Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Nemzetközi kereskedelem
2
A külkereskedelem előnyei
Belföldön meg nem található áruk Csúcstechnológia Olcsó munkaerő Adókedvezmények kihasználása
3
Miért fontos a külkereskedelem?
Áru- és relációs szerkezet Nemzetközi munkamegosztásban való részvétel Külgazdasági függőség
4
Marketing és külkereskedelem
Földrészek közötti szakadékok eltűntek Áru és információ „pillanatok alatt” bárhová eljuthat Nincsenek „védett”, elszigetelt piacok
5
Világméretű gondolkodás
Ott vásárolnak, ahol a legolcsóbb Ott termeltetnek, ahol a legolcsóbb Ott árusítanak, ahol a legnagyobb a jövedelem Külföldi vetélytársak
6
Termeléscentrikus szemlélet
Marketingszemlélet
7
Hagyományos export Exportmarketing
Tevékenység kiindulópontja Exportra felkínált termék Külföldi vevők igényei Tevékenység lényege Legyártandó(-ott) termék külföldi értékesítése Vevők által igényelt termékek exportja Meghatározó információ Termelési adottságok Külső piaci környezet Az üzletszerzés eszközei Ár és reklámozás Piacbef. eszk. legjobb komb. Tevékenység célja Nyereség- és forgalomnövelés eseti üzletekkel Nyereség és más célok a vevők kívánságainak legjobb kielégítése révén
8
Marketingszemlélet a külkereskedelemben
Külső piaci információk beszerzése Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre-hajtás Piaci célok Piackutatás Fő cél Részcélok Piacbefolyásoló eszközök P Feed-back
9
Marketingszemlélet a külkereskedelemben - nyaralás
Külső piaci információk beszerzése Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre-hajtás Piaci célok Piackutatás Fő cél Részcélok I ESP HR GR Autó Repülő Vonat Stoppolás Ausztrián Szlovénián Horvátországon Haverok jól nyaraltak Irány nyaralni! Feed-back
10
A világpiac „Nem kézzelfogható” Részpiacok
11
Piacok kiválasztása 1. Milyen piacon dolgozzunk? Termelői piac
Viszonteladói piac Fogyasztói piac Közületi piac
12
Piacok kiválasztása 2. Hány piacon dolgozzunk? Sok piac Kevés piac
13
„Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!”
Piacok kiválasztása 3. Melyik piacon dolgozzunk? Eltérő igények Globális termékek „Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!”
15
Hogyan „külkereskedjünk”?
Kereskedőtípusok Saját nevükben, saját számlájukra és kockázatukra Viszonteladók Saját nevükben, de megbízójuk számlájára és kockázatára Bizományosok Megbízójuk nevében, számlájára és kockázatára Ügynökök Más nevében, kockázatára, de saját számlára Csalók
16
Hogyan „külkereskedjünk”?
Közvetlen kereskedés Indirekt export vagy import Átmeneti kereskedés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.