Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBéla Fazekas Megváltozta több, mint 10 éve
1
Mire jutottunk? HEFOP 1.3.1. Albert Fruzsina, vezető monitor
2
Az intézkedés célja A nők munkaerőpiacra való visszatérésének ösztönzése komponens: A nõk foglalkoztathatóságának javítása és munkába helyezés (18 projekt) 2. komponens: A nõi vállalkozások megerõsítése személyes támogató szolgáltatásokkal és kommunikációs tevékenységek szervezése (6 projekt)
3
Részvétel szintje
4
Kiemelt célcsoportok a képzettek között (%)
5
Tanácsadási program (fő)
6
Képzésbe vontak - végzettek (fő)
7
1. Komponens keretében munkába helyezett 255 fő közül …..(%)
8
2. komponens: A női vállalkozások megerősítése személyes támogató szolgáltatásokkal és kommunikációs tevékenységek szervezése Internet a gyakorlatban Általános marketing ismeretek Üzleti kommunikáció Általános EU ismeretek, pályázati lehetõségek Üzleti terv-készítõ kurzus Vállalkozói kompetenciák fejlesztése képzés Személyiségfejlesztõ tréning Autogén tréning; Kommunikációs tréning, Pályaorientáció, álláskeresési technikák, önéletrajz írás modul; Protokoll és marketing ismeretek; Üzleti arculat, személyiség és stílusjegyek az üzleti kommunikációban modul;
9
Kiegészítő tevékenység 1. Komponens: 15 szervezet vállalta, 7 eseti jelleggel, 6 rendszeresen 2. Komponens: 5 szervezet vállalta, eseti jelleggel
10
Kiegészítő szolgáltatás igénybe vétele (fő)
11
Kiegészítő komponens Gyermekfelügyelet (18 projekt 239 főnek) Idősgondozás (3 projekt, 10 főnek) Ebéd (1 projekt 16 főnek) jogi tanácsadás (1 projekt 16 főnek) beteg családtag gondozása (1 projekt 16 főnek) a család megélhetését könnyítő állami juttatások felkutatása (1 projekt 16 főnek) Utazási költségtérítés (1 projekt 10 főnek
12
Esélyegyenlőségi szempontok érvényesítése Roma projektek A projektben dolgozott egy szociális és fogyatékügyi tanácsadó, aki kerekesszékes Nagyon nehéz célcsoportot vállaltak fel. Roma, gyermekét egyedül nevelõ, hajléktalan … A toborzás során személyesen felkeresték és részletesen tájékoztatták az esélyegyenlőség szempontjából kiemelt csoportok képviselőit. Dokumentált lépéseket tettek hátrányos helyzetűek bevonása érdekébe (célzott verbuválás, kapcsolat felvétel hátrányos helyzetűek civil szervezeteivel) A képzésen részt vett egy süketnéma résztvevő, akinek a helyi önkormányzat fizette a jeltolmácsot a képzés idejére. A képzésen résztvevők befogadták
13
Környezeti fenntarthatóság „mindenki tudja, hogy mit kellene szem előtt tartania, de ez leginkább a papírmentes iroda kialakítására terjed ki, illetve az oktatásban szerepelt. Ebben egyik projektem sem alakított kiemelkedőt.” – A képzések speciális módon kitértek a környezetvédelemre is, pl.: HACCP is beépítésre került. – Képzésbe beépítettek a munkahelyi környezetvédelemmel kapcsolatos ismereteket – Számítógéppel támogatott nyelvoktatás, e-mail kommunikáció – Az egész projekt a környezeti fenntarthatóságra épül a Zselici településeken. – A környezeti ismeretek oktatása a takarító képzésben szerepelt, a képzéseken újrahasznosítható papírt használtak, a gyakorlati oktatások keretében a hulladékot szelektíven gyűjtötték.
14
Az elégedetlenség legfőbb okai Szerződéskötés Szerződésmódosítás Likviditási problémák „A projekt nagyon jó bizonyítéka annak, hogy a lassú rendszermûködés miatt az ésszerûen, és a célcsoport számára fordítható támogatások elakadnak. Jelen esetben a foglalkoztatás nagyságrendjét befolyásolta az IH engedély több hónapos elhúzódása.”
15
Köszönöm a figyelmet! További sikeres munkát!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.