Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Készítette: Szirmai István
AZ MSZ EN ISO 9001:2001 SZABVÁNY Készítette: Szirmai István
2
RÖVID TÖRTÉNET… ISO 9000 szabványcsalád első megjelenése: 1987.
Többször is módosították (pl. 1994) Jelenlegi verziója: december 15. Magyar szabványként márciusában jelent meg
3
JELLEMZŐI általános minőségbiztosítás helyett minőségirányítás
kizárás lehetősége összhang az ISO gyel felső vezetés szerepének kihangsúlyozása vevőközpontúság folyamatorientáció folyamatos fejlődés követelménye JELLEMZŐI
4
FOLYAMATMODELL PLAN ACT DO CHECK
5
A SZABVÁNY CÉLJA „ Ezt a nemzetközi szabványt belső vagy külső felek, beleértve a tanúsító testületeket, annak értékelésére használhatják, hogy képes-e a szervezet teljesíteni a vevő, a jogszabályok és a szervezet saját követelményeit. ”
6
ALAPELVEK (1) Vevőközpontúság Vezetési kultúra Munkatársak bevonása
Folyamatszemlélet
7
ALAPELVEK (2) Rendszerszemlélet Folyamatos fejlődés
Tényeken alapuló döntéshozatal Kölcsönösen előnyös szállítói kapcsolatok
8
A SZABVÁNY FELÉPÍTÉSE Előszó Bevezetés 1. Alkalmazási terület
2. Rendelkező hivatkozások 3. Kifejezések és meghatározások 4. A minőségirányítási rendszer 5. A vezetőség felelőssége 6. Erőforrás gazdálkodás 7. A termék előállítása 8. Mérés, elemzés és fejlesztés
9
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Dokumentációra vonatkozó követelmények Folyamatok definiálása, sorrendjük, kapcsolataik és kölcsönhatásaik meghatározása
10
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Belső dokumentumok kezelése Külső dokumentumok kezelése Feljegyzések kezelése - iratkezelés Feljegyzések kezelése – elektronikus adatok
11
A VEZETŐSÉG FELELŐSÉGI KÖRE
Elkötelezettség Vevőközpontúság Minőségpolitika Vezetőségi átvizsgálás Tervezés (minőségcélok!) Felelősségi kör hatáskör és kommunikáció
12
GAZDÁLKODÁS AZ ERŐFORRÁSOKKAL
Munkakörnyezet Erőforrások biztosítása Infrastruktúra Emberi erőforrások
13
A TERMÉK ELŐÁLLÍTÁSA Termék előállítás megtervezése
Vevővel kapcsolatos folyamatok Tervezés és fejlesztés Beszerzés Szolgáltatás nyújtása (Szabályozás – Azonosítás és nyomon követhetőség – Vevő tulajdona – Termék megóvása) A megfigyelő- és mérőeszközök kezelése
14
MÉRÉS, ELEMZÉS, FEJLESZTÉS
Megrendelők megelégedettsége Belső audit Szolgáltatás és folyamatok figyelemmel kísérése Nem megfelelő szolgáltatás kezelése Adatelemzések Helyesbítő tevékenységek Megelőző tevékenységek
15
A TANÚSÍTÁSI ELJÁRÁS
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.