Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAnikó Bogdánné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap, az Alsó-Ausztria Tartomány Kultúrális és Művészeti Osztálya és Magyarország támogatásával valósul meg.
2
Borostyánkő Tanácsadó és Marketing Kft. – Út a fejlődéshez A Borostyánkő Tanácsadó és Marketing Kft. 2009-ben alakult azzal a céllal, hogy segítséget nyújtson vállalkozások fejlesztéséhez pályázati és saját forrásból az ötlet megszületésétől, a folyamat meghatározásán át, a források megkereséséig. Vállalja projektek nyomon követését, a piaccal, a partnerekkel való együttműködés megvalósítását. Ehhez cégünk teljes körű szolgáltatási palettával rendelkezik: tanácsadás, pályázati menedzsment, pályázati szolgáltatások végrehajtása, marketing, nyilvánosság feladatainak ellátása, humánerőforrás fejlesztés, kapacitásnövelés, kapcsolati tőke menedzsment.
3
Szolgáltatásaink: Vezetési tanácsadás Vállalkozás fejlesztés Humánerőforrás fejlesztés, kapacitásnövelés Kapcsolati tőke menedzsment Pályázati menedzsment Pályázati szolgáltatások végrehajtása Teljes körű marketing és nyilvánosság Társadalmi felelősségvállalás elősegítése
4
Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2009-2013PME tevékenység
5
Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Zoom Design2009-2013Marketing stratégia készítés, arculati kézikönyv készítés, informatikai felület kialakítása, szervezett média- megjelenések szervezése
6
Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Vas Megyei Önkormányzati Hivatal 2011Marketing, nyilvánosság, oktatás
7
Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Hegypásztor Kör2009-2013Nemzetközi néprajzi tábor szervezése, vásári megjelenés szervezése, promóciós film készítés, katalógus készítés, szórólapkészítés
8
Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Pannon Helyi Termék Kft.2011.Receptgyűjtés, receptúra gyűjtemény létrehozása Pannon Helyi Termék Kft.2011.Helyi termékfejlesztési feladat ellátása Len-Go Kft.2011.Megvalósítási tanulmány, komplex pályázati anyag elkészítése, pályázati projekt menedzselése
9
Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Regionális Humán Innováció Képzési Közhasznú Nonprofit Kft. 2013.Kézművesek lekérdezése, helyzetelemzés készítése, marketingstratégia készítése, üdülőcsomagok kidolgozása Nyugat-Pannon Terület- és Gazgaságfejlesztési Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. 2013.Akcióterv készítése Vasvár Város Önkormányzata 2012-2014PR, kommunikációs feladatok
10
EDUCORB extended – tudományos kísérés A tudományos kísérés során az óvodában megkezdett és az iskolában tovább folytatódó nyelvtanulás folyamatát szakértő kíséri végig, értékeli, és az értékelés eredményeit egy dokumentumban foglalja össze, ezzel biztosítva a fenntarthatóságot, és segítve a „jó gyakorlat – modell” átültethetőségét más térségekre.
11
A tudományos kísérés tevékenység elsődleges céljai: Az EDUCORB extended projekt keretében, a Sopron-Fertőd kistérségben működő példa vizsgálata és elemzése A fenntarthatóság lehetőségeinek vizsgálata A működő rendszer erősségeinek és gyengeségeinek feltárása, a gyengeségek orvoslása, a javaslatok megfogalmazása (akár a régióban működő más példák vizsgálata mellett)
12
Interjú-kérdéssor intézményvezetők részére Oktatási modell bemutatása Intézményi nyelvoktatással kapcsolatos általános tapasztalatok Program beilleszthetősége a nevelési/oktatási programba Működés/működtethetőség jogi keretfeltételei, jogszabályi háttere Humán erőforrás, finanszírozás biztosítása az intézmény részéről Az óvodai és az iskolai nyelvoktatás közötti kapcsolat Az idegen-nyelvtanulás előnyei, esetleges hátrányai Utazó pedagógus integrálása az intézmény életébe Javaslatok a modell hosszú távú fenntarthatósága érdekében
13
Interjú-kérdéssor óvónők részére Személyes tapasztalatok az intézményi nyelvoktatással kapcsolatban Nyelvi foglalkozások beillesztése a nevelési programba/tantervbe, az óvodai/iskolai mindennapokba Idegen-nyelv tanulás hatása a nyelvi fejlődésre, egyéb készségek fejlődésére Idegen-nyelv tanulás előnyei, esetleges hátrányai Gyermekek élményei a nyelvtanulás során Szülői vélemények Utazó pedagógusokkal való kapcsolat kialakítása, információáramlás biztosítása
14
Interjú-kérdéssor utazó pedagógusok részére Oktatási modell bemutatása, más nyelvi oktatási formáktól való megkülönböztetése Nyelvi foglalkozások beillesztése a nevelési programba/tantervbe Utazó pedagógus és óvónők közötti információáramlás biztosítása Foglalkozások/nyelvoktatás módszertana Tananyag Eszközök, segédanyagok használata Az óvodai nyelvtanulás hatása az iskolai nyelvtanulásra A megtanult ismeretek és kötelező nyelvoktatás kapcsolata Javaslatok a modell hosszú távú fenntarthatósága érdekében
15
Elégedettségi kérdőív szülőknek - óvoda 75 szülő töltötte ki a kérdőívet Mind a 75 kérdőívet kitöltő magyar nemzetiségű és magyar anyanyelvű A 75 válaszoló közül 4 volt, akinek a gyermeke más idegen nyelvet is tanul – ez a nyelv az angol.
16
Kor szerinti megoszlás
17
Nem szerinti megoszlás
18
Iskolai végzettség
19
Beszélnek-e idegen nyelvet?
20
Elégedettségi kérdőív szülőknek - iskola 50 szülő töltötte ki a kérdőívet Az 50 szülőből 47 magyar nemzetiségű és anyanyelvű, 3 horvát nemzetiségű és anyanyelvű Az 50 válaszoló közül 16 szülő gyermeke tanul más idegen nyelvet is (horvátot és/vagy angolt)
21
Kor szerinti megoszlás
22
Iskolai végzettség
23
Beszélnek-e idegen nyelvet?
24
Interjú tapasztalatok – előnyök, javaslatok Szabadon meghatározott játékos feladatok (iskola) Kiscsoportos oktatás (iskola) Az óvodai nyelvtanulás után nem marad ki akár több év, folytatódik a játékos nyelvtanulás Napi tevékenységekbe való bekapcsolódás (óvoda) Nagy szerepe van a készség és képességfejlesztésben (óvoda) Javaslat: oktatás végén tábor, verseny, kirándulás nyelvterületre
25
Interjú tapasztalatok – hátrányok, javaslatok Konkrét tananyag hiánya (iskola), módszertani kézikönyv nem jutott el az új oktatókhoz Új oktatók (iskola), nincs visszajelzés a szülők részéről Átjárhatóság biztosítása az óvoda és az iskola között (sok esetben ugyanazt a szókincset sajátítja el, mélyíti el az iskolás) Utazó pedagógus helyett iskolai oktató (ismertség, kötődés) Utazó pedagógus állandósága (óvoda) Finanszírozás feltétlenül szükséges
26
KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.