Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDomokos Faragó Megváltozta több, mint 10 éve
1
Módszertan A pedagógus feladatai
2
Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó, kérdező, mérlegelő, próbálkozó, vitatkozó és útkereső – résztvevőiként tekint.
3
Élményszerű tanulás A tananyag tartalma inkább épül a hétköznapi életből merített és oda visszacsatolható tapasztalatokra, illetve személyes élményekre, mint elméleti jellegű ismeretekre. Az erkölcsi tanulást számos pedagógiai módszer és tevékenység segítheti, amelyek legfontosabb közös jellemzője az élményszerűség, a fizikai, szellemi és lelki értelemben vett cselekvő tanulói részvétel.
4
Az erkölcstan tanulását segítő pedagógiai módszerek alkalmazása MÓDSZER EREDMÉNY Felismerés, belsővé válás Megoldási javaslatok, konszenzus Változás FOLYAMAT Élményszerű tanulás Saját élmény, közvetlen tapasztalatszerzés, kísérletezés Jelenét A tapasztalat megélése Saját kreatív erő gyakorlása Új ötletek, szokatlan megoldások A hibázás lehetősége Intenzitás Az érzelmek skálája MEGTEREMTENDŐ FELTÉTELEK A módszer adaptálása a célnak megfelelően Biztonságos közeg megteremtése Megfelelő hozzáállás Nyitottság, együttműködés, bátorság a szembenézéshez CÉLOK Autonómia kiteljesedése Közös értékek integrálása a személyiségbe Gondolkodás, lelki munka ÉRTÉKELÉS
5
Kitüntetett módszerek Beszélgetés, kérdezés, rendszerezés Megfigyelés, elemzés Vita Kooperatív tanulás Drámajáték Önkifejező alkotás Tapasztalatszerzés közösségi tevékenységekben Stb.
6
A pedagógus feladatai Beszélgetések, viták moderálása Eltérő nézőpontok megismerésének, megértésének elősegítése Kérdezés, gondolkodás, állásfoglalás bátorítása A figyelem ráirányítása a különböző élethelyzetek morális vonatkozásaira
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.