Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák."— Előadás másolata:

1 Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák

2 Előzmények Tananyagszerkesztő (Exe, Reload, Authorware Macromedia)
Élethosszon át tanulás (Smith, Dewey) Levelező képzés Nyomtatott alapú nyitott képzés Nyomtatott tananyagok Multimédia programok Web oldalak, kikötők Tanulásszervező rendszer LMS pl. Moodle Oktatószoftver LCMS pl. SDT (Workflow mint szerkesztő) Tananyagszerkesztő (Exe, Reload, Authorware Macromedia) Publikáló: SAP, MOODLE

3 A modern IT kialakulása
A kommunikáció újkori globalizálódási forradalma 57-ben kezdődött el, az első szputnyik fellövésével.

4 A kommunikációs rendszer történelmi fejlődése
Az információ tudás, az információ hatalom. Mc Luhan: „A párbeszéd felváltja a prédikációt”.

5 A távoktatástól az e-learning

6 A hagyományos képzés átalakulása
Kisdiákok és hentes tanulók a 19 századi iskolában

7 Tantermi- vagy hálózati oktatás?

8 Az inegrált tanulási környezet

9 A digitális zsúrkocsi

10 Interaktív tábla, digitális palatábla

11 A multimédia …olyan technológia, mely a számítógéppel segített kommunikációt és interakciót összetett, interaktív médiarendszerrel valósítja meg, és teszi lehetővé vizuális (adatok, szöveg, állókép, grafika, animáció, mozgókép) és auditív (beszéd, zene, zörej) megjelenítési formák integrálásával.

12

13 A tanulási lehetőségek átalakulása a technológia fejlődésével

14 ODF learning - Internetes kultúra
DISTANCE LEARNING (távolság) FLEXIBILE LEARNING (szabad időbeosztás) E- learning OPEN LEARNING (feltétel nélkül)

15 Az e-learning „A távolságot mint üveggolyót megkaphatod” (József A.)
Önszabályozó tanulási forma, melyben a tananyag feldolgozása során a tér-és időbeli áthidalást interaktív hálózati rendszerekkel valósítják meg Képzési anyagok és instrukciók átadása elektronikus úton, Weben, intraneten vagy CD-ROM formájában. „Training materials and instructional information that is delivered electronically over the Web, through an organization’s intranet, or via CD-ROM, is known as e-Learning.”

16 LMS és LCMS Jellemzők LMS LCMS Elsődleges célcsoport Hallgatók
Tananyagfejlesztők Mire fókuszál? Képzés Tananyag Kollaborációs eszközök Igen Kommunikációs eszközök Hallgatók adatainak tárolása Nem Tananyagfejlesztő-eszköz Tananyagelemek tárolása Kommunikáció az e-tanulmányi rendszerrel

17 OT értelemben az e-learning
számítógépes hálózaton elérhető nyitott képzési kurzus, a képzés szervezés, a tutor-tanuló kommunikáció biztosítása egységes keretrendszerbe foglalja az interaktív oktatószoftvert a tanuló számára hozzáférhetővé teszi.

18 E-learning kurzusok szerkezete

19 Az SDT szerveződése

20 Az SDT főoldala

21 Az elektronikus oktatás legfontosabb jellemzői
magas költséghatékonyság az otthoni tanulás lehetősége relevancia minőség kiegyenlített tartalom és színvonal magas költséghatékonyság: a távoktatás összköltsége általában lényegesen kisebb a hagyományos képzésénél, de e költségek nagy része, a tananyagok elkészítésével vannak összefüggésben, ezért a képzés elkezdése előtt koncentráltan jelentkeznek, míg a hagyományos képzés általában nagyobb költségei széthúzva és részben a meglévő infrastruktúra költségeiben és a munkatársak fizetésében, részben pedig a diákok kiadásaiban és kiesett munkaidejében jelentkeznek; az otthoni tanulás lehetősége: a képzésben részt vevőknek nem kell megszakítaniuk munkahelyi feladataik végzését, hogy tanórákon vegyenek részt, a távoktatás csaknem teljes szabadságot biztosít a tanulók számára a tanulás üteme, időbeosztása, helye tekintetében, ugyanakkor önfegyelemre és motivációra tesznek szert, ami — a tapasztalatok szerint — megjelenik a mindennapi munkában is; relevancia: a távoktatási tananyagok a felhasználói igények közvetlen kielégítésére készülnek, elméleti és gyakorlati ismeretek átadására egyaránt alkalmasak, továbbá minthogy a tanulók tanulmányaikat integrálják aktív szakmai tevékenységükbe, mind a pedagógiai hatékonyság, mind a személyes motiváció erőteljesebben érvényesül; minőség: a távoktatás alapkövetelménye a folyamatos minőségellenőrzés, mely mind a tananyag előállításában, mind az önálló tanulásban, mind a tanulmányokat lezáró vizsgákon érvényesül, a képzés — idézve a brit Open University meghatározását — "a társadalom ellenőrzése alatt áll"; kiegyenlített tartalom és színvonal: mivel a képzésnek együtt lesznek részesei a legtávolabbi településen élők is, s mivel a képzés hatékonyságát nem befolyásolják a tanárok, illetve a tanulók egyéni sajátosságai, lehetőségei és korlátai, az adott programot elsajátítók ugyanazt a képzést kapják ugyanabban az időben és ugyanazon egyenletesen magas színvonalon.

22

23 Blended learning Classroom WBT Helpdesk f2f Test

24 Jövő? “anytime, anywhere, and any context”
T-learning: television learning – interaktív tanulás digitális televízión keresztül M-learning: laptop, noteszgép, tablet PC, PDA, mobiltelefon. U-learning: ubiquitous learning – "mindenütt jelen lévő" oktatás, számítógépen, Pocket PC-n, mobilon, televízión stb. keresztül.  Ambient = mindent kerülvevő Ambient = mindent kerülvevő

25 Az IP alapú telefonálás, valamint az IP telefon és képtelefon

26 Edutech értékelési szempontok

27 Szintézisen Alapuló Minőség-Biztosítási Rendszer (SAMBR)


Letölteni ppt "Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák."

Hasonló előadás


Google Hirdetések