Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14."— Előadás másolata:

1 Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14

2 2 Az NHH 2006 évben meghirdetett spektrum stratégiájának megvalósulása Tartalom A spektrum liberalizáció értelmezése Az NHH 2008 júliusi nyilvános meghallgatásának kiemelt szakmai témái

3 3 Értékelés Adminisztratív Piaci alapú Szabad hozzáférésű Szabályozó dönt arról ki és mikor Felhasználó dönt arról hogyan és mire Frekvenciák adás vétele megengedett, Engedély nélküli felhasználás, nincsenek garantált tulajdonosi jogosítványok Interferenciák kezelése önszabályozás útján Jellemzők Szabályozó dönt ki, mikor, hogyan és mire használhatja az egyes frekvenciasávokat - Interferencia kezelése - Nem ösztönöz hatékonyságra - Ösztönöz a felhasználás hatékonyságának növelésére -Támogatja a versenyt és az innovációt -Nehézkes az interferencia kezelésében - Kísérleti terep új üzleti modellek számára -Ösztönöz a felhasználás hatékonyságának növelésére A spektrum liberalizáció egy több lépcsős folyamat az adminisztratívtól a piaci modell irányába Elvi frekvenciagazdálkodási modellek és a spektrumliberalizáció

4 4 Stratégiai célok és megvalósítási irányaik az NHH spektrum stratégiájában Spektrum-stratégiai célok: A hatékony, fenntartható piaci verseny elősegítése a spektrumgazdálkodás oldaláról Új, megjelenő vezeték nélküli technológiák támogatása A spektrum, mint korlátos erőforrás felhasználási hatékonyságának növelése A spektrum liberalizáció eszköz a fenti célok megvalósításához

5 5 Az NHH spektrum stratégiája által definiált stratégiai fókuszterületek: a műsorszórás digitalizálása mobil rádiótávközlés szélessávú rádiós adatátviteli technológiák

6 6 Mobil rádiótávközlés Nyilvános hálózatok:  lejárt 2G szolgáltatói engedélyek meghosszabbítása  a GSM/DCS sávok UMTS célú igénybe- vételének kérdése  új 2G/3G szolgáltatói engedély kérdése A lejárt 2G szolgáltatói engedélyeket 2007-ben megújították fejlesztési kötelezettség vállalással összekapcsolva 2008 októberében kiírásra került egy GSM/UMTS frekvenciapályázat

7 7 Szélessávú rádiós adatátviteli (hozzáférési) technológiák  450-470 MHz: digitális szélessávú adatátviteli rendszer feltétel-rendszerének kialakítása  2,3 – 2,4 GHz - sávnyitás előkészítése  26 GHz - mind hozzáférési szolgáltatás nyújtására, mind infrastrukturális szétosztási célokra felhasználható a sáv WMAN /WWAN rendszerek: Pont-többpont (p-mp) rendszerek: 2008 októberében kiírásra került a 450-470 MHz és 26 GHz frekvenciák hasznosítására szóló pályázat

8 8 Szélessávú hozzáférés piaca Verseny a vezetékes és vezeték nélküli platformok között 2,4 GHz WiFi szolgáltatók sok területen még mindig az egyetlen lehetőséget jelentik a szélessávú hozzáférésre

9 9 Szélessávú hozzáférés piaca Verseny a vezetékes és vezeték nélküli platformok között  3G igen gyors fejlődése 2007 eleje óta  3G csomagok versenyképesek az ADSL szolgáltatással az alsó szegmensben  12% piaci részesedés 2007 végén egy éves fejlődés után

10 10 A 2008. július 16-án tartott nyilvános meghallgatás szakmai véleménykifejtésre kiemelt témái VERSENYÉLÉNKÍTÉS  A mobil hang piaci verseny erősítésének eszközei, az eszközök hatékonysága  MVNO megjelenésének időszerűsége, piaci akadályai  Új frekvencia sávok pályáztatása  A verseny élénkítésének eszközei a szélessávú szolgáltatások piacán, azok hatása a jelenlegi piaci struktúrákra  A versenyélénkítés várható hatása a távközlési szolgáltatások, üzleti modellek sokszínűségének erősítésére, új innovációs lehetőségek megteremtésére

11 11 Köszönöm a figyelmet !


Letölteni ppt "Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14."

Hasonló előadás


Google Hirdetések