Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)"— Előadás másolata:

1 Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)

2 Nyelv és kommunikáció Célok:
Tudja megérteni a szöveget és tudja használni az új szavakat Megértse, hogy a szövegnek van értelme Felismerjen egyszerű szavakat és betűket a szövegben Milyen formában lehet megvalósítani: Vegyen részt csoportokban Vegyen részt az aktivitásban Beszélgessen a csoporttársaival és az óvónővel egy meséről (pl. tudja elmesélni egy rövid mesének a tartalmát) Témák: Név és vezetéknév Családtagok Barátok, csoporttársai, akik őt körülveszik Saját szobája, óvodája, családi házuk Mik az elvárások (saját) a családjában és az óvodában

3 Tudományok Célok: Tudja a formákat, színeket és tudja is megnevezni a kapcsolatokat (térbeli kapcsolatok) Tudjon arról beszélni, amit a környezetében megfigyelt Legyen véleménye Milyen formában lehet megvalósítani? Ismerjen fel dolgokat, tárgyakat a teremből Ismerjen fel különbségeket és hasonlóságokat csoportok között Mondja meg, hogy hol van a teremben (asztalon, széken, jobbra vagy balra) Témák: Tudjon különbséget tenni a geometriai alakzatok között (kör, kocka, háromszög) Térbeli pozíciók: fent, lent, felette, jobbra, balra 1 – 5ig számolás

4 Ember és társadalom Célok: Ismerje és tartsa be a társadalmi szabályokat Tartsa be a közlekedési szabályokat Tudjon viselkedni egy megadott környezetben Milyen formában lehet megvalósítani? Tanítsa meg várni egy adott helyzetben Tanítsa meg a kötelességeit egy csoporton belül Tegyen fel kérdéseket a szabályokról Témák: Helység (a mi városunk) Az ország, ahol él Higiéniai szabályok A gyerekek jogai

5 Esztétika és kreativitás
Célok: Legyen képes végigkísérni ritmikusan egy éneket Tudja azt a felületet festeni, amit az óvó néni odaadott Ismerje föl a saját rajzát Milyen formában lehet megvalósítani? Ismertesse meg a festéket és az ecsetet Mutassa meg hogyan kell egyenes és görbe vonalakat húzni (nyitott és zárt) Tegyen ki két vagy több dekorációt, mintát ami ahhoz a témához kapcsolódik Témák: Tudjon vonalon belül festeni Tudjon nyomtatókat pecsételni Felületet tudjon ecsettel befesteni

6 Pszichomotorika Célok: Helyes testtatás kialakítása Tér-, időérzék kifejlesztése Legyen képes helyes testtartásra ülés, járás vagy mozgás közben Milyen formában lehet megvalósítani? Ismertesse a gyerekkel a mozgáshoz szükséges eszközöket (labda, ugrókötél, stb.) Játszva tanítsa meg a helyes testmozgást Tartassa be a gyerekekkel a higiéniai szabályokat Téma: Tudjon megnevezni testrészeket, amiket használ Alak mozgás (járás, szökés, szaladás) Tudjon szabályokat megérteni

7 Ki és milyen vagyok én (5-7 évesek)

8 Nyelv és kommunikáció Téma: név: vezetéknév, keresztnév Családtagok Saját szobájáról, családi házukról, óvodájáról Mik az elvárások a családban és az óvodában Tudományok Tudjon 1-től 10-ig számolni Tudja párba tenni őket (páros, páratlan) Sok, kevés, több, még több ismerete Meg tudja különböztetni a tárgyakat formájuk, nagyságuk szerint (kicsi, nagy, közepes) Meg tudja különböztetni a geometriai alakokat (kör, kocka) A térbeli elhelyezkedés (fent, lent, jobbra, balra, mellette) Az intervallum használata 1-től 10-ig (összeadás, kivonás) Az emberi test ismerete A család megjelenése különböző helyzetekben pl. asztalnál, parkban, kiránduláson, a kertben Különbségek a nyelvben, a vallásban

9 Ember és társadalom Téma: A gyerek megjelenése különböző helyzetekben (asztalnál, játéknál, sétálás közben, vendégségben) Lakhely Barátok, szomszédok Az ország, ahol él, és annak eredeti neve A nemek különbsége Kulturális különbségek Gyerekjogok

10 Esztétika és kreativitás
Téma: A természet, a tárgyak hangjai Beszéd, ének hangjai Hangszín szerint (magas,mély, halk, hangos) Ének, játék, zene Játék az énekkel (pl. körben áll egy kislányka) A tárgyak megnevezése (ceruza, vízfesték, ecset, plasztelin) Színek megnevezése (piros, sárga, kék, zöld), semleges színek (fekete, fehér), és ezek árnyalatai, amik képződnek belőle Pszichomotorika Testrészek megnevezése egy betöltött feladat után (nyak, láb, szem, fül, hát, térd – van két fülem, szemem, szám) Motorikus mozgás, a menés variánsai (szaladás, sétálás)

11 Mi volt és mi lesz a Földön (3-5 évesek)

12 Nyelv és kommunikáció Célok:
Különítsék el a hangokat és a szavakat és mondják helyesen Értsék meg azt, hogy az írásnak van értelme Hogyan lehet megvalósítani? Tanítsuk meg a következő kérdésekre válaszolni: Miért? Hol? Mikor? Mit jelent? Tanítsuk meg, hogy hogyan kell bánni egy könyvel, hol van az eleje és a vége, hogyan kell kinyitni Beszéljünk a mese a szereplőiről és meséljék el Téma: A körülötte lévő dolgok (ház, óvoda, csoport) A szokások, a helyi és nemzeti tradíciók A ruházat Az emberek és a születési helyek Az ősök, rokonok családon belül Történelmi események Anyagok, pl. föld, karton, fa, üvegek, műanyag Közlekedési járművek

13 Tudományok Célok: Ismerje meg a körülvevő világ elemeit (levegő, víz, növényzet) Megtanulja az égitesteket (nap, Föld, csillagok) Hogyan lehet megvalósítani? Játék közben beszélgessenek egy elképzelt világról pl. mintha a holdon lennének Tegyenek fel kérdéseket azzal kapcsolatban, amiket tanultak, és amiket észleltek Téma: Az évszakok változása Város, falú, völgy, hegy, folyók, tengerek A szerszámok és felszerelések a múltból Fiatalság, öregség, jelen, múlt, jövő Az emberek és aktivitásai

14 Ember és társadalom Hogyan lehet megvalósítani? Ismerje és használja a sürgősségi számokat (112) Válassza szét a képeket, könyveket, újságokat Ismerje az ország fővárosát Téma: nép, születési hely Háború, béke Együttélési szabályok Megnevezze a tárgyakat (evőeszközök)

15 Esztétika és kreativitás
Célok: Megkülönböztesse a zenei hangokat, amelyek már be vannak rögzülve Téma: Különböző hangszerek hangjai (dob, hegedű, zongora) Pszichomotorika 1. Különböző tornagyakorlatok

16 Mi volt és mi lesz a Földön (5-7 évesek)

17 Nyelv és kommunikáció Téma: Az ember és a Föld fejlődése Közlekedési eszközök (milyen volt régebb, milyen most és milyen lesz) Tudomány Célok: Gazdagítsa az élményét az előző matematikai ismeretek alapján (tárgyak megnevezése, mennyiség csoportosítása az alapján, hogy milyen a formája, színe és magassága) Számoljanak 1-től 10-ig felismerve azokat a csoportokat, amelyek 1-5-ig tartalmaznak tárgyakat Felismerjék és körbejárják szóban vagy körben, rajzoljanak különböző változásokat a környezetéből

18 Hogyan lehet megvalósítani?
Tanítsuk meg őket, hogy úgy tudják csoportosítani a dolgokat, hogy amelyik formán “a4” vagy “3”-ast azok mind kockák, és amelyekben “X4” van az virág Ismerje és használja a számokat Téma: Időtartam (most, akkor, később, nap, este) Ismerje és tudja használni a számokat 1-10-ig

19 Esztétika és kreativitás
Hogyan valósítsuk meg? Énekeljenek dalokat a gyerekekkel, és a gyerekek is próbáljanak egyedül vagy az óvónővel együtt Énekeljenek ismert dalokat úgy, hogy közben mozogjanak és használjanak hangszereket, pl. dobot, csengőt Téma: Természet hangja, tárgyak hangja a környezetből Különböző hangszerek hangja, pl. dob, hegedű, gitár Beszéd és az ének hangja Különböző hangszínek ismerete (magas, alacsony) Különböző tárgyak megkülönböztetése: ceruza, vízfesték Színek különböztetése: piros, sárga, kék, zöld, a fehér, fekete és ezek keverésének kombinációi Pszichomotorika Testrészek megnevezése Különböző mozgást fejlesztő táncok (mini-foci, mini-kosár)


Letölteni ppt "Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések