Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
PRESSLEY RIDGE Program
Dr. Schiffer Csilla
2
A modellt az 1960-as évek végétől kezdődően dolgozta ki és alkalmazza a Pressley Ridge.
2003 óta Magyarországon A Pressley Ridge Magyarország Alapítvány 2006 Az alapítvány célja : a magatartási és érzelmi zavarokkal küzdő gyerekek és fiatalok életminőségének javítása, a társadalomba és a munkaerőpiacra való produktív beilleszkedésük esélyének növelése, a számukra, illetve a családjaik számára nyújtott szolgáltatások és programok minőségének javítása
3
A PROGRAM Alapja az úgynevezett re-education (magatartási- és viselkedésminták újra tanítása) nevelési alapfilozófia. A re-ed a gyerekek és fiatalok ökológiáját szem előtt tartó és az erősségekre koncentráló komplex intervenciós rendszer. A modell bevezetésével az intézmény olyan intenzív, rövid időtartamú, átmeneti (átlagosan 2 év) oktatásra és nevelésre válik alkalmassá, amely képes érzelmileg zavart és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekeket eljuttatni arra a szintre, hogy sikeresen vissza tudjanak integrálódni hagyományos tantervvel és módszerekkel működő iskolába.
4
ROMA PROGRAMOK A romák társadalmi kirekesztettségének csökkentéséhez vezető programok Nyílt Társadalom Intézet Roma Kulturális Programjával együtt készítették el a Roma Mentor Projektet, és felkészítették a projektben részvevő önkéntes roma mentorokat a gyerekekkel való munkára
5
KÉPZÉSEK Élménypedagógia Krízis- és agressziókezelés
Csoportban nevelés Magatartás-menedzsment RE-Educatio
6
Intézmények Ferencvárosi Dominó Általános Iskola
Kornis Klára Gyermekotthon és Szakiskola, Budapest Bóna Kovács Károly Általános Iskola és Diákotthon, Salgótarján Kossuth Lajos Általános Iskola, Győr
7
IRODALOM Pressley Ridge Magyarország Alapítvány (2008): Tanítani a Taníthatatlant: Élménypedagógiai Kézikönyv, Budapest PRIMA – élménypedagógiai hírlevél
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.