Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlára Szekeresné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében 2008. április 29.
2
Helyzetkép Az intézmény 3 szakképző iskola integrációjával jött létre 2007 aug. 1-jén 1. Trefort Ágoston Villamos- és Fémipari Székhelyiskola 2. Zwack József Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagiskola 3. Kós Károly Építő-, Fa- és Szolgáltatóipari Tagiskola Oktatott vasútgépészeti szakmák: Kötöttpályás járművillamossági szerelő (8-10 tanuló évfolyamonként) Kötöttpályás járművillamossági szerelő (8-10 tanuló évfolyamonként) Villamosgép-szerelő (12-15 tanuló évfolyamonként) Villamosgép-szerelő (12-15 tanuló évfolyamonként)
3
Sikertényezők Szoros kapcsolat a munkaerőpiaci szereplőkkel: Tanulószerződés Tanulószerződés Képzés egy részének a vállalati helyszínre telepítése Képzés egy részének a vállalati helyszínre telepítése Vállalati szakemberek bevonása a képzésbe Vállalati szakemberek bevonása a képzésbe Közös döntés a fejlesztési támogatás felhasználásáról Közös döntés a fejlesztési támogatás felhasználásáról
4
A pályaválasztási tevékenység erősítése (pályakép felvázolása MÁV oktatók segítségével) A pályaválasztási tevékenység erősítése (pályakép felvázolása MÁV oktatók segítségével) Kollégium biztosításával régión is túlnyúló beiskolázás lehetősége adott Kollégium biztosításával régión is túlnyúló beiskolázás lehetősége adott
5
Általános képzés minőségének javítása Általános képzés minőségének javítása - Munkaerő piac szempontjából fontos kompetenciák kiemelt fejlesztése – módszertani kultúra megújítása. - Munkaerő piac szempontjából fontos kompetenciák kiemelt fejlesztése – módszertani kultúra megújítása. - Esélyegyenlőség biztosítása. Lemaradók támogatása, speciális képzési utak biztosítása. - Esélyegyenlőség biztosítása. Lemaradók támogatása, speciális képzési utak biztosítása. - A lemorzsolódás csökkentése érdekében a hátrányos helyzetűek igényeire szabott kiscsoportos, megújult módszertanú képzések elindítása. Mentális, szociális támogatás. - A lemorzsolódás csökkentése érdekében a hátrányos helyzetűek igényeire szabott kiscsoportos, megújult módszertanú képzések elindítása. Mentális, szociális támogatás.
6
Szakiskolai képzés vonzerejének növelése Szakiskolai képzés vonzerejének növelése - az érettségi megszerzésének biztosítása a szakképzéssel párhuzamosan - az érettségi megszerzésének biztosítása a szakképzéssel párhuzamosan - IKT alkalmazás - IKT alkalmazás - Gyakorlati oktatás erősítése (9 – 10. osztály gyakorlat megerősítése). - Gyakorlati oktatás erősítése (9 – 10. osztály gyakorlat megerősítése).
7
A szakképzés minőségének növelése: A szakképzés minőségének növelése: - A szakképzés infrastruktúrájának megújítása - A szakképzés infrastruktúrájának megújítása - A pedagógusok felkészítése az új feladatokra. - A pedagógusok felkészítése az új feladatokra. - Tartalomfejlesztések (kompetencia alapú, moduláris képzés bevezetése) - Tartalomfejlesztések (kompetencia alapú, moduláris képzés bevezetése) - Munkaerő-piaci kapcsolat erősítése - Munkaerő-piaci kapcsolat erősítése - Gyakorlat, üzemi gyakorlat mértékének növelése - Gyakorlat, üzemi gyakorlat mértékének növelése - Nemzetközi együttműködésekben való részvétel - Nemzetközi együttműködésekben való részvétel
8
A szakképző intézmény nagy arányú bekapcsolódása a felnőttképzésbe (lehetőség van nem kimondottan vasúti szakmák megszerzésére is, ami viszont kapcsolódik a jármű fenntartáshoz A szakképző intézmény nagy arányú bekapcsolódása a felnőttképzésbe (lehetőség van nem kimondottan vasúti szakmák megszerzésére is, ami viszont kapcsolódik a jármű fenntartáshoz pl. - járműkárpitos pl. - járműkárpitos - hűtő-, klímaberendezés-szerelő - hűtő-, klímaberendezés-szerelő - fényező - fényező - hegesztő - hegesztő - takarító stb.) - takarító stb.)
9
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.