Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgoston Szilágyi Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
Dr. Mátyás Judit Pécs
2
Bevezetés az idegen nyelveken, főképpen angolul és németül folyó képzések jelentősége olvasás és szövegértés készségének fejlesztése
3
Az idegennyelv-tudás jelentősége a szakember számára
naprakész ismeretek, információk
4
180 hallgató 3 különböző 60 fős csoportban
Olvasás, tanulás idegen nyelve(ke)n Olvasási/tanulási módszerek és stratégiák A megfigyelés során alkalmazott szintetikus olvasási módszer 180 hallgató 3 különböző 60 fős csoportban
5
szintetikus olvasás tanulási stratégiák
6
a szintetikus, közvetlen megértésen alapuló olvasás
(Majorné 1980) potenciális szókincs
7
- összetett, - képzett szavak, - nemzetközi kifejezések (internacionalizmusok, anglicizmusok)
8
Kapitalgesellschaftsgewinnasschüttungssatz
9
igekötők interferencia
10
Kreativitás A kreativitás szellemi rugalmasságot, szokatlan asszociációkat, az információk újfajta átstrukturálását jelenti. (Leone 1997)
11
Tanulási stratégiák A tanulói önállóság kérdése a St.Galleni Tudományegyetem Gazdaságpedagógiai Intézetében kifejlesztett tanulási/olvasási stratégiák tükrében (Metzger 2010)
12
- Motiváció - Időbeosztás - Koncentráció - Félelem és stressz - Lényegfelismerés - Információfeldolgozás - Vizsgázás - Önkontroll
13
Konklúzió és kitekintés a megfigyelési eredmények tükrében
kétmintás t-próba tanulási/olvasási stratégiák használata az szintetikus olvasási módszerrel együtt! olvasás anyanyelven és idegen nyelveken (Szépe 2000)
14
Olvasási készség “Az anyanyelvi nevelésre hárul a nyelvészeti alapvetés; ennek korszerűsítése az idegen nyelvek tanulásával is összefügg.” (Szépe 2000: 649).
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.