Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTamás Jónás Megváltozta több, mint 10 éve
1
TÁJÉKOZTATÓ A KENŐOLAJOKKAL ÉS KENŐANYAGOKKAL KAPCSOLATBAN
2
Jogszabályi alapok 2003. évi CXXVII. törvény (Jöt.)
8/2004. (III. 10.) PM rendelet (Vhr.) Kereskedelemről szóló évi CLXIV. törvény Kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX) 29.) Kormány rendelet
3
Kenőolaj termékkör A Jöt. 62/A. § (1) bekezdése alapján , , , , , , , és vámtarifaszámú ásványolajtermék minősül kenőolajnak.
4
JÖVEDÉKI ENGEDÉLY A törvény alapján bármely kiszerelésű kenőolaj és kenőanyag belföldi nagykereskedelme, export, import, illetve közösségi kereskedelme január 1-jétől jövedéki engedélykötelezettség mellett végezhető.
5
Jövedéki engedély feltétele
A jövedéki engedély megszerzéséhez feltételként, a jövedéki törvény 5 millió Ft jövedéki biztosíték nyújtását és legalább 50 m2 szilárd térelemekkel körülhatárolt raktárterület igazolását írja elő. Ha a Jövedéki engedélyes kereskedő üzemanyag adalékot és kenőanyagot együttesen forgalmaz, akkor a jövedéki engedély feltételeként 120 millió Ft jövedéki biztosítékot kell nyújtania. A kenőolajok után továbbra is környezetvédelmi termékdíjat kell fizetni. Ahogy az ábrán is látható, a Bizottság rendszerének (CEA – Central Excise Application) több összetevője van. · A SEED alrendszer a gazdálkodók adatbázisát kezeli és annak adattartalmának tagállamok részére történő szétküldéséért felelős. Az EMCS központi rendszerének fő komponense, hiszen a teljes EMCS működés alapvetően a SEED adatbázis tartalmától függ. Pl: Amennyiben egy feladót nem tartalmaz az adatbázis, nem indíthat szállítmányt. A SEED rendszernek minden nemzeti jövedéki alkalmazásban létezik egy másolata, amely alapján a szükséges ellenőrzések elvégezhetők. · Az EMCS Central Services/Reference Data (EMCS CS/RD alrendszer) a közös törzsadatok (pl. kódok, vámtarifaszámok, stb) kezelését és tagállamok részére történő szétküldését végzi. · A Central Services/Management Information System (CS/MIS alrendszer) az EMCS rendszer működésének figyelemmel kísérését teszi lehetővé. Az árumozgásokról és egyéb technikai jellegű adatokról gyűjti össze, küldi szét, publikálja a statisztikákat. Pl. rendelkezésre állási statisztikai. · Az Excise Test Application (ETA alkalmazás) a megfelelőségi tesztek lebonyolítására alkalmas. Segítségével a tagállamok tesztelheti rendszerük működésének megfelelőségét.
6
Jövedéki engedélyes kereskedelmi tevékenység
A jövedéki törvény rendelkezései szerint, jövedéki engedélyes kereskedelmi tevékenység, a szabadforgalomba bocsátott jövedéki termék belföldön történő beszerzése, készletezése és továbbforgalmazók részére történő értékesítése.
7
Nem jövedéki engedélyes kereskedelmi tevékenység
E tevékenységek alatt általában a nem továbbforgalmazási célú, vagyis a lakossági fogyasztóknak és más végső felhasználóknak való értékesítést kell érteni.
8
Végfelhasználó Az NGM és a NAV álláspontja szerint egyrészt végfelhasználónak minősül az a természetes személy, aki a kenőolajat saját célra megvásárolja. Másrészt végfelhasználónak minősül az az autószerelő műhelyt üzemeltető személy is, aki a kenőolajat a szervizben a javítási munka során használja fel, és az általa végzett munkáról (pl. kenőolaj cseréje), mint szolgáltatásról állít ki számlát (ez esetben a felhasznált kenőolaj mennyiségét feltüntetheti a számlán).
9
A NAV által kiadott 4008/2014. tájékoztatás a jövedéki szabályozásban alkalmazott vámtarifaszámoknak megfelelő KN-kódokról Az adóraktári, adómentes felhasználói, felhasználói, bejegyzett kereskedői, jövedéki engedélyes kereskedői, exportálói, importálói vagy jövedéki termék közösségi kereskedelmére jogosító engedéllyel rendelkező személy, amennyiben az engedélyében szereplő jövedéki terméknek a Jöt. 128/G. § (1) bekezdése szerint közzétett vámtarifaszáma és KN-kódja nem egyezik meg, legkésőbb május 31-ig köteles bejelenteni a vámhatóságnak az eltérést, amely bejelentés változás-bejelentésnek minősül.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.