Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,"— Előadás másolata:

1 Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok, 2006. VIII. 30.

2 KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A SZAKKÉPZÉSBEN A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ÉS KONKRÉT HATÁSA A FELSŐFOKÚ KÉPZÉSEKRE  STRUKTÚRA  STRUKTÚRA (KONKRÉT KÉPZÉSEK, MEGOSZLÁS)  TARTALOM  TARTALOM ( LÉNYEGES TARTALMI VÁLTOZÁSOK)  INNOVATÍV MÓDSZEREK  INNOVATÍV MÓDSZEREK (TANÍTÁS-TANULÁS, TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS, ELŐZETES TUDÁS MÉRÉS ÉS BESZÁMIÍTÁS, ÚJ SZOLGÁLTATÁSOK)

3 A SZAKMASTRUKTÚRA JELLEMZŐI  RENDSZER SZINTŰ FEJLESZTÉS ( TARTALMI) (Jellemzők: átjárhatóság, rugalmasság)  MODULOKBÓL ÉPÍTKEZIK (egymásra épül, közös modulok vannak, ezért a vertikális és horizontális átjárhatóság, beszámíthatóság a jellemző.  KONKRÉT MUNKAADÓI ELVÁRÁSOKRA ÉPÍT.

4 SZAKMASTRUKTÚRA JELEMZŐI  ALAPSZAKKÉPZÉSEK, ELÁGAZÁSOK ÉS RÁ- ÉPÜLÉSEK RENDSZERE  RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER IS (mely magába foglalja bementő tudás, a képzés moduljainak, továbbá a kimeneti kompetenciának az értékelését)

5 A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMAI FELADATOK ELVÉGZÉSE A SZAKMAI FELADATOK ELVÉGZÉSE  SZAKMAI ISMERETEK  SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁSOK  MÓDSZERKOMPETENCIÁK (pl. logikus gondolkodás)  TÁRSAS KOMPETENCIÁK (pl. együttműködési, kapcsolatteremtő készség, kompromisszum készség)  SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK (pl. önállóság, felelősség, megbízhatóság, tanulási készség)

6 A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMA GYAKORLÁSÁHOZ SZÜKSÉGES TOVÁBBI KOMPETENCIÁK  TANULÁSI, ÖNÁLLÓ TANULÁSI KÉPESSÉG  ÖNÉRTÉKELÉSI KÉPESSÉG  ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG  KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG SZAKMAI GYAKORLAT (KÜLSŐ) - MINIMUM 3 HÓNAP SZAKMAI GYAKORLAT (KÜLSŐ) - MINIMUM 3 HÓNAP

7 A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK VALAMENNYI KÉPZÉS TARTALMAZZA:  SZAKMAI NYELVI KOMPETENCIA (MÁS-MÁS SZINTEN SZÖVEGÉRTÉS, SZÓKINCS ÉS KOMMUNIKÁCIÓ)  ECDL KOMPETENCIA (NEM BIZONYÍTVÁNY, TUDÁS)  CSOPORTMUNKÁRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS (PROJEKT ALAPISMERETEK, PROJEKT MENEDZSMENT)

8 A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK VALAMENNYI KÉPZÉS TARTALMAZZA:  SZAKMAI NYELVI KOMPETENCIA (MÁS-MÁS SZINTEN SZÖVEGÉRTÉS, SZÓKINCS ÉS KOMMUNIKÁCIÓ)  ECDL KOMPETENCIA (NEM BIZONYÍTVÁNY TUDÁS)  CSOPORTMUNKÁRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS (PROJEKT ALAPISMERETEK, PROJEKT MENEDZSMENT)

9 A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK  TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE (a tanulás tanulása, önálló és elektronikus tanulásra való felkészítés)  LOGIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE (az algoritmikus készség fejelesztése)  ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE

10  MÓDSZEREK ÉS ALKALMAZÁSUK  SZOLGÁTATÁSOK TERVEZÉSE, MEGVALÓSÍTÁSA  MODULOKBÓL ÉPÜLŐ, RUGALMAS TANÍTÁS- TANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE, ÉRTÉKELÉSE  ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK TERVEZÉSE  GAZDASÁGOSSÁG, KÖZÖS MODULOK  INNOVATÍV MÓDSZEREK A VIZSGÁZTATÁSBAN MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ? MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ?

11 KÉPZÉSI, ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) munka  TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) munka  PROJEKT- MUNKA, TANULÓI EGYÜTTMÜKÖDÉS  TRÉNINGEK, KÉSZSÉG-, ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS  ÖNÁLLÓ TANULÁS, ÖNÉRTÉKELÉS  ÚJ – MOTIVÁLÓ – TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) TANÍTÁS-TANULÁSI MÓDSZEREK

12 ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS  ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  DINAMIKUS E-TANULÓI INFORMÁCIÓS RENDSZER  E-KONZULÁCIÓS RENDSZER  E-VIZSGA RENDSZER  TANULÓ-KÖVETÉSI RENDSZER  KOMPETENCIA BIZONYÍTVÁNY (EUROPASS) SZOLGÁLTÁSOK FEJLESZTÉSE

13  A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési)  MENEDZSMENT, TANÁROK KÉPZÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák)  A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai)  FELKÉSZÍTÉS AZ E-TANANYAGOK HASZNÁLATÁRA (a képzési folyamatban résztvevők MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT ?

14 PÉLDA EGY FSZ KÉPZÉS FEJLESZTÉSÉRE I.d i g i t á l i s i s t u d á s I.Szemeszter: Tanulástechnika, projekt alapok, kommunikáció (szakmai) II.Tárgyalástechnika, viselkedéskultúra. Személyiségfejlesztő tréning III.Projektmenedzsment. Szakismeretei alkalmazás (csoportos projektmunka)

15 PÉLDA EGY FSZ KÉPZÉS FEJLESZTÉSÉRE IV. Szemeszter: Munkaerőpiaci ismeretek, álláskeresési technikák (önmenedzselés) Szakismereti alkalmazás (statisztikai IR., adatbányászat) SZAKMAI GYAKORLAT (komplex mérés és értékelés) Egyén projektmunka (szakdolgozat)

16 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET balassa@szamalk.hu


Letölteni ppt "Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések