Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Amilyen korán csak lehet
Az esélyteremtés komplex és bonyolult kérdésköre Amilyen korán csak lehet Kovács Erika - Kőpatakiné Mészáros Mária Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
2
Kisgyermekkor komplex értelmezése
3
Kisgyermekkor komplex értelmezése
4
Amikor a cél változik…
5
) A 70-es években végzett több kutatás is “demonstrálta a [korai] fejlesztési programok hatékonyságát és megvalósíthatóságát mind a születéskor veszélyeztetett, mind a már fogyatékossággal születő gyermekek esetében.” (Nicaise, 2000) „Véletlenül akadtunk rá erre a módszerre, ha ez nincs Julcsi nem járhatna most többségi iskolába” „Ha már én nem kaptam meg a törődést legalább neki legyen jobb” „A korai fejlesztés igen hatékony eszköz a további társadalmi és/vagy oktatásügyi kirekesztés ellen.” (Nicaise, 2000) A korai intervenció: bölcs befektetés, hatalmas megtakarítások. (Graham Allen, 2011) „Bárhova elviszem,csak valaki mondja meg, hogy hova” A koragyerekkori intervenció értéke pénzben mérhető és javíthatja a gyerekek életminőségét. (Tim Linehan, 2011) „Ha rendszeresen járunk tényleg változni fog?”
6
Keressük a megoldást Megoldás keresése Feladatok Tevékenységek
Programok Intézkedé-sek Stratégiák Támogatások Szabályozók
7
Együttműködések létrehozása
Megoldás keresése Tervezés Feltételek megteremtése Folyamatok működtetése Mindennapi gyakorlat
8
Lehetséges jövőkép
9
Az innováció kézenfekvő területei
10
Ajánlások – kínálkozó szerepek
11
1. Az ETA figyelmébe Az érdeklődés felkeltése a téma iránt
Tudásfrissítés-és háttér Aktív szereplők keresése Működő hálózatok HE újraépítése
12
2. Döntéshozók figyelmébe
1) Az érintettek komplex támogatási rendszerének a kidolgozása és a támogató gyakorlat kialakítása. 2) A koragyermekkori támogatások ráépítése azokra a prevenciós típusú családcentrikus megoldásokra, amelyek kapcsolódnak a különböző célprogramokhoz. 3) A pályázati megoldások alkalmazása mellett a komplex, rendszer szintű fejlesztés megvalósítása, biztosítva a szükséges külső humán és infrastrukturális erőforrásokat. 4) A koragyermekkori intervencióval összefüggő fejlesztésekben a résztvevők és a külső támogató rendszerek érdekeltségének megtalálása. 5) Prioritások: a támogató eszközrendszer (továbbképzés, szakmai szolgáltatások, tanácsadás stb.) megerősítése, jó gyakorlatok elterjesztése, a fejlesztés eredményeinek, és az értékelésüknek az összekapcsolódása. 6) A szakmaközi együttműködések serkentése, abban a kulcsszereplők részvételének megvalósítása, a horizontális tanulás lehetőségének támogatása.
13
3. A hazai alapozás szereplőinek figyelmébe
Van-e és leírható-e a területre jellemző innovációs modell, amelynek azonosíthatók a résztvevői, a jellemző kapcsolatai, a kommunikációs és koordinációs gyakorlatai, a tudásterjesztés jellemzői és annak szereplői, tudáshiány-tudástöbblet és tudásáramlás jellegzetességei és lehetőségei. Kik a kimaradó szereplők és miért? Meg tudjuk-e mondani, hogy mit tegyenek, és hogyan? A partnerek (szülők, társszakmák-és tárcák, szervezetek, egyesületek) megnyerése mennyire van az előtérben, jelent-e ez innovációs késztetést? Kell-e, lehet-e és ha igen, akkor hogyan lehet a kulcsszereplők aktivitását, együttműködését javítani?
14
Köszönjük a figyelmet!
15
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.