Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBotond Veres Megváltozta több, mint 9 éve
1
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
Dr.CSc.Chaudhuri Sujit egyetemi docens Sportmenedzsment Tanszék
2
Üzleti-közszolgálati paradoxon
Dinamikus turbulens környezet Kulturális kihívások Stratégiai szemlélet és kultúra Üzleti-közszolgálati paradoxon Kultúra-manifeszt szint Tudatosan megérthető szint Tudattalanul létező szint
3
Üzleti-közszolgálati paradoxon
Üzleti szektor és a közszolgálati szektor viszonyának két javasolt felfogása: alapvetően más jellegűek sok közös vonással rendelkezik
4
Üzleti-közszolgálati paradoxon
Üzleti szektor és a közszolgálati szektor alapvetően más jellegűek: Közszolgálati tevékenység politikai legitimitáson alapszik. Közszolgálati tevékenységnek jogos és megfelelően védhető kell hogy legyen, mivel társadalmi elszámolással tartozik. Közszolgálati tevékenység akár erővel érvényre juttathatja a különböző közérdekeket, közakaratot.
5
Üzleti-közszolgálati paradoxon
Üzleti szektor és a közszolgálati szektor alapvetően más jellegűek: Az érintettek érdekeit érvényesíti Magán érdekeket valósít meg és néha figyelmen kívül hagyja a közérdeket. a termék megkülönböztetésre és piaci pozicionálásra összpontosít. Vezetők nagyobb rugalmassággal hozhatnak stratégiai döntéseket.
6
Üzleti-közszolgálati paradoxon
Üzleti szektor és a közszolgálati szektor sok közös vonással rendelkezik: Jelentős bürokrácia és kis méretű vezetési struktúrák. Hasonló döntési folyamatok és kulturális elemek. Ugyanabból a lakosságból toboroznak. Közszolgálat is egyre inkább összpontosít a versenyképességre. Közszolgálati szektor hasznos tanulságokat vonhat le üzleti szektor erőfeszítéseiből. A technológia közös nyelvezet.
7
Stratégiai szemlélet és kultúra
A stratégiai menedzsment koncepciója nem mindig beépíthető a közszolgálati szervek kultúrájába. A központi és helyi államigazgatás hatalmi szerkezete megnehezítheti a stratégiai szemléletek adaptációját. Stratégia menedzsment filozófiája jobban érvényesíthető nyitott szervezetek esetében, eredményes személyzetfejlesztéssel és változtatási kompetenciákkal.
8
MANIFESZT SZINT Külvilág számára látható szervezeti viselkedési formák
Szervezeti írott és beszélt nyelv(zsargon) Iroda berendezése Öltözködési szabályok Munkahelyi hangulat
9
TUDATOSAN MEGÉRTHETŐ SZINT
Külvilág számára látható szervezeti viselkedési formák Szervezet életével kapcsolatos történetek Szervezeti értékek és elvek Szervezeti szabályok Szervezeti gondolkodásmód,hozzáállás
10
TUDATTALANUL LÉTEZŐ SZINT
Egyéni szemléletmódok és alapértékek Szervezeti írott és beszélt nyelv(zsargon) Szervezeti tagok és környezet viszonya Közösség összetartó ereje Vezetői alapattitűdök és beállítódások
11
Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.