Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap,"— Előadás másolata:

1 Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap, az Alsó-Ausztria Tartomány Kultúrális és Művészeti Osztálya és Magyarország támogatásával valósul meg.

2 Borostyánkő Tanácsadó és Marketing Kft. – Út a fejlődéshez  A Borostyánkő Tanácsadó és Marketing Kft. 2009-ben alakult azzal a céllal, hogy segítséget nyújtson vállalkozások fejlesztéséhez pályázati és saját forrásból az ötlet megszületésétől, a folyamat meghatározásán át, a források megkereséséig.  Vállalja projektek nyomon követését, a piaccal, a partnerekkel való együttműködés megvalósítását.  Ehhez cégünk teljes körű szolgáltatási palettával rendelkezik: tanácsadás, pályázati menedzsment, pályázati szolgáltatások végrehajtása, marketing, nyilvánosság feladatainak ellátása, humánerőforrás fejlesztés, kapacitásnövelés, kapcsolati tőke menedzsment.

3 Szolgáltatásaink:  Vezetési tanácsadás  Vállalkozás fejlesztés  Humánerőforrás fejlesztés, kapacitásnövelés  Kapcsolati tőke menedzsment  Pályázati menedzsment  Pályázati szolgáltatások végrehajtása  Teljes körű marketing és nyilvánosság  Társadalmi felelősségvállalás elősegítése

4 Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2009-2013PME tevékenység

5 Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Zoom Design2009-2013Marketing stratégia készítés, arculati kézikönyv készítés, informatikai felület kialakítása, szervezett média- megjelenések szervezése

6 Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Vas Megyei Önkormányzati Hivatal 2011Marketing, nyilvánosság, oktatás

7 Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Hegypásztor Kör2009-2013Nemzetközi néprajzi tábor szervezése, vásári megjelenés szervezése, promóciós film készítés, katalógus készítés, szórólapkészítés

8 Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Pannon Helyi Termék Kft.2011.Receptgyűjtés, receptúra gyűjtemény létrehozása Pannon Helyi Termék Kft.2011.Helyi termékfejlesztési feladat ellátása Len-Go Kft.2011.Megvalósítási tanulmány, komplex pályázati anyag elkészítése, pályázati projekt menedzselése

9 Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Regionális Humán Innováció Képzési Közhasznú Nonprofit Kft. 2013.Kézművesek lekérdezése, helyzetelemzés készítése, marketingstratégia készítése, üdülőcsomagok kidolgozása Nyugat-Pannon Terület- és Gazgaságfejlesztési Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. 2013.Akcióterv készítése Vasvár Város Önkormányzata 2012-2014PR, kommunikációs feladatok

10 EDUCORB extended – tudományos kísérés  A tudományos kísérés során az óvodában megkezdett és az iskolában tovább folytatódó nyelvtanulás folyamatát szakértő kíséri végig, értékeli, és az értékelés eredményeit egy dokumentumban foglalja össze, ezzel biztosítva a fenntarthatóságot, és segítve a „jó gyakorlat – modell” átültethetőségét más térségekre.

11 A tudományos kísérés tevékenység elsődleges céljai:  Az EDUCORB extended projekt keretében, a Sopron-Fertőd kistérségben működő példa vizsgálata és elemzése  A fenntarthatóság lehetőségeinek vizsgálata  A működő rendszer erősségeinek és gyengeségeinek feltárása, a gyengeségek orvoslása, a javaslatok megfogalmazása (akár a régióban működő más példák vizsgálata mellett)

12 Interjú-kérdéssor intézményvezetők részére  Oktatási modell bemutatása  Intézményi nyelvoktatással kapcsolatos általános tapasztalatok  Program beilleszthetősége a nevelési/oktatási programba  Működés/működtethetőség jogi keretfeltételei, jogszabályi háttere  Humán erőforrás, finanszírozás biztosítása az intézmény részéről  Az óvodai és az iskolai nyelvoktatás közötti kapcsolat  Az idegen-nyelvtanulás előnyei, esetleges hátrányai  Utazó pedagógus integrálása az intézmény életébe  Javaslatok a modell hosszú távú fenntarthatósága érdekében

13 Interjú-kérdéssor óvónők részére  Személyes tapasztalatok az intézményi nyelvoktatással kapcsolatban  Nyelvi foglalkozások beillesztése a nevelési programba/tantervbe, az óvodai/iskolai mindennapokba  Idegen-nyelv tanulás hatása a nyelvi fejlődésre, egyéb készségek fejlődésére  Idegen-nyelv tanulás előnyei, esetleges hátrányai  Gyermekek élményei a nyelvtanulás során  Szülői vélemények  Utazó pedagógusokkal való kapcsolat kialakítása, információáramlás biztosítása

14 Interjú-kérdéssor utazó pedagógusok részére  Oktatási modell bemutatása, más nyelvi oktatási formáktól való megkülönböztetése  Nyelvi foglalkozások beillesztése a nevelési programba/tantervbe  Utazó pedagógus és óvónők közötti információáramlás biztosítása  Foglalkozások/nyelvoktatás módszertana  Tananyag  Eszközök, segédanyagok használata  Az óvodai nyelvtanulás hatása az iskolai nyelvtanulásra  A megtanult ismeretek és kötelező nyelvoktatás kapcsolata  Javaslatok a modell hosszú távú fenntarthatósága érdekében

15 Elégedettségi kérdőív szülőknek - óvoda  75 szülő töltötte ki a kérdőívet  Mind a 75 kérdőívet kitöltő magyar nemzetiségű és magyar anyanyelvű  A 75 válaszoló közül 4 volt, akinek a gyermeke más idegen nyelvet is tanul – ez a nyelv az angol.

16 Kor szerinti megoszlás

17 Nem szerinti megoszlás

18 Iskolai végzettség

19 Beszélnek-e idegen nyelvet?

20 Elégedettségi kérdőív szülőknek - iskola  50 szülő töltötte ki a kérdőívet  Az 50 szülőből 47 magyar nemzetiségű és anyanyelvű, 3 horvát nemzetiségű és anyanyelvű  Az 50 válaszoló közül 16 szülő gyermeke tanul más idegen nyelvet is (horvátot és/vagy angolt)

21 Kor szerinti megoszlás

22 Iskolai végzettség

23 Beszélnek-e idegen nyelvet?

24 Interjú tapasztalatok – előnyök, javaslatok  Szabadon meghatározott játékos feladatok (iskola)  Kiscsoportos oktatás (iskola)  Az óvodai nyelvtanulás után nem marad ki akár több év, folytatódik a játékos nyelvtanulás  Napi tevékenységekbe való bekapcsolódás (óvoda)  Nagy szerepe van a készség és képességfejlesztésben (óvoda)  Javaslat: oktatás végén tábor, verseny, kirándulás nyelvterületre

25 Interjú tapasztalatok – hátrányok, javaslatok  Konkrét tananyag hiánya (iskola), módszertani kézikönyv nem jutott el az új oktatókhoz  Új oktatók (iskola), nincs visszajelzés a szülők részéről  Átjárhatóság biztosítása az óvoda és az iskola között (sok esetben ugyanazt a szókincset sajátítja el, mélyíti el az iskolás)  Utazó pedagógus helyett iskolai oktató (ismertség, kötődés)  Utazó pedagógus állandósága (óvoda)  Finanszírozás feltétlenül szükséges

26 KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések