Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJakab Mezei Megváltozta több, mint 10 éve
1
Döntéstámogatás a piac résztvevői számára, az alma részpiaci árai alapján
Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs Szomor Ábrahám Sándor
2
Kinek lehet hasznos? Kereskedők, eladók Fogyasztók Hazai termelők
Információs adatbázisok
3
Miért lehet hasznos egy ilyen elemzés?
Amennyiben a hasznosság bebizonyosodik, az abból fakadó előnyök, a piac egyes szereplőit más és más szempontból részesítik előnyben. Az elemzési módszer használatával egy átfogó piaci elemzést kaphatunk, mely minden résztvevő számára információt nyújt. Megnő a biztonságos tervezhetőség esélye, nyomon lehet követni, illetve előre lehet vetíteni az árváltozásokat.
4
Szakirodalom Az ár meghatározása 1. Hagyományos módszerek
összehasonlító árak módszere viszonteladási árak módszere költség és jövedelem módszer 2. Egyéb módszerek ügyleti nettó nyereségen alapuló módszerek nyereség-megosztásos módszerek
5
Összehasonlító árak módszere
Vizsgálatunk szempontjából, az összehasonlító árak módszerének figyelembe vétele a leglényegesebb szempont. A piaci árak meghatározásánál fontos szem előtt tartani, hogy csak azonos vagy hasonló piacokon végbemenő ügyletekben alkalmazott árakat lehet összehasonlítani és árként felhasználni.
6
Alapadatok és forrás
7
COCO STD futtatások
8
Eredmények I.
9
Eredmények II.
10
Következtetések I. Össze lehetne hangolni illetve tervezhetőbb lenne az árak kialakítása. A grafikonokon láthatjuk, hogy ahol a tényleges árak a becsült érték felett jelentkeztek ott azt mondhatjuk, hogy az árak a vártnál magasabbak a többi részpiachoz képest. Ahol a tényárak a becslés alatt helyezkednek el, ott a termék ára a vártnál és az átlagosnál alacsonyabb.
11
Következtetések II. A vásárlók könnyebben és biztosabban dönthetnek egyes termékek választásánál, megbizonyosodhatnak róla, hogy a termék „megéri-e az árát?”. A témával kapcsolatos egyes álláspontok és módszerek hasonló következtetésre jutottak a probléma vizsgálata során. „Az összehasonlító módszer a legmegbízhatóbb és legközvetlenebb módja a szokásos piaci árelv alkalmazásának”.(
12
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.