Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAntal Faragó Megváltozta több, mint 9 éve
1
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
2
Fogyasztói magatartás 110. lecke
3
Fogyasztói magatartás fogalma A fogyasztói magatartás a termékek és szolgáltatások megszerzése és használata során végzett tevékenységek összessége, amelynek célja a fogyasztói megelégedettség növelése.
4
A vásárlási folyamat Fogyasztói piac: –A termékeket és szolgáltatásokat személyes szükségletük kielégítésre vásárló egyének és háztartások összessége. Termékek csoportosítása –Napi cikkek –Tartós fogyasztási cikkek –Szolgáltatások
5
Fiziológiai szükségletek Biztonsági szükségletek Szociális szükségletek (szeretet) Az elismerés, siker iránti szükségletek Az ön- megvalósítás szükséglete Maslow motivációelmélete
6
A vásárlási folyamat Probléma felismerés Keresés Alternatívák értékelése Választás, vásárlás Vásárlás utáni tapasztalat
7
Vásárlási szerepek Kezdeményező Befolyásoló Döntéshozó Vásárló Használó
8
Elvárások Tényleges teljesítmény Összehasonlítás Elégedettség (tény>= elvárt) Elégedetlenség (tényleges<elvárt) A fogyasztói elégedettség
9
A vásárlói magatartás Külső tényezők –Gazdasági –Kulturális –Család –Referenciaszemélyek Belső tényezők –Motiváció* (Maslow) –Attitűd: Tárgyakkal, személyekkel, helyzetekkel kapcsolatos tanult beállítódás, viszonylag tartós viselkedési mód. (Általános skálákon mérhető.) Megváltoztatásához hosszabb idő (türelem, és pénz!) szükséges.
10
Inger –Érzékszervekre ható változás Érzékelés –Érzékszervi reakció Észlelés –Ingerek szelekciója, jelentéssé formálása: Olyan információ-feldolgozási folyamat, melynek során az emberek felveszik, ingerből ingerületté alakítják, tudatukban feldolgozzák a világ tárgyait és eseményeit. Észlelési tényezők
11
A küszöb Abszolút: –A legkisebb ingermennyiség, amit még képesek vagyunk érzékelni. Relatív: –Két inger megkülönböztetéséhez szükséges legkisebb különbség. Szelektív figyelem! Küszöb alatti reklám???
12
A személyiség Személyiség: –Befolyásolja az észlelést, és az ingerekre adott reakciókat. (Mi a hangos?)
13
A Rogers-görbe
14
Társadalmi csoportok: Fogyasztói konzervativizmus Innovátorok: –(2,5%) - kalandvágyók, kockázatvállalók Korai elfogadók –(13,5%) – véleményvezetők, „köztiszteletnek” örvendők Korai többség –(34%) – megfontoltak, jó anyagi helyzet Kései többség –(34%) – szkeptikusak, „óvatos duhajok”, megbízhatóság fontos számukra Lemaradók –(16%) – a legkonzervatívabbak, általában pesszimistán fogadják az újításokat
15
A memória Kódolás Tárolás Előhívás Rövid Vs Hosszú táv
16
A kettős memória
17
Rövid távú memória Max. 7+2 egység Hirdetés: max. 5+2 egység! Túl sok info: => TÚLCSORDULÁS! Folyamatos találkozás: megszokás; UNALOM! Segít: zene, kép…
18
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.