Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A Feng Shui alkalmazása a bankszektorban
Keleti tradíciók a fogyasztók elégedettségéért
2
Régi tradíciók helyett XXI. század
Pénzsarok Közvélemény-kutatás Árverseny Kellemes zene a fiókban Színek harmóniája Ütős szlogen Befektetési tanácsok Holdnaptár
3
Elégedett Ügyfelek A XXI. SZÁZADBAN
Kubik Bálint György Rottek Dávid Szabó Kristóf
4
Tartalom Pszichológia és az elégedettség
Ügyfél-elégedettség mérése, szempontjai, példák más szektorokból A banki ügyfelek elégedettségének aspektusai Megoldási javaslatok Elektronikus aláírás Banki adatkincs jobb hasznosítása
5
A pozitív pszichológia ÉS AZ ELÉGEDETTSÉG
Kedvező anyagi feltétel biztosítása csak 3-4 hónapig van hatással az emberekre Önmagában az alacsony költség és magasabb hozam nem eredményez elégedett ügyfeleket
6
A szabadság és a lehetőségek kapcsolata
Személyes szabadság érzése Elégedettség Egy Bank minél több lehetőséget biztosít, az ügyfél szabadságérzete növekszik Ennek szellemében szükséges az információk átláthatóbbá és egyszerűbbé tétele
7
American consumer satisfaction index
1994-től Szektorszintű adatbázis Mitől elégedett egy ügyfél válaszok Hiszünk ezen eredmények felhasználhatóságában máshol is
8
Más szektorok gyakorlata I. Éttermek
Személyzet udvariassága Kiszolgálás sebessége Rendelési pontosság Étel és ital minősége és választéka Tisztaság Weblap
9
Más szektorok gyakorlata II. supermarketek
Belső elrendezés Kiszolgálás sebessége Személyzet udvariassága Bolt elhelyezkedése és nyitva tartása Akciók gyakorisága Márkanevek Gyógyszerek elérhetősége Húsfélék Website
10
A bank alapvetően más A szolgáltatások standardizáltak
Utalás, betét, részvényvásárlás Nem fontos a márkanév, mert nincs extra információ A bankolás maga nem cél Nem fő szempont a tisztaság Az eltöltött idő „minősége” szintén nem Más szektor gyakorlata alapvetően félrevezető Mi az akkor, ami fontos?
11
ACSI - Bankszektor Pénzügyi szolgáltatások változatossága
Számlákkal kapcsolatos műveletek egyszerűsége Kamatok versenyképessége Irodák száma és elhelyezkedése Számla információk érthetősége ATM-ek száma és elhelyezkedése Személyzet udvariassága és felkészültsége Átutalások sebessége Website
12
Az elégedett banki ügyfél
Minimális idő alatt szeretné elintézni a dolgait Kényelmesen, lehetőleg otthonról Egyszerűen Személy szerint elégedett lennék, ha számlanyitást követően nem kellene bemenni a bankba SOHA TÖBBET
13
Megoldás I. Elektronikus aláírás
Közigazgatási gyakorlatban bevett Törvény által elismert XXI. századi Kényelmes Költséghatékony De ne legyen kötelező Kisebb sorok, mindenki jól jár
14
Megoldás II. Banki Adatkincs hasznosítása
A javuló technológiai háttér lehetővé teszi nagy mennyiségű, jó minőségű adat felhalmozását és elemzését (Big Data Analysis) Bankok, mint kiemelt adatkezelők Részletes ügyféladatok Megtakarítási, befektetési döntések nyilvántartása
15
Megoldás II. Banki Adatkincs hasznosítása
Egy egyre kiterjedtebben alkalmazott technológiáról beszélhetünk A technológiát alkalmazó bankok nagyobb piaci részesedést tudhatnak maguknak, mint az azzal nem élő intézetek
16
Megoldás II. Banki Adatkincs hasznosítása
Bankok magas értéket tulajdonítanak az ügyféladatoknak Ugyanakkor korlátokkal szembesülnek az adatok teljes körű hasznosításával kapcsolatban Technológiai korlátok Jogszabályi korlátok Szervezeti korlátok
17
Megoldás II. Banki Adatkincs hasznosítása
Az ún. silóhatás, mint akadály Nagy mennyiségű, egyre csak gyűlő, rendszerezetlen adat Feldolgozása erőforrásigényes, ugyanakkor megtérülő befektetés
18
Megoldás II. Banki Adatkincs hasznosítása
Jelentős hasznok Kapcsolódások, szabályszerűségek azonosíthatósága Az egyes ügyfelek, illetve ügyfélcsoportok viselkedésének megfigyelhetősége Egységes adatbázis Számlahasználat adatai Befektetési adatok Online felület felhasználásának adatai
19
Megoldás II. Banki Adatkincs hasznosítása
Miért éri meg az ügyfélnek? Az ügyfélélmény javulása a részletes adatokon keresztül (pl. online felület testreszabása)
20
Megoldás II. Banki Adatkincs hasznosítása
Miért éri meg az ügyfélnek? Személyre szabott ajánlatok egyszerű elérése
21
Megoldás II. Banki Adatkincs hasznosítása
Miért éri meg az banknak? Az egyes ügyfelek viselkedésének részletes megismerése Célzott ajánlatok Hitelkockázat jobb becslése Személyre szabottabb ügyfélélmény biztosítása a döntés szabadságának megtartása mellett Új ügyfélkör célzott bevonása könnyebbé, erőforráskímélőbbé válik
22
Megoldás II. Banki Adatkincs hasznosítása
Példák Egy európai bank fejlett adatkezelése meghétszerezte az ügyfélszerzés hatékonyságát és megtízszerezte bizonyos pénzügyi termékek forgalmát
23
Köszönjük a figyelmet! 218 Kubik Bálint György Rottek Dávid
Szabó Kristóf 218
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.