók, kockázatvállalók Korai elfogadók –(13,5%) – véleményvezetők, „köztiszteletnek” örvendők Korai többség –(34%) – megfontoltak, jó anyagi helyzet Kései többség –(34%) – szkeptikusak, „óvatos duhajok”, megbízhatóság fontos számukra Lemaradók –(16%) – a legkonzervatívabbak, általában pesszimistán fogadják az újításokat

15 A memória Kódolás Tárolás Előhívás Rövid Vs Hosszú táv

16 A kettős memória

17 Rövid távú memória Max. 7+2 egység Hirdetés: max. 5+2 egység! Túl sok info: => TÚLCSORDULÁS! Folyamatos találkozás: megszokás; UNALOM! Segít: zene, kép…

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések