Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Gyakorlat - Motivátorok és Determinánsok
Turisztikai fogyasztói magatartás 2. és 3. előadás Ez a sablon használható kezdőfájlként egy projekt mérföldköveivel kapcsolatos friss információk közlésére. Szakaszok A jobb gombbal a diákra kattintva szakaszokat vehet fel. A szakaszok segítséget nyújtanak a diák rendszerezéséhez vagy több szerző esetén az együttműködéshez. Jegyzetek A Jegyzetek szakaszba előadói jegyzeteket írhat, vagy további információkat adhat meg a közönség részére. Ezeket a jegyzeteket az előadás folyamán a Bemutatónézetek lapon tekintheti meg. Tartsa szem előtt a betűméretet (fontos a kisegítő lehetőségek, a láthatóság, a videoklip-rögzítés és az online hasznosítás szempontjából) Összehangolt színek Különösen ügyeljen a grafikonokra, a diagramokra és a szövegdobozokra. Vegye figyelembe, hogy a résztvevők a bemutatót fekete-fehér vagy szürkeárnyalatos formátumban nyomtatják ki. Nyomtasson egy tesztlapot, és ellenőrizze, hogy a színértékek hatásosak-e, ha a bemutatót fekete-fehér és szürkeárnyalatos formátumban nyomtatják ki. Ábrák, táblázatok és grafikonok Ügyeljen az egyszerűségre: ha csak lehet, használjon egységes, a figyelmet nem elterelő stílusokat és színeket. Lássa el felirattal az összes grafikont és táblázatot.
2
Esettanulmány: 80 nap alatt a föld körül – J. Verne
Milyen motivációtípus, és milyen motivátorok , determinánsok határozzák meg Phileas Fogg és Passepartout utazását? Változnak-e a motivátorok és determinánsok az út során? Mik az út fő állomásai? Van-e olyan eleme az útnak, ahol meghatározó a külső determinánsok szerepe Fogg, illetve Passepartout számára? Mi a projekt jellege? Határozza meg a projekt célját Hasonlít-e a projekt egy korábbi munkára, vagy teljesen új? Határozza meg a projekt hatókörét A projekt kapcsolódik más projektekhez, vagy önálló? * Megjegyzendő, hogy heti állapotértekezletekhez erre a diára nincs szükség
3
emlékeztető: TURIZMUS FAJTÁK Rokonok és barátok látogatása
Motivátorok: utazzunk, vagy ne, ha igen, hová? Fizikai: relaxáció, napsütés, egészség, mozgás… Érzelmi: nosztalgia, románc, kaland, menekülés, fantázia Személyes: barátok-rokonok látogatása, új barátok szerzése, másoknak megfelelés, szűkös anyagi helyzethez alkalmazkodás Személyes fejlődés: tudás bővítése, új készség megtanulása Státusz: exkluzivitás, divatosság, jó vétel, kiemelkedő költségi lehetőség Kulturális: látnivalók, új kultúrák megtapasztalása TURIZMUS FAJTÁK Rokonok és barátok látogatása Üzleti (hivatás-)turizmus Vallási turizmus Egészségturizmus Szociálturizmus Tanulmányi célú turizmus Kulturális turizmus Természetjáró turizmus Hedonista turizmus Aktív turizmus Különleges célú turizmus Személyes determinánsok Körülmények: egészség, jövedelem, szabadidő, munkahelyi kötelezettségek, családi kötelezettségek, jármű birtoklása… Ismeretek: a desztinációról, turisztikai termékekről, versenytárs szolgáltatókról… Tapasztalatok: utak típusáról, desztinációkról, turisztikai termékekről, másokkal való utazásról, árkedvezmények lehetőségéről Észlelés, attitűd: desztinációkról, turisztikai szolgáltatókról, politikai nézetek, országok-kultúrák preferálása, félelem egyes utazási módoktól, előre tervezés képessége, értéket várunk a pénzünkért, elképzelés az elvárt turista-magatartásról Külső determinánsok: Barátok, rokonok nézetei A turizmus szakma marketing akciói A média hatása Politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai tényezők: nemzeti, globális :51 Bacsi, CBT- 3
4
Fogg: Passepartout: Út típusa? Motivátorok: Fizikai Érzelmi Személyes Személyes fejlődés Státusz Kulturális Belső determinánsok: Körülmények Ismeretek Tapasztalatok Észlelés,attitűd Külső: Barátok, rokonok Turizmus szakma Média Társ-gazd-pol-techn viszonyok
5
INDULÁSKOR Fogg: Passepartout: Út típusa? Különleges célú hivatás Motivátorok: Fizikai Érzelmi Személyes Megfelelés Anyagi helyzethez alkalmazkodás, megfelelés Személyes fejlődés nem Státusz elismertség Kulturális Belső determinánsok: Körülmények Igen (jöv, szabadidő) Ismeretek igen Igen Tapasztalatok Észlelés,attitűd Igen (+) Igen (-) Külső determinánsok: Barátok, rokonok Turizmus szakma Média Morning Chronicle Társ-gazd-pol-techn viszonyok Utazási technológia
6
Az út főbb állomásai London – Európa – Szuez: vonat és gőzhajó
Szuez – Bombay: gőzhajó Bombay-Kalkutta: Kholby-majorig vasút . Allahabad-ig: elefánt Allahabad-Kalkutta: vonat Kalkutta –Szingapúr - Hongkong: gőzhajó Hongkong: (a csatlakozás lekésése) Passepartout: gőzhajóval Jokohamába Fogg, Mrs Auda, Fix: vitorlással Sanghajba – onnan gőzhajó Jokohamába Jokohama – San Francisco: gőzhajó San Francisco – New York: vonat Plum Creek: indián támadás, lemaradnak a vonatról Plum Creek-Omaha: jégvitorlás Omaha-Chicago-New York: vonat New-York – Liverpool: hajó (késés) Liverpool-London: vonat London- Reform Klub: bérkocsi Az út főbb állomásai
7
Az utazók tipizálása, a vásárlási döntés
Jellemezze Phileas Fogg, Passepartout Fix felügyelő viselkedését az Indiát átszelő utazás alatt Az elemzéshez használja a következő tipológiákat: - Plog, és Cohen (1979!) Middleton és Clarke (2001) szegmentálása Hogyan írhatnánk le Phileas Fogg vásárlási döntésének folyamatát a Hongkong –Sanghaj és a New York – Liverpool útvonalra? A döntést megelőző szakasz szempontjai A vásárlás folyamata A vásárlás utáni visszacsatolás, fogyasztói elégedettség
8
Milyen az út során az utazók elégedettsége?
Milyen stressz – elemekkel kell megküzdenie? Milyen kritikus incidensekkel találkozik az út során?
9
Milyen desztinációt javasolna a könyv szereplőinek?
Milyen marketing üzenettel invitálná a főszereplőket az Ön által javasolt utazásra?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.