Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSarolta Oroszné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az államigazgatási eljárás Az államigazgatási szervek tevékenységét a következőképpen lehet csoportosítani: - külső eljárás vagy hatósági eljárás, - az államigazgatási szervek egymás közötti belső eljárása - ügyvitel A külső vagy hatósági eljárás az államigazgatási eljárás. Az államigazgatási szerv mint hatóság intézi az ügyfelek ügyeit, az ügyfelekkel államigazgatási jogviszonyban van. Az egyes államigazgatási szervek az ügyek intézése során egymással is kapcsolatba kerülnek. Ez szintén írásbeliséget kíván meg. Ezt a tevékenységet belső eljárás névvel foglaljuk össze. Az állampolgárokra nincs közvetlen hatással.
2
Az ügyvitel az iratok kezelésével foglalkozik
Az ügyvitel az iratok kezelésével foglalkozik. Nem tárgya az üzleti adminisztrációnak. Az államigazgatási külső eljárásnak három, egymással összefüggő és egymásra épülő szakasza van. - az első fokú eljárás - a jogorvoslati eljárás - a végrehajtási eljárás Az első fokú eljárás indulhat: - az ügyfél kezdeményezésére (pl. valamilyen engedély kérése, igazolás kérés stb.) - hivatalból (pl. közérdekből) - megkeresésre más szerv kezdeményezése alapján (pl. jogsérelem)
3
Az elsőfokú eljárás magában foglalja: - az eljárás megindítását - a tényállás tisztázását és - a határozat meghozatalát. A kérelem Az államigazgatási eljárás leggyakrabban az ügyfél kérelmére kezdődik. A kérelmet be lehet nyújtani szóban vagy írásban, illetve az előírt esetekben az erre a célra rendszeresített nyomtatványon.
4
Az írásbeli kérelem vázlata: 1. címzés 2
Az írásbeli kérelem vázlata: 1. címzés 2. a kérelem előterjesztése (előzmény esetén ügyiratszámra vagy előadóra hivatkozunk) 3. a kérelem indoklása 4. bizonyítékok ismertetése (írásbeli bizonyíték csatolása, tanúk megnevezése) 5. keltezés, aláírás A kérelmet úgy kell megfogalmazni, hogy az érthető és rövid legyen. Az adatok pontos megjelölésével segítjük a hatóságok munkáját. Ha az ügyfél a kérelmét szóban adja elő, erről az illetékes ügyintéző jegyzőkönyvet vesz fel.
5
Az ügyfél általában személyesen jár el az ügyben, de törvényes képviselőt vagy meghatalmazottat is igénybe vehet. Meghatalmazott lehet hozzátartozó, ügyvéd vagy a szakszervezet jogsegély-szolgálati munkatársa. Az élet nagyon sok formáját produkálja a kérelmeknek. Ügyünk témája szerint fordulhatunk az igazgatási, ipari, kereskedelmi, pénzügyi, műszaki, művelődési intézményekhez, osztályokhoz, bizottságokhoz, gyámhatósághoz, anyakönyvi hivatalhoz és más szakigazgatási szervhez is.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.