Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Szirmai István

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Szirmai István"— Előadás másolata:

1 Készítette: Szirmai István
AZ MSZ EN ISO 9001:2001 SZABVÁNY Készítette: Szirmai István

2 RÖVID TÖRTÉNET… ISO 9000 szabványcsalád első megjelenése: 1987.
Többször is módosították (pl. 1994) Jelenlegi verziója: december 15. Magyar szabványként márciusában jelent meg

3 JELLEMZŐI általános minőségbiztosítás helyett minőségirányítás
kizárás lehetősége összhang az ISO gyel felső vezetés szerepének kihangsúlyozása vevőközpontúság folyamatorientáció folyamatos fejlődés követelménye JELLEMZŐI

4 FOLYAMATMODELL PLAN ACT DO CHECK

5 A SZABVÁNY CÉLJA „ Ezt a nemzetközi szabványt belső vagy külső felek, beleértve a tanúsító testületeket, annak értékelésére használhatják, hogy képes-e a szervezet teljesíteni a vevő, a jogszabályok és a szervezet saját követelményeit. ”

6 ALAPELVEK (1) Vevőközpontúság Vezetési kultúra Munkatársak bevonása
Folyamatszemlélet

7 ALAPELVEK (2) Rendszerszemlélet Folyamatos fejlődés
Tényeken alapuló döntéshozatal Kölcsönösen előnyös szállítói kapcsolatok

8 A SZABVÁNY FELÉPÍTÉSE Előszó Bevezetés 1. Alkalmazási terület
2. Rendelkező hivatkozások 3. Kifejezések és meghatározások 4. A minőségirányítási rendszer 5. A vezetőség felelőssége 6. Erőforrás gazdálkodás 7. A termék előállítása 8. Mérés, elemzés és fejlesztés

9 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Dokumentációra vonatkozó követelmények Folyamatok definiálása, sorrendjük, kapcsolataik és kölcsönhatásaik meghatározása

10 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Belső dokumentumok kezelése Külső dokumentumok kezelése Feljegyzések kezelése - iratkezelés Feljegyzések kezelése – elektronikus adatok

11 A VEZETŐSÉG FELELŐSÉGI KÖRE
Elkötelezettség Vevőközpontúság Minőségpolitika Vezetőségi átvizsgálás Tervezés (minőségcélok!) Felelősségi kör hatáskör és kommunikáció

12 GAZDÁLKODÁS AZ ERŐFORRÁSOKKAL
Munkakörnyezet Erőforrások biztosítása Infrastruktúra Emberi erőforrások

13 A TERMÉK ELŐÁLLÍTÁSA Termék előállítás megtervezése
Vevővel kapcsolatos folyamatok Tervezés és fejlesztés Beszerzés Szolgáltatás nyújtása (Szabályozás – Azonosítás és nyomon követhetőség – Vevő tulajdona – Termék megóvása) A megfigyelő- és mérőeszközök kezelése

14 MÉRÉS, ELEMZÉS, FEJLESZTÉS
Megrendelők megelégedettsége Belső audit Szolgáltatás és folyamatok figyelemmel kísérése Nem megfelelő szolgáltatás kezelése Adatelemzések Helyesbítő tevékenységek Megelőző tevékenységek

15 A TANÚSÍTÁSI ELJÁRÁS


Letölteni ppt "Készítette: Szirmai István"

Hasonló előadás


Google Hirdetések