Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEnikő Molnárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
2009.081 1.Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
2
2009.082 Szá.gra.: képek kezelése számítógéppel képek bevitele a sz.gépbe kódolás! Képek tárolása a sz.gépben kódolás! adatszerkezetekben és adathordozókon Képekkel műveletek (a gépben) Képek előállítása a sz.géppel kódolás! - - - - - - - - - KÓDOLÁS
3
2009.083 „(Analóg) fényképes kódolás”
4
2009.084 Képek kódolása A fénykép: folytonos kép Geometrikus kódolás: képelemek fölsorolása (szakasz, ív, szöveg, stb) a műszaki rajz: vonalas kép (line-drawing) Raszteres kódolás: rendezett mintavétel; sorokba (pászták) és oszlopokba rendezett képpontok (pixel), minden képpontban: képpont-érték Vegyes kódolás: lapleíró nyelvek (PS, PDF); szöveg + kép +…
5
2009.085 Képek geometrikus kódolása Geometrikus képek: geometrikus elemekből állnak (vonalak, feliratok, stb.) Például: műszaki rajzok Geometrikus kódolás: a képelemek fölsorolása
6
2009.086 Képek raszteres kódolása téglalap alakú kép diszkrét mintavétel (sampling) Sorokba és oszlopokba rendezett képpontok (pixel) képpont-érték (pixel-value) Felbontás: sorok oszlopok Metrikus felbontás: a képpontok távolsága Színfelbontás: a lehetséges színek száma
7
2009.087
8
8 A színek kódolása (Majdnem) minden szín érzete előidézhető 3 alapszín együttes hatásával Sugárzó színeknél: R,G,B bizonyult jónak Festékszíneknél: C,M,Y (és a blacK)
9
2009.089 HLS: színérzet kódolás: · színezet (Hue), a színkörön R,G,B egymástól 120 fokra, közöttük: C,M,Y · világosság (Lightness), függőlegesen (fekete=0, fehér=100, közte: szürkék · telítettség (saturation), sugárirányban a peremén: élénk színek, középen: szürke, · átszámítási képletek: RGB – CMY – HLS - … Néhol: Hue-Saturation-Value
10
2009.0810 Megjelenítés a képernyőn KPP: képpont-puffer (frame buffer): KEVE: képernyő-vezérlő egység ( DCU) Képfrissítés: 70-100/mp; fölvillan és elhalványodik (CRT) KPP és KEVE a csatolón (vagy az alaplapon) nyomtatóknál: szoftverben A képernyőn r, g, b festékréteg; képpont = r-g-b pöttyök
11
2009.0811 Grafikus alkalmazás, grafikus szoftver (Minden, ami képekkel foglalkozik: grafikus.) Alkalmazási PROgram Geometriai Modell GRafikus AlapSzoftver APRO: a GM építése, elemzése és változtatása GRASZ: képek előállítása az APRO által kiválasztott elemekből API: Application Programming Interface API
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.