Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHanna Faragóné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Z T E F C „90 ÉV TRADÍCIÓ” „MÚLT, JELEN, JÖVŐ” „EGY SZÍV, EGY DOBBANÁS”
2
Miért legyek futballszurkoló? Családi tradíciók miatt ( a családban valaki focizott vagy rendszeres mérkőzésre járó) Én is focizom ( szeretem a csapatomat, a városomat ) A baráti közösségemben fociznak vagy rendszeresen mérkőzésre járnak A városom csapata nagy sikert ér el, ezért „sikk” lesz mérkőzésre járni
3
Miért jó futballszurkolónak lenni? Erősíti az empátiakészséget Új emberi kapcsolatok alakulhatnak ki Közös csapat – közös szenvedély Szórakozást nyújt A közösségi morált növeli Két-három órára kizárja a külvilág problémáit Segít levezetni az egész héten felgyűlt adrenalint Jó időben, jó helyen, jó csapatokkal a családoknak is remek élményt nyújt
4
Miért és hová tűntek el a futballszurkolók? Az utóbbi 20 évben folyamatosan csökken a nézőszám Kevesebb utánpótlás labdarúgó – kevesebb néző A futball minősége folyamatosan romlik A vidéki bázisokból eltűntek a helyi kötődésű labdarúgók Szerethető csapat – szerethető közösség hiánya ( nem feltétlenül a helyezés számít eredmények ) Az infrastruktúra állapota lelombozó Rengeteg alternatív szórakozási lehetőség jelent meg a futballon kívül Pozitív média támogatás teljes hiánya A „bulvárosodás” erősödése ( nem a tények számítanak, hanem a minél nagyobb visszhang) A kereskedelmi médiumokból teljesen kiszorult a labdarúgás illetve kizárólag negatív hangvételben jelenik meg (még sportösszefoglaló sincs ) Az iskolákban nincsenek szervezőemberek Nincsenek a pályán példaképek Nincsenek felépített eredmények A sportcsatornák elterjedése és az ott látott mérkőzések azt az illúziót keltik, hogy mindenhol jó, csak itthon nem… ( 1000 ember előtt egy MU meccs is unalmasnak tűnne ) A klubépítés ritka kivétellel itthon ismeretlen fogalom ( a Győr, Diósgyőr, Videoton és a Debrecen a helyes irányba indult el ) Közös büszkeség – közös csapat ( ma mindenben a külföldi mintákat követjük, sajnos még a csapatválasztásban is ) A szurkolói utánpótlás nevelése ugyanolyan fontos, mint a labdarúgóké!
5
Hogyan próbáljuk meg a lehetetlent? Elkötelezettség, alázat, munka A környezet tökéletes ismerete A feladatunk tökéletes ismetere, a céljaink meghatározása Az ehhez szükséges eszközök felmérése és legjobb felhasználása Jó kapcsolatok „fent és lent” is Kitartás és elszántság Az eladhatatlan eladása A szurkolói motivációk ismerete ( idősebb, fiatalabb, nő vagy férfi stb.) Folyamatos kommunikáció A klubnál zajló POZITÍV és NEGATÍV dolgok tolmácsolása A szurkoló formáljon véleményt, de ne formálja a klubot ( a klubidentitást a hagyományok, a város, a tulajdonos, a csapat közösen határozza meg ) A szurkoló partner, nem ellenség A szurkoló nem ELLENSÉG!
6
Hogyan csináljuk Zalaegerszegen? Megyei és városi címlista a lehetséges intézményekről A városi Oktatási Bizottsággal jó kapcsolat Alpolgármesteri, polgármesteri „ráhatás” Plakátozás és szórólapozás a megyében, „direkt marketing” a megyei polgármesteri hivatalokban és iskolákban Az elkötelezett tanárok és kapcsolatok felkutatása Az iskolások számára kedvező konstrukció kidolgozása A vidéki tanulóknak lehetőség biztosítása, hogy eljuthassanak a mérkőzésre Kultúrált elhelyezés (szándékosan az ultráink között!) Tanári felügyelet Megfelelő kiszolgálás A médiumok használata ( helyi lap, Szuper és Megainfó, regionális tv stb. ) Közösségi oldalak használata!!!
7
„Szokásos” és „Extra” elemek Cél: a klub és a szurkolók közötti kapcsolat erősítése egyéb felületeken is „Szokásos” építőelemek : barátságos meccs, pályaavató, karitatív megjelenések, iskolalátogatások stb. „Extra” építőelemek : családi nap, koncertek, szurkolói és szponzori tornák, Főiskolai Fesztiválon főzőverseny stb. KÖZÖSSÉGI ÉLMÉNY!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.